[nextpage title=”Εισαγωγή”]

www.autosvit.net_Bugatti_Veyron_Super_Sport_pic_77466

2000s. Naughties ή Zeros. Η δεκαετία που όπως είναι απολύτως φυσικό, έχουμε πιο “φρέσκια” στο μυαλό μας. Τα χρόνια της ευημερίας, του ευρώ και του internet. Η δεκαετία που ξεκίνησε με την επίθεση στους δίδυμους πύργους και έκλεισε με την επιδημία του H1N1, όμως δεν είχε μόνο καταστροφές, τρομοκρατία και δυστυχία – ειδικά αν μιλάμε για το αυτοκίνητο. Η δεκαετία του ’00 έκανε τα αυτοκίνητα κινούμενους υπολογιστές –για καλό ή για κακό– και είδε τα υβριδικά οχήματα να γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή.

Διάβασε επίσης: 8+1 supercars από τη δεκαετία του ’90 που με σημάδεψαν

Η δεκαετία του ’00 επίσης, εξαιτίας της ευημερίας που προανέφερα, μας έδωσε πολλά υπεραυτοκίνητα. Κάποια φορούσαν τα αναμενόμενα σήματα ενώ κάποια άλλα, ήρθαν απρόσμενα. Για εμένα, η συγκεκριμένη δεκαετία, ήταν αυτή της ενηλικίωσης και τα αυτοκίνητα που θα παρουσιάσω σε αυτή τη λίστα, την τελευταία για τώρα, είναι αυτοκίνητα που όπως λέω κάθε φορά, με σημάδεψαν. Είτε με τον ήχο τους, είτε με την εμφάνιση τους, είτε με την ιστορία τους. Δεν έχει σημασία ο τρόπος, αλλά το γεγονός ότι εντυπώθηκαν στο μυαλό μου και δύσκολα θα χάσουν την θέση τους.

Διάβασε επίσης: 8+1 supercars από τη δεκαετία του ’80 που με σημάδεψαν

[/nextpage]

[nextpage title=”Enzo”]

Ferrari-Enzo_2002_1600x1200_wallpaper_01

Δεν θα σου το κρύψω. Δεν είχα σκοπό να βάλω την Enzo στη λίστα γιατί στην ενδοοικογενειακή μάχη χάνει κατά κράτος, αλλά θεωρώ πως η Maserati MC12 δεν είναι street legal, οπότε με βάση τα δικά μου, απολύτως αυθαίρετα κριτήρια είναι εκτός συναγωνισμού. Η Enzo όμως ήταν το πρώτο supercar που παρουσιάστηκε τα συγκεκριμένη δεκαετία. Παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2002, με το Dilemma του Nelly να βρίσκεται στην κορυφή των charts για 7 συνεχόμενες εβδομάδες.

ferrari_enzo_32

Υπό μία έννοια, ήταν κλασική, κορυφαία Ferrari. Ανθρακονημάτινο chassis με έναν ατμοσφαιρικό V12 στο κέντρο του. Όμως ταυτόχρονα, ήταν πολλά παραπάνω. Συνέχισε ή για κάποιους, τελειοποίησε την formula της F50 χρησιμοποιώντας τεχνολογία F1 στον δρόμο. Τεχνολογία όπως τα κεραμικά φρένα, η ενεργή αεροδυναμική και το traction control. Στο κάτω-κάτω, η Enzo ήρθε την εποχή των επιτυχιών της Scuderia. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Enzo ήταν η πρώτη “φιλική” κορυφαία Ferrari. Η F40 ήταν δύσκολη και η F50 υπερβολικά ωμή. Η Enzo σε καμία περίπτωση δεν ήταν εύκολη, αλλά αν μη τι άλλου, δεν τιμωρούσε την προσπάθεια.

ferrari_enzo_16

[/nextpage]

[nextpage title=”Carrera GT”]

Porsche Carrera GT 3

Το 2002, η Porsche παρουσίαζε στον κόσμο την Cayenne και δεχόταν δριμεία κριτική γι’ αυτό. Μία εταιρία που κατασκευάζει sports cars να παρουσιάσει SUV; Ιεροσυλία! Καταστροφή! Άσχετα που οι περισσότερες εταιρίες ακολουθούν το παράδειγμα της Porsche έστω και 15 χρόνια μετά. Τέλος πάντων… Για να εξιλεωθεί στις συνειδήσεις των petrolheads, έναν χρόνο αργότερα η Porsche παρουσίασε την Carrera GT. Ενώ ο 50 Cent μας ταξίδευε μουσικά “In Da Club”, η Porsche είχε άλλους προορισμούς στο μυαλό της.

Porsche Carrera GT 2

Η Carrera GT ήταν ένα αγωνιστικό για τον δρόμο. Το ανθρακονημάτινο chassis βασίζεται σε αυτό της GT1 που κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans το 1998. Ο κινητήρας έχει ρίζες σε κάποιον παλιό V10 που εξέλισσε η Porsche τη δεκαετία του ’90 για την F1. Ο συμπλέκτης ήταν ο πρώτος κεραμικός που τοποθετήθηκε σε αυτοκίνητο παραγωγής. Οι “εσωτερικές” αναρτήσεις, τα κεραμικά φρένα, η αεροδυναμική… όλα ήταν στα όρια αυτού που ονομάζουμε “αγωνιστικό”. Και ο ήχος… Αυτός ο ήχος! Αν η Carrera GT ήταν Σειρήνα, ο ήχος του ατμοσφαιρικού V10 κοντά στον κόφτη των 8.400 σ.α.λ. ήταν το τραγούδι της… ή ο ήχος που έβγαζε όταν πλησίαζε στον οργασμό!

[/nextpage]

[nextpage title=”GT”]

Ford GT 4

Την 1η του Φεβρουαρίου του 2004, ενώ η Ελλάδα ετοιμαζόταν να φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες και στην κορυφή των charts βρισκόταν το Hey Ya των OutKast, το Ford GT έκανε την πρώτη του τηλεοπτική εμφάνιση σε διαφήμιση κατά τη διάρκεια του Super Bowl. “Το Pace Car για ολόκληρη την εταιρία” μας έλεγε τότε η Ford και είχε κάθε δικαίωμα να το πει. Το Ford GT αναβίωνε τον θρύλο που ονομαζόταν GT40 και αποτελούσε ένα αναίσχυντα Αμερικάνικο supercar.

Ford GT 1

Ένα από τα λίγα supercars που δημιουργήθηκαν “απ’ έξω προς τα μέσα”. Βλέπεις, η εταιρία ήθελε να διατηρήσει τον σχεδιασμό του concept που παρουσίασε το 2002 στο κοινό και γι’ αυτό, το αλουμινένιο chassis, τα pick-up σημεία της ανάρτησης και οτιδήποτε άλλο μηχανικό, σχεδιάστηκε έτσι ώστε να μην αλλάξει το design. Χαμηλό, φαρδύ και με έναν supercharged V8 550 ίππων και 678 Nm ροπής να βρυχάται, το Ford GT χαράχθηκε στο μυαλό μου με το έτσι θέλω… και δεν έχω κανένα πρόβλημα με αυτό!

Ford GT 2

[/nextpage]

[nextpage title=”Veyron”]

Bugatti Veyron 1

Για κάποιους, περιττή. Γερμανικός κουβάς. “Σιγά, χρειάζεται 8.000 κ.εκ. για να βγάλει 1.000 άλογα” άκουσα από σκεπτόμενο –όπως νόμιζα μέχρι εκείνη τη στιγμή– νέο. Το μέτρο σύγκρισης κάθε βελτιωμένου αυτοκινήτου… λες και αυτός ήταν ο σκοπός της Veyron. Για εμένα από την άλλη, το μοντέλο που ξαναέφερε το όνομα “Bugatti” στο προσκήνιο, ήταν και είναι σπουδή.

Bugatti Veyron 2

Σπουδή για τα όρια του τι είναι supercar, για τις ανοχές και τις αντοχές των μερών του, για το πώς μπορείς να ταξιδεύεις με 400+ km/h με ένα αυτοκίνητο και να μην χρειάζεσαι headset για να επικοινωνήσεις με τον διπλανό σου. Είτε αρέσει σε μερικούς, είτε όχι, η Bugatti Veyron θα μείνει στην ιστορία και υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους αυτό είναι σωστό. Δεν είναι τυχαίο που 10 χρόνια μετά την παρουσίαση της και ενώ έχουμε ξεχάσει το “Hollaback Girl” της Gwen Stefani, μιλάμε ακόμα για την Veyron. Αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στο εφήμερο και στο διαχρονικό. Να μην έβγαζε και 173 ειδικές εκδόσεις η Bugatti…

Bugatti Veyron 3

[/nextpage]

[nextpage title=”SLR 722″]

Mercedes-Benz SLR 722 1

Mercedes-Benz SLR McLaren 722 Edition. Ενώ το όνομα της είναι ένα μπέρδεμα και μισό, το αυτοκίνητο καθεαυτό είναι ένα που δεν πρόκειται να ξεχάσω ποτέ. Κάποιο τυχερό κάθαρμα στην Ιταλία φρόντισε γι’ αυτό. Το συγκεκριμένο όχημα, για εμένα, δεν έχει σημασία η εμφάνιση –αν και αυτές οι πλευρικές απολήξεις της εξάτμισης είναι ηδονικές– ή η ποιότητα κατασκευής.

Δεν μετράει η οδική του συμπεριφορά ή τα 650 άλογα και τα 780 Nm ροπής. Η ανάμνηση μου από αυτό το αυτοκίνητο, είναι ο βροντερός ήχος του V8 με το ουρλιαχτό του supercharger και 2 παχιές, μαύρες γραμμές στην άσφαλτο. Αυτό! Για την ιστορία, να αναφέρω ότι η SLR McLaren 722 Edition παρουσιάστηκε την εποχή που παντού ακουγόταν το SexyBack του Justin Timberlake, ως φόρος τιμής για τη νίκη του Sir Stirling Moss –με χρόνο ρεκόρ παρακαλώ- στα Mille Miglia του 1955 πίσω από το τιμόνι μίας 300SLR. Εξ ου και το “722”… αφού ο Moss πήρε εκκίνηση στις 7:22 το πρωί!

Mercedes-Benz SLR 722 2

[/nextpage]

[nextpage title=”8C Competizione”]

Alfa Romeo 8C Competizione 1

Πόσες φορές έχεις ανατριχιάσει από την όψη ενός αυτοκινήτου; Πόσες φορές έχεις γονατίσει ψάχνοντας να βρεις έστω και μία γωνία που δεν είναι κολακευτική μόνο και μόνο για να αισθανθείς απογοητευμένος αλλά ταυτόχρονα πανευτυχής που απέτυχες;  Εγώ προσωπικά, όχι πολλές. Μετρημένες στα χέρια του ενός χεριού αν μιλάμε για σύγχρονα αυτοκίνητα. Η Alfa Romeo 8C Competizione όμως ήταν αναμφίβολα μία από αυτές.

Alfa Romeo 8C Competizione 3

Έχω διαβάσει την κριτική που της έχει ασκηθεί και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, δεν θα μπορούσα να νοιάζομαι λιγότερο. Η 8C Competizione είναι τέχνη και ως τέτοια, δεν έχει ανάγκη να είναι χρηστική. Πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι που υπάρχει και όσοι την έχουμε δει από κοντά, όσοι έχουμε περιεργαστεί την κάθε της καμπύλη και έχουμε δει το αυτοκίνητο ως την κλασάτη famme fatale που είναι, υπερασπιζόμαστε την 8C Competizione μέχρι το τέλος! Για τους υπόλοιπους… λυπάμαι που είστε τόσο ψυχροί.

Alfa Romeo 8C Competizione 2

[/nextpage]

[nextpage title=”Zonda Cinque”]

autowp.ru_pagani_zonda_cinque_7

Το 2007, η Pagani αποκάλυψε την Zonda R και ο κόσμος έγινε λίγο πιο φωτεινός. Όμως δεν ήταν road-legal… σε αντίθεση με την Pagani Zonda Cinque που ακολούθησε έναν χρόνο αργότερα. Είναι το μοναδικό μοντέλο αυτής της λίστας που δεν έχω δει από κοντά αλλά τι περίμενες; Μόνο 5 κατασκευάστηκαν και δεν έχω καμία διάθεση να την αποκλείσω εξαιτίας αυτής της μικρής τεχνικής λεπτομέρειας. Η Zonda Cinque είναι ένα τρομερό αυτοκίνητο. Ο ατμοσφαιρικός V12 της AMG αποδίδει 678 άλογα και 780 Nm ροπής. Το σειριακό, 6-τάχυτο κιβώτιο είναι νέο και ταχύτερο. Η ανάρτηση της Ohlins κατασκευάζεται από ergal και τιτάνιο ενώ για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής της Pagani, για το πλαίσιο χρησιμοποιήθηκε carbon-titanium. Φυσικά, η εμμονή στην παραμικρή λεπτομέρεια του κάθε εξαρτήματος είναι κάτι παραπάνω από εμφανής και ενώ η Zonda Cinque δεν είναι αντικειμενικά όμορφη, έχει πάνω της μία κατασκευαστική τελειότητα και την αύρα της Zonda R που την κάνουν ακαταμάχητη…

autowp.ru_pagani_zonda_cinque_10

[/nextpage]

