Fernando Alonso


Με ένα νέο power unit από την Honda συμμετέχει ο Fernando Alonso στον 250ο του Grand Prix στη Formula 1. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ξεκινήσει από την τελευταία θέση τον αυριανό αγώνα, καθώς έχει ποινή 35 θέσεων: 25 θέσεις από το νέο power unit και άλλες 10 επειδή η Honda, στον προερχόμενο από την Ιαπωνία κινητήρα που χρησιμοποίησε ο Ισπανός στο FP2, τοποθέτησε νέα MGU-H και νέο turbo, ώστε να χρησιμοποιήσει αυτόν σήμερα και αύριο, και όχι τον νέο RA615H.

Κατά τα ψέματα, αυτό που έχει περισσότερη σημασία για τη McLaren και τη Honda δεν είναι οι ποινές, μα αν η απόδοση του κινητήρα βελτιώνεται με κάθε αναβάθμιση. Ο Alonso ρωτήθηκε για τον κινητήρα που δοκίμασε στο FP1, απαντώντας πως είναι ικανοποιημένος, διότι τα πράγματα κύλισαν όπως τα είχαν σχεδιάσει.

Στο FP1, κάναμε μερικούς γύρους για να δούμε αν όλα λειτουργούν καλά και φαίνεται πως όλα λειτουργούν όπως περιμέναμε, έτσι αυτά είναι καλά νέα. Είχαμε έναν παλιό κινητήρα στο FP2, ήταν αυτός που χρησιμοποιήσαμε στη Suzuka με κάποια προβλήματα. Είχαν εντοπιστεί κι έπρεπε να το δοκιμάσουμε, ώστε να βεβαιωθούμε ότι ο κινητήρας είναι έτοιμος για όλο το Σαββατοκύριακο.

Δυστυχώς, έχουμε μία ποινή, 35 θέσεις. Δεν είναι το προσωπικό μας ρεκόρ, καθώς είχαμε 55 θέσεις στο Spa, έτσι ας δούμε πώς μπορούμε να διαχειριστούμε τον αγώνα από εκεί. Φαίνεται πως θα μπορούσε να είναι αγώνας με ένα pit stop για το καθένα, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορείς να είσαι και πολύ δημιουργικός, συνεπώς θα μπορούσε να είναι ένας δύσκολος αγώνας.

Ας προσπαθήσουμε να απολαύσουμε τον αγώνα άσχετα με το τελικό αποτέλεσμα. Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, πρέπει να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση και να τερματίσουμε τον αγώνα. Έχουμε μια καλή ευκαιρία για να μάθουμε αρκετά για το μονοθέσιο της επόμενης σεζόν.

Jenson Button on track.

Ο νέος κινητήρας βρέθηκε μόνο στην MP4-30 του «El Nano», γεγονός που δεν δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα στον Jenson Button, σύμφωνα με όσα λέει ο ίδιος. Ο Πρωταθλητής του 2009 θα πρέπει να περιμένει για να τον δοκιμάσει, και μάλιστα λέει πως το νωρίτερο που θα τρέξει κανονικά το Σαββατοκύριακο με τη νέα μονάδα είναι το Μεξικό, καθώς στόχος είναι να χρησιμοποιήσει ο Alonso τη νέα έκδοση στο επόμενο 3ήμερσ, στο Austin.

Ο κινητήρας βασικά δεν είναι γι’ αυτό το 3ήμερο, αλλά για ένα άλλο Grand Prix. Ναι, ο Alonso θα τον έχει για εκείνον τον αγώνα (πιθανότατα εννοεί το Austin) κι εγώ όχι. Θα πρέπει να μπει σε ένα από τα δύο μονοθέσια και να δούμε τι μας δίνει, κι εγώ θα ακολουθήσω στο επόμενο Grand Prix μετά από εκείνο (που θα τον χρησιμοποιήσει κανονικά ο Alonso).

Η ομάδα θέλει να κρατήσει την ισότητα, όμως στη θέση που είμαστε πρέπει να βάζουμε κινητήρες στο μονοθέσιο. Θα πρέπει να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα για να δούμε πώς είναι για το μέλλον, για την επόμενη σεζόν. Οι επόμενοι αγώνες θα είναι δοκιμές για εμάς. Θα είναι δύσκολο. Ο μοναδικός αγώνας που υπάρχει πιθανότητα να είναι εντάξει είναι το Austin· μετά το μονοθέσιο θα είναι μια πλατφόρμα δοκιμών.

Κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για να πάρουμε τα πάντα από το μονοθέσιο και να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αλλά, θα είναι δοκιμές για εμάς και θα κάνουμε πράγματα που κανονικά δε θα κάναμε μέσα στη σεζόν με το αυτοκίνητο και τον κινητήρα, για να βεβαιωθούμε ότι βρισκόμαστε στη σωστή θέση για τη νέα χρονιά.