1443918-30875318-1600-900

Στην προσπάθειά της να βελτιώσει την απόδοση των κινητήρων της, η Renault προσέλαβε τον Mario Illien και την εταιρεία του Ilmor. Οι Γάλλοι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τα διαθέσιμα “κλειδιά” τους αργότερα μέσα στη σεζόν, στοχεύοντας στο 2016, καταλήγοντας στο ότι οι δικές της σχεδιαστικές λύσεις προσφέρουν μεγαλύτερη πιθανότητα εξέλιξης, από το πρωτότυπο σχέδιο του Illien.


Έτσι, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, τονίζει πως στον φετινό και τον επόμενο κινητήρα, δεν θα υπάρχουν κομμάτια από τα σχέδια του Ilmor, χωρίς να αποκλείει να γίνει κάτι τέτοιο αργότερα στο μέλλον.

Πιστεύω ότι η συνεργασία είναι καλή. Είναι καλό να συνεργάζεσαι με εξωτερικούς ανθρώπους, επειδή δεν υπάρχει τρόπος να βελτιωθείς στο εσωτερικό σου, αν δεν θέτεις στον εαυτό σου ανταγωνισμό, αλλά και σε συνεργασία με ανθρώπους που δεν βρίσκονται μέσα σε εσένα. Οπότε, είναι καλό να έχεις μια εξωτερική ματιά, καθώς και υποστήριξη και ανατροφοδότηση.

Αλλά αυτή τη στιγμή, στον τωρινό κινητήρα μας, αλλά και τον κινητήρα που έρχεται, δεν υπάρχει τίποτα που να προέρχεται από την Ilmor. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει κάτι στο μέλλον ή ότι δεν είχε θετική επίδραση σε αυτό που θα κάνουμε στο τέλος της σεζόν.

Όσον αφορά τη σχέση με την Ilmor, δεν λέω ότι δεν έχει καμία αξία. Αυτό που λέω είναι ότι, προς το παρόν, δεν υπάρχει κάτι αποδεδειγμένο, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στον κινητήρα που θα έχουμε.

Η Renault χρησιμοποίησε εξωτερική βοήθεια, χωρίς, όμως, να πάρει κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο από αυτό. Σε δύσκολη θέση βρίσκεται και η Honda, η οποία προτιμά να εμπιστεύεται αποκλειστικά τους δικούς της ανθρώπους, και ο Yasuhisa Arai εξηγεί το γιατί:

Yasuhisa-Arai

Είναι μια θαυμάσια ιδέα, αλλά νομίζω ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να υπογράψουμε με μηχανικός από την Ferrari ή την Mercedes ή οποιονδήποτε άλλο. Για παράδειγμα, θα ήταν δύσκολο για αυτούς να συνεργαστούν μαζί μας, καθώς η κουλτούρα μας είναι πολύ διαφορετική, ο εξοπλισμός, η προσομοίωση, τα πάντα.

Εκείνοι θα μπορούσαν να έχουν υψηλή εξειδίκευση, αλλά θα τους έπαιρνε πολύ χρόνο για να μάθουν πώς λειτουργούμε. Επίσης, εμείς σαν Honda, θέλουμε οι υπάλληλοι μας να συνεργάζονται μαζί μας για μεγάλο χρονικό διάστημα. Έτσι, όταν κάποιος έρχεται για έξι μήνες και στη συνέχεια αποχωρεί, είναι πολύ δύσκολο. Εμείς δεν δουλεύουμε με αυτό τον τρόπο.

Ο Arai φρόντισε επίσης να διευκρινίσει, πως η βοήθεια που προσέφερε η McLaren στην Honda νωρίτερα μέσα στη σεζόν, δεν αφορούσε μηχανικούς, αλλά τους πόρους της ομάδας. Εξάλλου, θα ήταν από δύσκολο έως αδύνατο να βοηθήσει στον τομέα του κινητήρα ένας μηχανικός του σασί.

[Πηγές: Motorsport.com, Autosport]