1473812586203623237

Έχει περάσει περίπου ένας μήνας από τη στιγμή που ξέσπασε το λεγόμενο “dieselgate” και ακόμα το τοπίο είναι εξαιρετικά θολό. Εκτός του ότι η Volkswagen δεν έχει εξηγήσει λεπτομερώς ποια είναι η λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει και εκτός του ότι η Γερμανική εταιρία έχει δεχθεί δριμεία κριτική από πολιτικούς, μετόχους και καταναλωτές, δεν έχουν εντοπιστεί ακόμα οι “υπεύθυνοι”. Προφανώς, όλοι καταλαβαίνουμε ότι μερίδιο της ευθύνης βαραίνει πολλούς ανθρώπους, αλλά με εξαίρεση τον Falko Rudolph, τον επικεφαλής εξέλιξης των πετρελαιοκινητήρων της εταιρίας το διάστημα 2006-2010, κανείς δεν έχει ”πληρώσει”. Ακόμα και όσοι παραιτήθηκαν, το έκαναν περισσότερο για λόγους ευθιξίας και αρνήθηκαν να αναλάβουν την ευθύνη για ότι έγινε.


Προς το παρόν, η Volkswagen ερευνά και με εξαίρεση λίγους ανθρώπους, οι υπόλοιποι δεν γνωρίζουμε πότε θα ολοκληρωθεί αυτή η έρευνα. Αναγκαστικά όμως, η Γερμανική εταιρία κοιτά μπροστά. Μιλώντας σε διευθυντές της Volkswagen στη Λειψία, ο νέος CEO της εταιρίας, Matthias Mueller δήλωσε:

Έχουμε καλές πιθανότητες να λάμψουμε ξανά σε 2 με 3 χρόνια.

Για να το κάνει αυτό, η φίρμα θα αποκεντρωθεί. Ήδη γνωρίζουμε ότι το VW Group θα αναδιαρθρωθεί αλλά οι αλλαγές δεν περιορίζονται εκεί. Ο Mueller είπε ότι η Volkswagen πρέπει να παραχωρήσει εξουσία και κατά συνέπεια ευθύνη στις επιμέρους μάρκες της και στις τοπικές οργανώσεις της. Σε ποιο βαθμό και με ποια ταχύτητα θα γίνει αυτή η σημαντική αλλαγή δεν το γνωρίζουμε αλλά έχει καταστεί σαφές ότι το Group δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί όπως λειτουργούσε τόσα χρόνια.

Στις σχετικές ειδήσεις, σύμφωνα με το Reuters οι κερδισμένοι από το σκάνδαλο της VW είναι οι εταιρίες που κατασκευάζουν συστήματα ελέγχου εκπομπών ρύπων, όπως η Johnson Matthey και η Faurecia, οι οποίες έχουν δει τις μετοχές τους να αυξάνονται από 15% έως και 27%, την ώρα που η μετοχή της VW παρουσιάζει πτώση 40%.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.