Remi-Taffin

Μπορεί ο αγώνας στην Ουγγαρία να βρήκε τις Red Bull και Toro Rosso στον καλύτερο φετινό τους τερματισμό, αυτό, όμως, δεν οφειλόταν στην Renault και τον Energy F1-2015. Η φύση της πίστας του Hungaroring είναι τέτοια, που μπορείς να καμουφλάρεις τις αδυναμίες του κινητήρα και να βασιστείς στην μηχανική πρόσφυση του μονοθεσίου. Στο Viry-Châtillon γνωρίζουν πως έχουν ακόμη πολύ δρόμο μπροστά τους για να βελτιώσουν τον κινητήρα τους και θέλοντας να πετύχουν κάποιους επιθετικούς στόχους που έχουν θέσει, θα κρατήσουν ανοιχτό το εργοστάσιο κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού διαλείμματος. Κάτι που, όπως μας λέει ο Remi Taffin, μπορούν να κάνουν, αφού η αναγκαστική διακοπή των δυο εβδομάδων αφορά μόνο τις ομάδες.

Θέλουμε να πετύχουμε κάποιους επιθετικούς στόχους. Η Renault Sport F1 δεν είναι ομάδα, οπότε εξαιρείται από το κλείσιμο, αν το επιλέξουμε. Το ημερολόγιο φέτος έχει πολύ έντονους ρυθμούς, έτσι το προσωπικό πίστας και ορισμένα μέλη του προσωπικού του σχεδιασμού, θα χρησιμοποιήσουν το διάλειμμα για διακοπές, αλλά η Renault Sport F1 θα είναι επίσημα ανοικτή. Περίπου το 35 τοις εκατό του εργατικού δυναμικού θα έρχεται για να εργαστεί σε καθημερινή βάση. Εμείς εναλλάσσουμε τις διακοπές μεταξύ των υπαλλήλων μας, κι έτσι η δουλειά στην απόδοση συνεχίζεται.

Έχουμε μια σειρά από σημαντικές αναβαθμίσεις που έρχονται για το δεύτερο μέρος του έτους, γι ‘αυτό είναι σημαντικό να διατηρηθεί ο ρυθμός μας, προς όφελος των ομάδων μας και το επιδόσεών τους αργότερα στη σεζόν. Κρατήσαμε τη δυναμική μας και το αποτέλεσμα στην Ουγγαρία δείχνει πως βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο.

Red Bull

Στην Renault, το κύριο ζήτημα που απασχολεί είναι η επαναφορά ή όχι της εργοστασιακής ομάδας, με την Lotus να αποτελεί  ιδανική περίπτωση για πιθανή εξαγορά. Με μια τέτοια κίνηση στα σκαριά, οι Γάλλοι εξετάζουν τις επιλογές τους και για τα προγράμματα εξέλιξης νέων οδηγών, σε συνάρτηση με τις δικές τους κατηγορίες, που υποβαθμίστηκαν από την FIA σε ό,τι αφορά το σύστημα βαθμών για την Super Licence. Σύμφωνα με τον Taffin, θα υπάρξει εκ νέου αξιολόγηση των επιλογών, με πιθανή την κατάργηση της Formula Renault 3.5 και την συμμετοχή -με σημαντική υποστήριξη- στο νέο πρωτάθλημα της Formula 2.

Το μόνο που χρειάζεται να δεις, είναι οι μισθοί των οδηγών για μια ομάδα όπως η Mercedes, σε σύγκριση με το κόστος οδηγού για μια ομάδα όπως η Red Bull ή η Toro Rosso. Νομίζω ότι στις Red Bull-Toro Rosso οι μισθοί είναι μόνο ένα κλάσμα από εκείνους στην Mercedes και αυτό είναι φανταστικό. Αυτό μας δίνει ένα μάθημα για το τι πρέπει να κάνουμε και πώς μπορούμε να βελτιώσουμε αυτό που ήδη κάνουμε.

Έχουμε μεγαλύτερη απόδοση όταν προσδιοριζόμαστε ως εκείνοι που εντόπισαν τον Alonso, από το ότι ήμασταν οι πρώτοι που επέτρεψαν στον Lewis Hamilton να βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου (στη Formula Renault). Γι ‘αυτό και πρέπει να χτίσουμε πάνω σε αυτό, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είμαι μεγάλος οπαδός του προγράμματος νέων οδηγών.

FR 3.5 TESTS AT MOTORLAND 2015

Μέρος της απόφασής μας είναι, σε κάποιο σημείο στον χρόνο, ίσως το επόμενο έτος ή ίσως ακόμη πιο κάτω, να σταματήσουμε να προωθούμε την FR3.5 λόγω της εξέλιξης του τοπίου, καθώς και μιας πιθανής συμφωνίας μεταξύ της FIA και του GP2. Είναι καλύτερο να έχουμε μια γρήγορη μετάβαση στο νέο κόσμο, αλλά το βασικό πράγμα είναι το σημείο εκκίνησης για το τι συμβαίνει μεταξύ της FIA και του GP2.

Όσο για τα δυο μικρότερα πρωταθλήματα της Renault, δηλαδή την Formula Renault 2.0 και το Renault Sport Trophy, ο Taffin παρουσιάστηκε καθησυχαστικός.

Ότι θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε αυτά τα δύο πρωταθλήματα, είναι αδιαμφισβήτητο. Αλλά, ίσως ο τρόπος που έχουν αναπτυχθεί, καθώς και το πρόγραμμά τους, να πρέπει να εξελιχθεί. Εξαρτάται από το τι θα αποφασίσουμε να κάνουμε με το World Series by Renault και ιδίως εάν θα συνεχίσουμε με την Formula Renault 3.5.