Volkswagen Group Night, Automobilsalon Genf 2012, 05.03.2012

Τι και αν ο Martin Winterkorn έγινε ο αποδιοπομπαίος τράγος για το σκάνδαλο της VW, με τον ίδιο να παραιτείται από τη θέση του CEO του VW Group; Σύμφωνα με το Reuters, o Winterkorn διατηρεί ηγετικές θέσεις σε τέσσερις εταιρίες του VW Group, στις Porsche SE, Audi, Scania και Truck & Bus GmbH.

Ο Winterkorn παραμένει CEO της Porsche SE, του επενδυτικού βραχίονα των οικογενειών Piëch και Porsche (απόγονοι του Ferdinand Porsche), που κατέχει περισσότερο από το 50% των μετοχών της VW. Ο Winterkorn βρίσκεται στη συγκεκριμένη θέση από το 2008, ως επικεφαλής του εκτελεστικού συμβουλίου της εταιρείας, ενώ παράλληλα φαίνεται πως διατηρεί τη θέση του ως πρόεδρος της Audi, πρόεδρος της Scania και πρόεδρος της Truck & Bus GmbH.

Για την ώρα, παραμένει ασαφές το αν και το πότε ο Winterkorn θα παραιτηθεί από αυτές τις θέσεις, καθώς σύμφωνα με αναλυτές, η διατήρηση του στις συγκεκριμένες θέσεις, ίσως επηρεάσει την προσπάθεια της εταιρείας να βελτιώσει την εικόνα της, στον απόηχο του σκανδάλου στο οποίο ενεπλάκη με το παράνομο λογισμικό, το οποίο βρίσκεται τοποθετημένο σε περισσότερα από 11 εκατ. αυτοκίνητα της παγκοσμίως. Επίσης παραμένει ασαφές το κατά πόσο ο Winterkorn θα πάρει σύνταξη 28,6 εκατ. ευρώ, ενώ ίσως πάρει και αποζημίωση ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Ο οικονομικός διευθυντής της VW και επόμενος πρόεδρος της, Hans Dieter Potsch, μιλώντας στο Bloomberg τόνισε πως το σκάνδαλο dieselgate συνιστά θανάσιμη απειλή για την Volkswagen. Στα βέλη της Άνγκελα Μέρκελ που για πρώτη φορά χαρακτήρισε το σκάνδαλο “δραματικό γεγονός” αλλά και του Προέδρου του Ευρωκοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς, ο οποίος αναφέρθηκε σε “έγκλημα κατά της γερμανικής οικονομίας“, η αυτοκινητοβιομηχανία απαντά με ολοσέλιδη δημοσίευση στις γερμανικές εφημερίδες:

Δεν θα γιορτάσουμε  την 25η επέτειο της γερμανικής ενοποίησης αλλά υποσχόμαστε ότι θα κάνουμε τα πάντα για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη.

Ο επενδυτικός όμιλος του Λονδίνου Brand Finance ανακοίνωσε πως η Volkswagen, με ονομαστική αξία μειωμένη κατά 10 δισεκατομμύρια δολάρια, πέφτει από την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης όπου βρισκόταν, πίσω από την Toyota και την BMW. Τέλος, σύμφωνα με την Bild am Sonntag αρκετοί μηχανικοί της VW έχουν ομολογήσει πως το παράνομο λογισμικό ξεκίνησε να τοποθετείται στα TDI μοντέλα της VW από το 2008.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.