Hyundai_dedicated_16_GDI_engine_for_hybrids_03

Η Hyundai εδώ και τουλάχιστον ενάμιση χρόνο έχει βγάλει διάφορα πρωτότυπα στους δρόμους της υφηλίου δοκιμάζοντας το υβριδικό μοντέλο της, που έχει ως στόχο να ανταγωνιστεί στα ίσια με το Toyota Prius. Αυτό που ξέρουμε μέχρι σήμερα, είναι ότι το μοντέλο θα παρουσιαστεί ενός του 2016 και θα παίρνει κίνηση από έναν 1.600αρη τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Το πόσα άλογα θα αποδίδει για την ώρα παρέμενε άγνωστο, αλλά σήμερα η κορεάτικη εταιρία παρουσίασε τον ειδικά εξελιγμένο για την περίσταση μηχανικό σύνολο.

Τα αποκαλυπτήρια έγιναν σε ειδικό event στη Νότιο Κορέα, με τον 1.6-λίτρων GDI ατμοσφαιρικό κινητήρα να αποδίδει 105 άλογα και 147 Nm ροπή. Λειτουργεί με τις αρχές του κύκλου Atkinson, χρησιμοποιεί το EGR σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων, καθώς επίσης έχει έμβολα με μακριά διαδρομή. H θερμική απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης αγγίζει το 40%, όντας ίδιος με τον αντίστοιχο 1.800άρη της Toyota, που φοράει το νέο Prius. Η ροή του λαδιού έχει απλοποιηθεί με τη βαλβίδα ελέγχου λαδιού εισαγωγής (OCV), που είναι ενσωματωμένη με τον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (CVVT) και από τη στιγμή που μπλοκ θερμαίνεται γρήγορα, υπάρχουν λιγότερες τριβές στον κινητήρα, άρα και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

Hyundai_dedicated_16_GDI_engine_for_hybrids_01

Ο κινητήρας θα κάνει το ντεμπούτο του στις αρχές του επόμενου έτους, και θα συνδυαστεί με ένα ειδικά εξελιγμένο ηλεκτρικό μοτέρ. Επίσης, στο ίδιο event ανακοινώθηκε και το 8-τάχυτο αυτόαμτο κιβώτιο που θα κουμπώσει στο παραπάνω σύνολο, και σύμφωνα με την εταιρία προσφέρει βελτίωση της κατανάλωσης κατά 7,3% σε σύγκριση με το υπάρχον 6-τάχυτο κιβώτιο. Θα “φορεθεί” στα μπροστκίνητα μοντέλα που θα κινούνται με κινητήρα της οικογένειας Lambda, Theta turbo GDI και R, υποσχόμενο καλύτερες τιμές επιτάχυνσης με τις πρώτες σχέσεις μετάδοσης, και καλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου στις overdrive. Επίσης, θα είναι αισθητά καλύτερο στο τρίπτυχο NVH, και παρότι διαθέτει δύο επιπλέον σχέσεις το κιβώτιο ζυγίζει 3.5 κιλά λιγότερα, από το υπάρχον 6-τάχυτο αυτόματο.