F1 - Hungary Grand Prix 2015

Η Γαλλική εταιρεία ταλαιπωρήθηκε πολύ στην αρχή της σεζόν, με διάφορα προβλήματα αξιοπιστίας, πράγμα που προκάλεσε τριγμούς στη σχέση της με την Red Bull Racing. Από τη Βαρκελώνη και έπειτα, όλο και λιγότερα θέματα βασανίζουν τον Energy F1-2015, με τον Remi Taffin να αποκαλύπτει πως η Renault θα συνεχίσει να δουλεύει πάνω στον κινητήρα της και κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού διαλείμματος.


Αυτό που έχει προκαλέσει εντύπωση, είναι το γεγονός πως η Renault δεν έχει χρησιμοποιήσει κανένα από τα διαθέσιμα “κλειδιά” της για εξέλιξη κατά τη διάρκεια της σεζόν. Οι Γάλλοι έχουν τα περισσότερα για να ξοδέψουν, 12 στον αριθμό, και σκοπεύουν να τα ξοδέψουν όλα μαζί σε ένα πολύ σημαντικό πακέτο, που θα κάνει εμφανή διαφορά στην πίστα. Όσο για το πότε θα παρουσιαστεί αυτό, ο Taffin έδωσε ένα κάποιο ασαφές χρονοδιάγραμμα.

Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ό,τι περισσότερο μπορούμε, με μία κίνηση και ένα μεγάλο βήμα. Δεν πρόκειται να είναι στο Spa, υποθέτω ούτε στην Monza, αλλά ίσως να είναι στην Σιγκαπούρη, την Ρωσία ή τον αγώνα μετά (Η.Π.Α.). Είτε πρόκειται για τη Ρωσία ή όχι, θα πρέπει να υπάρξει σημαντική βελτίωση, κάτι που θα μπορείτε να δείτε ξεκάθαρα στους χρόνους.

Είτε μπαίνεις στη σεζόν και πηγαίνεις με μεγάλα βήματα, είτε πας με μικρά βήματα. Και μερικές φορές, μπορεί να βρεις μικρά βήματα να είναι πιο δαπανηρά από ό,τι τα μεγάλα, επειδή μπορείς να επικεντρωθείς στη μεγάλη αναβάθμιση, και αυτό είναι που έχουμε κάνει. Όλα καθυστέρησαν επειδή αρχίσαμε αργότερα από ό,τι θα θέλαμε. Το γεγονός είναι ότι έχουμε επίσης και κάποια (νέα) μέρη στο δυναμόμετρο σε λειτουργία και μπορούμε να δούμε ότι η απόδοση είναι εκεί.

Remi Taffin

Στόχος της Renault δεν είναι να πιάσει από φέτος την Mercedes, κάτι που ο Taffin θεωρεί αδύνατο ακόμη και με το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων, αλλά να ανακτήσει μέρος από το χαμένο έδαφος και να προετοιμαστεί καλύτερα για τη νέα σεζόν. Όπως δηλαδή θα έκανε και πέρυσι, πριν στραβώσει η κατάσταση. Πάντως, ο στόχος του ενός μεγάλου πακέτου, δεν σημαίνει πως ο Energy F1-2015 μένει απαράλλακτος από αγώνα σε αγώνα, με τον Taffin να αποκαλύπτει πως στην Ουγγαρία η Total είχε ένα νέο καύσιμο στη διάθεση των ομάδων.

Σε κάθε αγώνα, προσπαθούμε να βρούμε περισσότερη απόδοση. Νομίζω ότι από το Spa ή την Monza και μετά, θα είμαστε στο μέγιστο των δυνατοτήτων που έχουμε, αλλά θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε νέα καύσιμα και άλλα πράγματα, για τα οποία δεν χρειαζόμαστε “κλειδιά”.

Πρέπει να πούμε πως τρέξαμε (στην Ουγγαρία) με ένα νέο καύσιμο από την Total, και αυτό είναι μέρος του προγράμματος εξέλιξης. Το σχέδιο υπάρχει και είναι εκεί. Το γεγονός είναι πως έχουμε κάποια μέρη πάνω στο δυναμόμετρο, και βλέπουμε πρόοδο, αλλά μέχρι να είμαστε σίγουροι ότι το μεγάλο βήμα είναι έτοιμο, δεν θα το βάλουμε στο αυτοκίνητο.

Παράλληλα με την εξέλιξη του power unit, η Renault συνεχίζει να εξετάζει την περίπτωση της επαναφοράς της εργοστασιακής της ομάδας στην Formula 1. Βέβαια, οι τελικές αποφάσεις αναμένονται μετά τον Αύγουστο.