2013-03-12-alfa-romeo-4

Η Alfa Romeo ανδρώθηκε σαν εταιρία μέσα από τους αγώνες. Με μονοθέσιο της ιταλικής εταιρίας έτρεξε τους πρώτους του αγώνες ο Enzo Ferrari, για να κατασκευάσει αργότερα την δικιά του εταιρία. Ενώ, στο πιο πρόσφατο παρελθόν, πριν σχεδόν 20 χρόνια η μιλανέζικη εταιρία με την 155 κυριαρχούσε στις πίστες του DTM. Παρόλα αυτά, σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο Harald Wester, το αφεντικό της Alfa Romeo δεν έχει στα πλάνα της να μπει σε οποιαδήποτε μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μιας και επιθυμία της είναι να επενδύσει χρήματα στον τομέα των αυτοκινήτων παραγωγής, ώστε αυτά να μπορούν να είναι “διασκεδαστικά” και μέσα στη πίστα.

Βάζοντας στην άκρη τα παραπάνω, το αγωνιστικό SE 048SP που βλέπεις είμαι σίγουρος ότι δε το ξέρεις. Δεν θα έχεις και άδικο καθώς δεν έτρεξε ποτέ. Και εξηγούμαι. Η Alfa Romeo SE 048SP ήταν αγωνιστικό του Group C που κατασκεύασε η εταιρία στις αρχές του 1990. Σχεδιάστηκε να αντικαταστήσει τη Lancia LC2, καθώς αυτό δεν πληρούσε τους νέους κανονισμούς της Group C κατηγορία, ενώ η ίδια είχε επικεντρωθεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.

Alfa_Romeo_SE_048SP

Ο Giuseppe Petrotta, πρώην μέλος της Osella, ήταν ο άνθρωπος που επιλέχθηκε για το σχεδιασμό της SE 048SP, με το αποτέλεσμα να μοιάζει αρκετά ένα αρκετά συμβατικό αυτοκίνητο, με τα ψυγεία να έχουν τοποθετηθεί στο εμπρός μέρος, του πίσω τροχούς να είναι καλυμμένους, και ο σχεδιασμός της μούρης να διαθέτει το παραδοσιακό θυρεό της Alfa Romeo.

Το σασί και οι αναρτήσεις είχαν εξελιχθεί από την Abarth (όπως και της Lancia LC2) και κάτω από το καπό υπήρχε ένας 3.5-λίτρων ατμοσφαιρικός V10 κινητήρας, ο ίδιος που είχε τοποθετηθεί στην θηριώδη και θρυλική Alfa Romeo 164 Procar. Παρόλο που η κατασκευή ενός πρωτοτύπου ολοκληρώθηκε πλήρως, το πρόγραμμα δεν προχώρησε πιο πέρα από την φάση της εξέλιξης. Υπήρξαν, δε, φήμες, ότι ο παραπάνω κινητήρας κάποια στιγμή αντικαταστάθηκε από έναν 3,5-λίτρων V12 της Ferrari, προερχόμενος από την F1, αλλά η Alfa Romeo ποτέ δεν το επιβεβαίωσε επισήμως.

Alfa-Romeo-SE-048SP-03 (1)

Ο ατμοσφαιρικός V10 κινητήρας είχε περιεχόμενη γωνία 72 μοιρών και απέδιδε περίπου 620 άλογα στις 13.300 σ.α.λ. Δυστυχώς, όμως, εξαιτίας της έλλειψης σοβαρού ενδιαφέροντος από ιδιώτες το project δεν προχώρησε ποτέ, και το αγωνιστικό κατέληξε στο Alfa Romeo Storico μουσείο της εταιρίας. Παρόλα αυτά, στο Goodwood Festival of Speed του 2010 έκανε τη τελευταία δημόσια εμφάνιση του, όπου φορούσε τον 3.5-λίτρων κινητήρα της Ferrari, ο οποίος απέδιδε 680 άλογα στις 12.750 σ.α.λ.