berlinetta07

Κάποιοι θα θεωρήσουν ότι είναι ιεροσυλία να μιλάμε για μία εταιρία με το μέγεθος και την ιστορία της Ferrari, αλλά σε αυτούς, θα απαντήσω ότι αυτό θα έπρεπε να το σκεφτεί η ίδια η Ferrari. Το θέμα είναι: Μήπως η Ferrari (θα) έχει πρόβλημα; Ας δούμε λίγο το ανθρώπινο δυναμικό. Ο αρχιμηχανικός της, Roberto Fedelli “αποστάτησε” για την BMW, το αφεντικό της F1, Stefano Domenicali πήγε στην Audi, ο μεγάλος Philippe Krief, πήγε μαζί με μία ομάδα ειδικών στην Alfa Romeo και φυσικά, μην ξεχνάμε την αποχώρηση του Luca di Montezemolo. Θα μου πεις, Ferrari είσαι, δεν θα βρεις ανθρώπους που θα αντικαταστήσουν επάξια αυτούς που έφυγαν αλλά αυτή η αιμορραγία ανθρωπίνου δυναμικού, βραχυπρόθεσμα τουλάχιστον ίσως κοστίσει.

Το άλλο που θα κοστίσει αν τελικά συμβεί, είναι η υιοθέτηση μίας πλατφόρμας για όλα τα μοντέλα, εκτός φυσικά από τις ναυαρχίδες! Μία τέτοια κίνηση, αν φυσικά πάρει το πράσινο φως, σίγουρα θα έχει θετικές επιπτώσεις σε κάποια οικονομικά μεγέθη, αλλά συνάδει με το image της εταιρίας; Η Ferrari είναι (υποτίθεται) μία κατηγορία από μόνη της. Exclusive.  Ξεχωριστή. Μοναδική θα έλεγα. Χωράει σε μία τέτοια εταιρία μία και μοναδική πλατφόρμα; Δεν είναι υπερβολικά “βιομηχανική” κίνηση;

Τα πλεονεκτήματα θα είναι προφανή. Μείωση του κόστους και του χρόνου εξέλιξης, απλούστευση των logistics, ευελιξία κ.ά. Πώς θα το εκλάβουν όμως οι αγοραστές της; Υπάρχει η περίπτωση να μην νοιάξει κανέναν πέρα από εμάς, τους μαχητές και κριτές του internet. Υπάρχει περίπτωση όμως να πλήξει λίγο ή πολύ την εικόνα της εταιρίας. Όταν η “βασική” Ferrari βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την δεύτερη καλύτερη και μοιράζεται αρκετά μηχανικά μέρη με αυτήν, τότε δεν “χάνει” λίγο η τελευταία; Ίσως όχι ουσιαστικά, αλλά τουλάχιστον στο prestige… στο image. Ιδέα μου είναι; Το κάνω μεγαλύτερο θέμα απ’ ότι θα έπρεπε αφού αυτή η στρατηγική, είναι μονόδρομος αν θέλεις να επιβιώσεις, ιδίως τώρα που δεν θα έχεις την στήριξη κάποιας μητρικής; Θα δούμε….