Jenson Button makes a pit stop.

Οι φίλοι της McLaren-Honda, αλλά και της Formula 1 γενικότερα, έχουν ανησυχήσει από την κακή εικόνα που παρουσιάζει ο RA615H Hybrid, μέχρι στιγμής. Το αποτέλεσμα στην Ουγγαρία δεν είναι αρκετό για να καμουφλάρει τις πολλές αδυναμίες και με τους περιορισμούς που υπάρχουν στην εξέλιξη, οι νίκες φαντάζουν μακρινός στόχος. Όταν, όμως, αναγεννήθηκε η σπουδαία αυτή συνεργασία, οι απαιτήσεις ήταν πολλές και οι στόχοι υψηλοί.

Σύμφωνα με τον πρώην οδηγό της McLaren, Stefan Johansson, πρέπει να υπάρξει υπομονή από τους οπαδούς, αφού για τα χρυσά χρόνια της κυριαρχίας του συνδυασμού, χρειάστηκε πολύς χρόνος και πολύ σκληρή δουλειά. Μάλιστα, ο Johansson βρισκόταν και στην ομάδα της Spirit το 1983, όταν η Honda επέστρεψε στην F1 και αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα, θυμίζοντας τις εμπειρίες που είχε τότε ο ίδιος και οι οποίες μοιάζουν αρκετά με αυτές του Fernando Alonso.

Η σημερινή κατάσταση δεν είναι πολύ διαφορετική από ό,τι ήταν στο παρελθόν. Όλοι μιλούν για την «χρυσή εποχή» της σχέσης McLaren-Honda, όταν ουσιαστικά κέρδισαν τα πάντα για δύο χρόνια με τον Alain Prost και τον Ayrton Senna. Όμως, αυτό που οι άνθρωποι έχουν την τάση να ξεχνάνε, είναι πως η σχέση τους δεν ξεκίνησε προτού η Honda είχε ήδη περάσει πέντε χρόνια στη F1, εξελίσσοντας τους κινητήρες της σε αυτό που έγιναν τελικά.

uMO7yW4

Οι πρώτες μέρες ήταν δεν ήταν βόλτα στο πάρκο. Αυτό το γνωρίζω πολύ καλά, καθώς οδήγησα το πρώτο αυτοκίνητο που έτρεξαν το 1983, με την Spirit, και το σενάριο δεν ήταν πολύ διαφορετικό από ό,τι είναι το σημερινό.

Αστειευόμουν τότε, λέγοντας πως σταμάτησα να γυμνάζομαι κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, επειδή γυμναζόμουν περισσότερο από ό,τι χρειαζόταν τα Σαββατοκύριακα του αγώνα, με τους κινητήρες να σπάνε σε κάθε συνεδρία, κι εγώ να πρέπει να τρέχω πίσω στα pits για να μπω στο εφεδρικό μονοθέσιο. Στο τέλος (η Honda) βρήκε το σωστό δρόμο, φυσικά, και στη συνέχεια κυριάρχησε πριν αποφασίσει να αποχωρήσει.

Φέτος, η McLaren διανύει την τρίτη συνεχόμενη σεζόν χωρίς νίκη και ο Eric Boullier άφησε να εννοηθεί πως η κατάσταση με την Honda βλάπτει την εμπορική αξία της ομάδας, η οποία παραμένει χωρίς βασικό χορηγό. Επομένως, ίσως να μην υπάρχει αρκετή υπομονή, που συνιστά ο Johansson, τόσο από τους φίλους της McLaren, όσο κι από την ίδια την ομάδα.