Toyota-Vitz-Turbo-GRMN-26

Η Toyota μπορεί να διαθέτει στην γκάμα της ένα πισωκίνητο coupe (GT86), να παρουσίασε στην έκθεση του Τόκιο το S-FR concept ανακοινώνοντας παράλληλα ότι θα το περάσει στην παραγωγή και να μας teasάρει διαρκώς με τη νέα Supra αλλά στην δημοφιλή κατηγορία των hot hatches, απλά απουσιάζει. Η απουσία αυτή θα γίνει ακόμα πιο εμφανής το 2017, όταν η Ιαπωνική εταιρία επιστρέψει στο WRC. Μην ανησυχείς όμως. Η Toyota το γνωρίζει αυτό και είναι ήδη ένα βήμα μπροστά. Σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο λαλίστατος Tetsuya Tada δήλωσε:

Χρειαζόμαστε ένα hot hatch για την Toyota. Επειδή όπως έχουμε ήδη ανακοινώσει, επιστρέφουμε το 2017 στο WRC. Πώς σας φαίνεται το Yaris;

Πιο σαφής δεν νομίζω ότι μπορεί να γίνει ο Ιάπωνας. Μόνο η ακριβής ημερομηνία παρουσίασης του μοντέλου λείπει και το όνομα… και τα τεχνικά χαρακτηριστικά και η τιμή. Τέλος πάντων. Λείπουν πολλά, αλλά τουλάχιστον έχουμε την επιβεβαίωση. Κάποια στιγμή στο προσεχές μέλλον, θα παρουσιαστεί μία καυτή έκδοση του Yaris. Αυτή τη στιγμή, υπάρχει ήδη ένα “θερμό” Yaris, αλλά δεν ονομάζεται Yaris και δεν είναι παγκόσμιο. Αναφέρομαι στο Vitz GRMN Turbo που κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο 1500άρη κινητήρα με 150 άλογα και 206 Nm ροπής και πωλείται αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας. Αν κρίνουμε από την δήλωση του Tada όμως, το καυτό Yaris θα αποδίδει περισσότερα από 150 άλογα. Ποια δήλωση; Όταν ρωτήθηκε αν ο κινητήρας θα είναι downsized με κάποιο μικρό turbo, αυτός απάντησε:

Όχι! Μεγάλο turbo!

Και είναι λογικό αφού ο στόχος έχει ήδη τεθεί και δεν είναι άλλος από το Ford Fiesta ST. Άρα, το γρήγορο Yaris πρέπει να είναι στην περιοχή των 180 ίππων… και μπροσθιοκίνητο. Ο Tada απέκλεισε το ενδεχόμενο χρησιμοποίησης ενός συστήματος τετρακίνησης. Εν αναμονή εξελίξεων λοιπόν!