maxresdefault

Το Mazda MX-5 ποτέ δεν ήταν τέρας ιπποδύναμης. Είχε επαρκή δύναμη ώστε να είναι ταχύ –σε ορισμένες περιπτώσεις γρήγορο- αλλά δεν στόχευε εκεί. Στόχευε στο χαμηλό βάρος, την διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, στο να είναι από μόνο του, ένα σχολείο οδήγησης. Η ίδια τακτική, εφαρμόστηκε και στο νέο MX-5. Προσφέρεται με δύο ατμοσφαιρικούς κινητήρες, έναν 1500άρη με 130κάτι άλογα και έναν δίλιτρο με 150κάτι, όμως έχει περίπου το ίδιο βάρος με το NA MX-5. Πούπουλο δηλαδή.


Ο κύκλος ζωής του MX-5 όμως θα είναι περίπου 10 χρόνια και σε αυτό το χρονικό διάστημα, πολλά αλλάζουν. Εκτός αυτού, για πρώτη φορά, το MX-5 θα έχει απέναντι του έναν σοβαρό αντίπαλο: το αδερφάκι του από την Ιταλία. Και γνωρίζοντας την γκάμα κινητήρων των Ιταλών, είναι δεδομένο ότι το 124 Spider θα εξοπλίζεται με υπερτροφοδοτούμενα σύνολα. Γι’ αυτό η Mazda κρατάει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά.

Αν μπορείς να πετύχεις αυτό που θέλεις (καλή απόκριση, χαμηλό βάρος και ισχύ) με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα, δεν χρειάζεσαι turbo.

Αλλά αν θέλεις περισσότερη δύναμη επειδή δεν είμαστε ικανοποιημένοι από την ατμόσφαιρα, τότε θα σκεφτούμε την υπερτροφοδότηση.

Αυτό δήλωσε ο Nobuhiro Yamamoto, program manager του ND MX-5. Ωστόσο, τόνισε ότι προτιμά να μην υιοθετηθεί η λύση του turbo γιατί αυξάνει το βάρος, επηρεάζει την αξιοπιστία του κινητήρα και γενικά, “δεν είναι καλή ιδέα”. Ωστόσο, όπως είπαμε, σε 10 χρόνια πολλά αλλάζουν…