Mercedes S-Duct

Η σεζόν ολοκληρώνεται και τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών έχουν παραμείνει στα χέρια των Lewis Hamilton και Mercedes AMG, αντίστοιχα. Οι ομάδες έχουν βάλει πλώρη για το 2016 και, ελλείψει των δοκιμών, δοκιμάζουν νέα εξαρτήματα στα φετινά μονοθέσια, με στόχο την αξιολόγηση και την περαιτέρω βελτίωση μέχρι την τελική τους εγκατάσταση στα μονοθέσια της ερχόμενης σεζόν.

Οι Πρωταθλητές γνωρίζουν ότι ίσως το 2016 να μην είναι μια τόσο εύκολη χρονιά όπως ήταν η φετινή, με τη Ferrari να έχει μπει στον σωστό δρόμο και να πατά γκάζι, ώστε να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστική και φυσικά να αποτελέσει δυσκολότερο αντίπαλο για τη Mercedes. Έτσι, η ομάδα του Brackley δεν μπορεί να μείνει με σταυρωμένα χέρια, συνεπώς προετοιμάζεται ήδη πυρετωδώς για τη νέα πρόκληση.

Η γερμανική ομάδα θα δοκιμάσει τη δική της έκδοση του S-Duct, το οποίο θα αξιολογηθεί σε πρώτη φάση στις ελεύθερες δοκιμές. Οι αρχικές πληροφορίες από την πίστα έλεγαν πως μόνο ο Lewis Hamilton για έχει το νέο ρύγχος στο μονοθέσιό του, ωστόσο και ο Nico Rosberg θα το χρησιμοποιήσει κανονικά, ώστε η Mercedes να πάρει περισσότερα δεδομένα από τους οδηγούς της.

Η χρησιμότητα και η λειτουργία του S-Duct είναι απλή: το σύστημα αυτό οδηγεί ένα μέρος του αέρα που υπάρχει κάτω από το ρύγχος στο επάνω μέρος, ώστε να μειώσει τον αέρα που βρίσκεται μπροστά από το splitter και κάτω από το ρύγχος. Η μείωση του αέρα στην συγκεκριμένη περιοχή βοηθά στην αύξηση της ροής κάτω από το ρύγχος και κατά μήκος του μονοθεσίου, μέχρι ο αέρας να φτάσει τελικώς με μεγαλύτερη ταχύτητα στον διαχύτη, αυξάνοντας έτσι τα ποσά κάθετης δύναμης που παράγονται από αυτόν.

Για την ώρα παραμένει άγνωστο αν η Mercedes θα αξιολογήσει μόνο το S-Duct στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής ή αν θα το χρησιμοποιήσει σε όλο το Grand Prix. Περισσότερες λεπτομέρειες θα ξέρουμε σίγουρα αύριο, ενώ αξίζει να πούμε πως η λύση του S-Duct έχει εμφανιστεί πρώτη φορά στη Ferrari F2008, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί από αρκετές ομάδες στο πέρασμα των ετών.