Mind-the-gap (1)

Καταπέλτης για την βιομηχανία αυτοκινήτου είναι η έκθεση “Mind the Gap” που δημοσιοποιεί κάθε χρόνο το Transport & Environment – ένας οργανισμός που έχει ως στόχο την προώθηση βιώσιμων τρόπων μεταφοράς και συνεργάζεται με την Κομισιόν σε τέτοια θέματα. Καταπέλτης είναι όμως και για τις μεθόδους μέτρησης της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων:

Το Ευρωπαϊκό σύστημα μέτρησης κατανάλωσης και εκπομπών CO2 έχει δυσφημιστεί τραγικά. Το σκάνδαλο της Volkswagen είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου και αυτό που κρύβεται από κάτω είναι εκτεταμένη κατάχρηση των κανόνων μέτρησης από τους κατασκευαστές, κάτι που επιτρέπει στα αυτοκίνητα να καταναλώνουν έως και 50% περισσότερο καύσιμο απ’ ότι διαφημίζεται.

car exhaust (1)

Η έκθεση του Transport & Environment δείχνει ότι αυτοκίνητα όπως οι Mercedes-Benz A-Class, C-Class και E-Class, η BMW 5-Series και το Peugeot 308, καταναλώνουν περίπου 50% περισσότερο καύσιμο απ’ όσο ισχυρίζεται η εταιρία. Το T&E τονίζει πως αυτό δεν συνιστά απόδειξη χρήσης “defeat devices” αλλά οι κυβερνήσεις της Ε.Ε. πρέπει να κάνουν κάτι άμεσα γιατί η απόκλιση μεταξύ εργαστηριακών δοκιμών και πραγματικών συνθηκών μεγαλώνει χρόνο με τον χρόνο. Χαρακτηριστικά, αναφέρεται ότι ενώ η απόκλιση ήταν 8% το 2001, το 2014 έχει αυξηθεί στο εξωφρενικό 40% και η τάση δείχνει ότι μπορεί να φτάσει το 50% μέχρι το 2020!

Τέλος, το T&E λέει ότι τα 2/3 της μείωσης των εκπομπών CO2 που ισχυρίζονται οι κατασκευαστές από το 2008 έως και σήμερα, προκύπτουν μόνο μέσα από την χειραγώγηση των tests. Μόλις 13.3 gr/km CO2 είναι η πραγματική πρόοδος ενώ 22.2 gr/km είναι λόγια των κατασκευαστών που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Επιπλέον, το χάσμα ανάμεσα στις εργαστηριακές μετρήσεις και την πραγματικότητα, κοστίζει στον μέσο οδηγό €450 κάθε χρόνο σε βενζίνη! Απορεί κανείς που οι κατασκευαστές θέλουν να καθυστερήσουν όσο μπορούν το Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure;