Η Audi αποκάλυψε το ολοκαίνουριο για το 2016, R18 e-tron quattro

Σχετικά άρθρα

12309982_907165256034784_4354759400548652711_o

Όπως περιμέναμε, η Audi αποκάλυψε νωρίτερα από οποιονδήποτε άλλο το LMP1-H αγωνιστικό με το οποίο θα διεκδικήσει τόσο το World Endurance Championship το 2016, όσο και τη 14η νίκη της στις 24 ώρες του Le Mans. Η ονομασία δεν άλλαξε –R18 e-tron quattro–  αλλά θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτό είναι το μοναδικό που έμεινε ίδιο στο αγωνιστικό της Audi.

12309589_907165259368117_4326994465207207051_o

Ο επικεφαλής της Audi Motorsport, Dr Wolfgang Ulrich δήλωσε ότι η ομάδα δεν απέδωσε το 100% το 2015 και τονίζοντας ότι ο περιορισμός του κόστους της προσπάθειας είναι σημαντικός, ανακοίνωσε ότι σε συνεννόηση με την Porsche, η Audi θα κατεβάσει 2 αυτοκίνητα στις 24 ώρες του Le Mans για το 2016. Ο Ulrich συνέχισε λέγοντας ότι η δουλειά πάνω στο 2016 R18 e-tron quattro ξεκίνησε πριν από 18 μήνες.

12239150_907165222701454_1264757398060768652_o

Η πρώτη σημαντική αλλαγή –που είναι και άμεσα εμφανής– είναι στην αεροδυναμική του αγωνιστικού και ειδικότερα, στο εμπρός μέρος του. Η δεύτερη σημαντική αλλαγή, είναι η μετάβαση του αγωνιστικού στην κατηγορία των 6 MJ αλλά και η αντικατάσταση του συστήματος αποθήκευσης ενέργειας με βολάν, με ένα πιο συμβατικό σύστημα μπαταριών. Λογικά, η μετάβαση στην “μεσαία” κατηγορία των 6 MJ θα δει το 2016 R18 e-tron quattro να πλησιάζει αρκετά τις επιδόσεις των βενζινοκίνητων ανταγωνιστών του που βρίσκονται στην κατηγορία των 8 MJ. Και τονίζω το “βενζινοκίνητων” αφού το νέο αγωνιστικό της Audi δεν γυρνά την πλάτη στον 4-λιτρο V6 TDI – χωρίς ωστόσο να έχουμε περισσότερες πληροφορίες σε αυτό το σημείο. Το τελευταίο που ανακοινώθηκε στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η Γερμανική εταιρία, είναι ότι τα πληρώματα των αγωνιστικών με το νούμερο 7 και 8 παραμένουν απαράλλαχτα. Που σημαίνει ότι το 2016 R18 θα οδηγήσουν οι: Marcel Fassler, Andre Lotterer, Benoit Treluyer και Lucas di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

More powerful and efficient than ever before: Audi R18 celebrates world premiere in Munich

  • New hybrid race car for the 2016 Le Mans 24 Hours
  • Unchanged driver line-up in the DTM
  • High demand for new Audi R8 LMS GT3 sports car

The brand with the four rings will be entering the 2016 motorsport season with the most powerful and efficient race car Audi has ever built. The new Audi R18 celebrated its world premiere on the occasion of the Audi Sport Finale at the Audi Training Center Munich on Saturday. In the DTM, Audi has opted for continuity with an unchanged driver line-up. In GT racing, the new Audi R8 LMS is facing its first full racing season. For the 2016 Audi Sport TT Cup, 125 candidates have applied for the 20 available entries.

Audi Sport has fundamentally re-designed the Audi R18 for the 2016 season. The LMP1 race car that competes in the Le Mans 24 Hours and in the FIA World Endurance Championship (WEC) features innovative aerodynamics, represents the next stage in lightweight design and has a modified hybrid system with lithium-ion batteries for energy storage, plus an efficiency-optimized TDI engine.

“With our new Audi R18, we’re setting a clear signal: Audi continues to put the pedal to the metal in motorsport, deliberately relying on TDI – the world’s most successful automotive efficiency technology – at Le Mans,” says Head of Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich.

In the 2016 FIA World Endurance Championship (WEC) that will start at Silverstone (Great Britain) on April 17, Audi Sport Team Joest will be fielding two new Audi R18 cars. In the interest of maximum cost efficiency, Audi and its Group sister brand Porsche, have both agreed to each compete in the Le Mans 24 Hours, the WEC season’s pinnacle event, with only two instead of the most recent three cars.

In the DTM, Audi relies on continuity. All of the eight drivers that were in the field in 2015, scoring ten Audi victories in 18 races, will remain on board. The only change: Adrien Tambay and Nico Müller are swapping teams. Audi Sport expects this move to provide the brand’s two youngest DTM drivers with new impulses. The eight Audi RS 5 DTM cars will continue to be fielded by the long-standing Audi Sport Teams Abt Sportsline, Phoenix and Rosberg.

In GT racing, the development of the new Audi R8 LMS has been completed and deliveries to customers have begun. Due to the high demand, Audi Sport customer racing is exploring possibilities to expand the production scheduled for the 2016 season. Originally, 45 cars were planned.

Audi customer teams will be fielding the new Audi R8 LMS on four continents in the 2016 season. In the Audi R8 LMS Cup in Asia, the new model will be debuting in 2016 as well. Special highlights on the calendar of Audi Sport customer racing are the two 24-hour races at the Nürburgring (D) and at Spa (B), the 12-hour race at Bathurst (AUS) and the FIA GT World Cup in Macau (MAC).

Following its successful inaugural season, the Audi Sport TT Cup will again be held as part of the supporting program of selected DTM events. The number of permanent entrants will increase from 18 to 20. The final selection of the young drivers will be made following an evaluation course at Vallelunga (I) on December 4/5. In total, quattro GmbH received 125 applications from 35 nations.

“We’re proud about being able to again represent the Audi brand in 2016 with such an extensive commitment in motorsport,” says Dr. Wolfgang Ullrich. “The new Audi R18 marks a major step that we’re expecting a lot of at Le Mans and in the WEC. In the DTM, we already had the strongest car in 2015. That’s what we’d like to build upon. Plus, the high demand for the new Audi R8 LMS is equally gratifying as the many young talents that are interested in the Audi Sport TT Cup.”

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα