Jenson Button on track.

Αυτά είναι τα λόγια που έρχονται από το αφεντικό της Honda F1 Motorsport, Yasuhisa Arai, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ, δηλώνει πως η Honda ήταν απροετοίμαστη γύρω από την τεχνολογία που έχει να αντιμετωπίσει στην Formula 1. Παράλληλα, ο Arai προσπαθεί -με μια έξυπνη ντρίπλα- να μας κάνει να ξεχάσουμε τις υποσχέσεις που είχαν δώσει McLaren και Honda πριν την έναρξη της σεζόν, τονίζοντας πως οι υψηλές προσδοκίες καλλιεργήθηκαν από τους φίλους της ομάδας.

Οι προσδοκίες θα ήταν πάντα υψηλές, εξαιτίας της ένδοξης ιστορίας μας με την McLaren. Οι περισσότεροι από τους οπαδούς έχουν μια εξιδανικευμένη εικόνα της κληρονομιάς της McLaren-Honda, οπότε, περίμεναν να επιστρέψουμε στην Formula 1 και να είμαστε άμεσα ανταγωνιστικοί. Προφανώς, αυτό δεν συνέβη.

Το άθλημα έχει αλλάξει πάρα πολύ από τις “χρυσές μέρες” της McLaren-Honda. Η σημερινή τεχνολογία είναι περισσότερο πολύπλοκη και είναι δύσκολο να φτιάξεις ένα καλό αυτοκίνητο. Ξέραμε ότι δεν θα είναι εύκολο, αλλά δεν είχαμε φανταστεί ότι θα ήταν τόσο δύσκολο.

Σίγουρα, εγώ δεν φανταζόμουν, από την πλευρά της τεχνολογίας, αυτό που θα αντιμετωπίζαμε. Αλλά, έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην κατεύθυνση που έχουμε πάρει με τη μονάδα ισχύος μας. Έπρεπε να δημιουργήσουμε κάτι ριζοσπαστικό για να νικήσουμε τις κορυφαίες ομάδες και αυτός είναι ο απώτερος στόχος μας, να γίνουμε οι καλύτεροι.

Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, μετά το τέλος του καλοκαιρινού διαλείμματος θα υπάρξει κινητήρας νέων προδιαγραφών, στον οποίο θα χρησιμοποιηθούν κάποια από τα 7 διαθέσιμα “κλειδιά”. Έχοντας φτάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο την αξιοπιστία, οι αναβαθμίσεις θα αφορούν την απόδοση του power unit και συγκεκριμένα τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, βελτιώνοντας την ανάφλεξη και τις τριβές. Πάντως, δεν θα είναι έτοιμες όλες οι αναβαθμίσεις για το Spa.

Fernando Alonso in the garage.

Σε μείζον θέμα, για μια ακόμη φορά, έχει αναχθεί η διαφορά μεταξύ της Ιαπωνικής και της Ευρωπαϊκής κουλτούρας, με τα όποια προβλήματα αυτό συνεπάγεται ως προς την ομαλή λειτουργία της ομάδας, καθώς και την συνεργασία μεταξύ των δυο εργοστασίων. Ο Arai προτιμάει να εντοπίσει τα θετικά στοιχεία που προκύπτουν από αυτό, όπως για παράδειγμα η αυξημένη δημιουργικότητα.

Νομίζω ότι η μέθοδος εξέλιξης της Honda είναι πολύ διαφορετική από εκείνη της Formula 1 και της McLaren. Φυσικά, έχω μεγάλη πίεση στους ώμους μου, ιδιαίτερα από τους οπαδούς, το διοικητικό συμβούλιο της Honda και τους συναδέλφους μου, αλλά αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό. Ελπίζω να συνεχίσω να καθοδηγώ αυτό το έργο και πιστεύω ότι τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου πιστεύουν σε εμένα με έμφαση.

Κάθε βήμα του νέου αυτού έργου έχει συζητηθεί με τη διοίκηση της McLaren. Κάθε μέρα είμαστε σε συζητήσεις. Ξέρω ότι βρίσκονται υπό πίεση από τους χορηγούς, αλλά έχουμε εμπιστοσύνη και βοηθούμε ο ένας τον άλλον, για να καταλήξουμε σε καλές και καινοτόμες ιδέες.

Δουλεύοντας με δύο διαφορετικές κουλτούρες μέσα στην ομάδα, αυτό μας έκανε δυνατότερους και πιο δημιουργικούς. Υπάρχει μια πολύ καλή σχέση και μια πολύ καλή ομάδα. Πιστεύω σε όλους στην ομάδα και δεν θα ήμασταν η McLaren-Honda χωρίς τον καθέναν από αυτούς. Δεν θα παλεύαμε τόσο σκληρά όσο το κάνουμε, χωρίς την υποστήριξή τους και τη σκληρή δουλειά που βάζουν.

Διαβάζοντας ξανά και ξανά τις δηλώσεις όλων από το στρατόπεδο της McLaren-Honda, από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η επανέναρξη της συνεργασίας τους μέχρι σήμερα, έχω δει πολλές και συνεχείς αντικρουόμενες απόψεις. Πραγματικά, δεν ξέρω αν οι αρχικές υποσχέσεις εμφάνιζαν τελικά τόσο μεγάλη άγνοια κινδύνου ή εάν επρόκειτο απλά για μια προσπάθεια να ακουστεί το brand και να βρεθούν χορηγοί.