WP_OSCH_1920x1200_01.jpg.download.1442847708556

Είναι εμφανές ότι το νέο format των αγώνων στο DTM έχει αφήσει ικανοποιημένους οπαδούς και συμμετέχοντες, με το ενδιαφέρον κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο να παραμένει αμείωτο και 2 γύρους πριν την αυλαία του πρωταθλήματος,  Wehrlein και Ekström συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες βάσει απόδοσης για τη διεκδίκηση του στέμματος του πρωταθλητή.

Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα ακούγεται στους κύκλους του πρωταθλήματος η φημολογία της αύξησης των αγώνων από 18 (σε 9 γύρους) που είναι φέτος, σε 20 και 10 γύρους συνολικά του χρόνου, γεγονός που έχει να κάνει με την είσοδο της πίστας της Jarama ή του Porto,ή μιας άλλης πίστας σε δημόσιους δρόμους. Ο Hans Werner Aufrecht, πρόεδρος της ITR (η οργάνωση που διεξάγει το DTM) ενίσχυσε με δηλώσεις του τη φημολογία αυτή:

Θα μπορούσε να υπάρξει δέκατος γύρος πρωταθλήματος. Πίστες όπως η Jarama στην Ισπανία ή το Porto στην Πορτογαλία, θα μπορούσαν να ενταχθούν στο αγωνιστικό ημερολόγιο του 2016. Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε κατηγορηματικά τίποτα ακόμα.

#48 Edoardo Mortara, Audi RS5 DTM
#48 Edoardo Mortara, Audi RS5 DTM

Όμως, οι εκπρόσωποι των τριών κατασκευαστών (Audi, BMW, Mercedes) συμμερίζονται την ίδια άποψη με τον ισχυρό άνδρα του DTM; Ας δούμε τι δήλωσε ο Ulrich Fritz, αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes AMG:

Πάντα θα υπάρχει η ερώτηση ως προς το κόστος και πού θα μπορούσαμε να βρούμε ένα καλό μέρος να τρέξουμε. Πιστεύω ότι 9 γύροι πρωταθλήματος με 18 αγώνες είναι ένας πολύ καλός αριθμός για εμάς. Μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι.

Στο στρατόπεδο των Βαυαρών, ο αγωνιστικός διευθυντής, Jens Marquardt, συμμερίζεται την άποψη του ομολόγου του:

Προσωπικά,  είμαι ευχαριστημένος με 6 γύρους πρωταθλήματος επί γερμανικού εδάφους και τρεις αντίστοιχους στο εξωτερικό (σ.σ Αυστρία, Ολλανδία, Ρωσία). Δεν υπάρχει η ανάγκη αύξησης των αγώνων. Ωστόσο, υπάρχει η ανάγκη να “αυξήσουμε” την ποιότητα των αγώνων και μου είναι αδιάφορο αν θα είναι εννέα οι γύροι του πρωταθλήματος ή λιγότεροι.

Από οικονομική αφετηρία, πρέπει να δούμε τι οφείλουμε να κάνουμε για να εξισορροπήσουμε το κόστος του “προϊόντος” που παράγουμε.

1435490385

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Audi, Dieter Gass, εμμένει στο θέμα του κόστους και των ισχύοντων τεχνικών κανονισμών:

Σχετικά με την ένταξη δέκατου γύρου, προπάντων, πρέπει να δούμε τι θα γίνει με την απόδοση των μηχανικών συνόλων, δεδομένου ότι η εξέλιξη έχει παγώσει. Εμείς, οι οδηγοί, οι οπαδοί, θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε και με 15 γύρους πρωταθλήματος! Αλλά πρέπει να κοιτάξουμε και την άλλη πλευρά, αυτή του budget.

Δεν θα μπορούσαμε να ξεχάσουμε ότι η εξέλιξη για τους κινητήρες έχει παγώσει και, εξάλλου, έχουμε περιορισμένο αριθμό κινητήρων για όλη τη χρονιά. Με έναν ακόμη γύρο πρωταθλήματος, θα είχαμε, δεδομένου του αριθμού των κινητήρων που έχουμε στη διάθεσή μας (σ.σ. έναν συν έναν ακόμη εφεδρικό) προβλήματα και θα αναγκαζόμασταν να ρίξουμε την απόδοσή μας. Για αυτό το λόγο, πρέπει να αποφασίσουμε προσεκτικά.

Εκτός του αν θα συμπεριληφθεί δέκατος γύρος το 2016 ή όχι, οι ιθύνοντες του DTM “πονοκεφαλιάζουν” από τώρα για τις ημερομηνίες των αγώνων της ερχόμενης αγωνιστικής σεζόν, καθώς, το 2016, θα έχουμε δύο κορυφαία αθλητικά γεγονότα μέσα στο καλοκαίρι, τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο στη Βραζιλία και την τελική φάση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, που θα διεξαχθεί στα γήπεδα της Γαλλίας. Το συμβόλαιο με το κρατικό κανάλι του ARD που καλύπτει τους 18 αγώνες, λήγει στο τέλος της χρονιάς και το κανάλι αυτό, με το επίσης κρατικό ZDF, καλύπτουν τηλεοπτικά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το Euro.

Aρα, έχουμε λοιπόν: 10 Ιουνίου με 10 Ιουλίου θα διεξαχθεί το Euro, 5 Αυγούστου με 21 οι Ολυμπιακοί Αγώνες, εντός δηλαδή του καλοκαιρινού διαλείμματος της F1. Δεδομένου ότι ποτέ δε συμπέφτει αγώνας του DTM  με αγώνα της F1, oι ημερομηνίες “στενεύουν” επικίνδυνα. Αλλη μια παράμετρος είναι ο 24ωρος αγώνας αντοχής του Le Mans και οι αντίστοιχοι σε Nürburgring και Spa, αγώνες που ούτως ή άλλως, ποτέ δε λάμβαναν χώρα παράλληλα με το DTM και συν τοις άλλοις, και οι τρεις εταιρείες θα έχουν αγωνιστικές υποχρεώσεις εκεί. Η λογική λέει ότι ο εναρκτήριος αγώνας στο Hockenheim θα είναι αρχές Μαΐου, αν  συμπεριληφθεί και άλλος γύρος πρωταθλήματος, θα είναι μέσα στον Ιούλιο, ενώ οι παρακάτω ημερομηνίες (για 7 γύρους) θεωρούνται πολύ πιθανές για το 2016:

  • 7-8 Μαΐου
  • 20-21 Μαΐου
  • 4-5 Ιουνίου
  • 23-24 Ιουλίου
  • 10-11 Σεπτεμβρίου
  • 1-2 Οκτωβρίου
  • 15-16 Οκτωβρίου

Να ξαναθυμήσουμε ότι ο όγδοος γύρος του DTM θα πραγματοποιηθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα του Hockenheim.

Bonus! Ο πρωταθλητής του 2005, Gary Paffett, μας εξηγεί μερικά πράγματα για το κιβώτιο ταχυτήτων της C 63 DTM του, που είναι κοινό και για τους τρεις κατασκευαστές.