[nextpage title=”Balboni”]

lamborghini_gallardo_lp550-2_valentino_balboni_3

Πολλές φορές, ξεχνάμε ότι η αξία ορισμένων αυτοκινήτων και η μαγεία που κουβαλούν, προέρχεται από τους ανθρώπους που δούλεψαν για την εξέλιξη και την παραγωγή τους. Η Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni είναι ένα από εκείνα τα σπάνια αυτοκίνητα με τα οποία η εταιρία τιμά όχι κάποιον διάσημο οδηγό αγώνων, αλλά τον άνθρωπο που αφιέρωσε τη ζωή του σε αυτήν. Έναν άνθρωπο που εδώ στο Autoblog.gr, νιώθουμε πάρα πολύ τυχεροί που γνωρίσαμε από κοντά! Τον Valentino Balboni! Για χάρη του, η Lamborghini αφαίρεσε από την Gallardo το σύστημα τετρακίνησης, μετακίνησε το κιβώτιο στον πίσω άξονα, άλλαξε τις ρυθμίσεις στον κινητήρα, την ανάρτηση και την αεροδυναμική και δημιούργησε ένα μοντέλο με ξεχωριστό χαρακτήρα ως φόρο τιμής για έναν πολύ ξεχωριστό άνθρωπο.

Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni

[/nextpage]

[nextpage title=”LFA”]

lexus_lfa_uk-spec_6

Οκτώβριος του 2009. Έπειτα από πάρα πολλά χρόνια εξέλιξης, η Lexus αποφάσισε να δώσει στο κοινό το LFA. Η ιστορία του πάνω-κάτω γνωστή όμως το αποτύπωμα του τεράστιο παρότι επρόκειτο για μία “one-off” εξόρμηση της Ιαπωνικής εταιρίας στην περιοχή των supercars. Πρώτα απ’ όλα, ο κινητήρας. Σίγουρα τον έχεις ακούσει σε κάποιο video. Ε λοιπόν, ξέχνα ότι άκουσες.

Από κοντά, ο κινητήρας με τις περιποιήσεις του τμήματος μουσικών οργάνων της Yamaha προσφέρει ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο έντασης αλλά και ευχαρίστησης. Μιλάμε για ένα διαμάντι που ανεβάζει στροφές όπως τίποτα άλλο στον δρόμο – από το ρελαντί στις 9.000 σ.α.λ. σε 0.6 δευτερόλεπτα. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο για το οποίο οι μηχανικοί “αναγκάστηκαν” να εφεύρουν ένα μηχάνημα που πλέκει τις ίνες άνθρακα σε τρεις διαστάσεις. Μιλάμε για ένα μοντέλο που δεν πιστεύω ότι θα ξεχαστεί…

autowp.ru_lexus_lfa_uk-spec_3

Αυτααααα… Η δεκαετία του 2000 τελείωσε και η δεκαετία του ’10 δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, οπότε αυτή είναι η τελευταία λίστα της συγκεκριμένης σειράς για 5 περίπου χρόνια. Καλά να είμαστε, όταν ολοκληρωθεί και η δεκαετία που διανύουμε, θα συμπληρωθεί η σειρά με μία ακόμα λίστα – και οι υποψήφιοι πολλοί και αξιόλογοι! Εσύ τι ξεχωρίζεις από τη δεκαετία του ’00; Ποια είναι τα μοντέλα που σε σημάδεψαν; Περιμένω την απάντηση σου στα σχόλια.

Διάβασε επίσης: 8+1 supercars από τη δεκαετία του ’80 που με σημάδεψαν

Διάβασε επίσης: 8+1 supercars από τη δεκαετία του ’90 που με σημάδεψαν

[/nextpage]