icona-vulcano-titanium_100521594_h

Αν θυμάσαι το Icona Vulcano θα είσαι από τους ελάχιστους. Το supercar των 3 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να περάσει στη παραγωγή, παρότι η εταιρία που το κατασκευάζει, είχε ως στόχο να το βγάλει στην αγορά το 2014. Η εταιρία δεν το βάζει κάτω και έτσι την ερχόμενη εβδομάδα στο Pebble Beach θα παρουσιάσει την ανανεωμένη έκδοσή του, η οποία θα είναι και σχεδόν η έκδοση που θα περάσει στη παραγωγή.

Το αναβαθμισμένο μοντέλο ονομάζεται Vulcano Titanium και διαθέτει ελαφρώς διαφορετικό σχεδιασμό, αλλά η μεγαλύτερη αλλαγή βρίσκεται στα μηχανικά μέρη, μιας και πλέον δεν είναι διαθέσιμοι ούτε ο V12, ούτε ο twin-turbo V6 κινητήρας. Την θέση τους έχει πάρει ο γνωστός μας LS9 V8 6.2-λίτρων κομπρεσοράτος κινητήρας της έκτης γενιάς Chevrolet Corvette ZR1.

icona-vulcano-titanium_100521595_h

Το μοντέλο κάνει χρήση τιτανίου και carbon, με τον κινητήρα να παράγει 670 άλογα με 840 Nm ροπής και σε συνδυασμό με ένα αυτόματο κιβώτιο με paddles, είναι σε θέση να κάνει τα 0-96 χλμ/ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα, με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 350 χλμ/ώρα.

Δελτίο Τύπου

WORLD FIRST TITANIUM CAR

ICONA is back with The Beauty & the Beast!

Turin – 04/08/2015. Icona announces the Vulcano Titanium ready for its world premiere at the Pebble Beach Concours d’Elegance 2015.

This one-off creation from Italian designhouse Icona is a world first with its unique titanium and carbon fiber body. The car was first presented at the Shanghai Motor Show in April 2013 and at Pebble Beach the same year. “Inspiration for the Vulcano came from the world’s fastest plane, the Blackbird SR-71, whose sharp and dramatic silhouette complimenting its sensual surface transitions was key to the styling of the Vulcano.” said Icona design director Samuel Chuffart. The naked titanium body is a sculpture, revealing its 1,000 hours of hand-crafted work in the most pure form. The Vulcano’s strongly sculpted body side and voluptuous shapes evacuate the hot air from the engine and reduce air turbulence generated by the wheels.

The Vulcano Titanium was built by Cecomp, an Italian coachbuilder with a long and glorious history. The powertrain is the work of Claudio Lombardi, ex-Scuderia Ferrari director and mastermind of numerous world champion cars with Mario Cavagnero, the man behind the Lancia Racing team and father of the engine of many championship-winning cars (the famous Lancia Integrale and 037, as well as the complete Peugeot T16 family)

The Vulcano (volcano in Italian) has a mid-front engine calibrated for homologated road and race use with an optimum balance of usability and efficiency. Capable to be tuned to well over 1000 horsepower should the owner demand it, the optimized 670 horsepower and 840 N/m of its supercharged V8 is sourced from the record-beating ZR1 and is coupled with a paddle-shift close ratio gearbox from Automac Modena, allowing 0 to 60 miles/hr in 2.8 seconds and 120 miles/hr in 8.8 seconds. With its bare handcrafted titanium body, this beautiful and voluptuous 220 mile/hr hypercar definitely brings together the Beauty and the Beast!