F1 Testing Barcelona 1 - Day 1

Τον δρόμο προς την κορυφή αναζητά η McLaren από το 2013. Η τελευταία νίκη της βρετανικής ομάδας σημειώθηκε στις 25 Νοεμβρίου του 2012, στο Grand Prix της Βραζιλίας. Έκτοτε, η πτώση στην απόδοση και την ανταγωνιστικότητα ήταν έκδηλη στα μονοθέσια, με αποκορύφωμα τη φετινή σεζόν, όπου η McLaren τερμάτισε στην 9η θέση με 27 βαθμούς, πράγμα για το οποίο ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό ο κάκιστος Honda RA615H.

Μήπως, όμως, οι ρίζες του προβλήματος έχουν βαθύτερα αίτια; Όχι 100%, αλλά, σύμφωνα με τον Ron Dennis, επί κεφαλής του McLaren Technology Group, η απόφαση της ομάδας του να σχεδιάσει ένα νέο μονοθέσιο μετά από το πολύ καλό 2012 ήταν μεγάλο λάθος.

Καταλαβαίνεις ότι είναι συνδυασμός των πάντων και όχι ένα πράγμα. Η McLaren δεν είχε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη σεζόν, αλλά ξεχάσατε εύκολα το επίπεδο της κυριαρχίας που είχαμε προηγουμένως. Κάποιες φορές, η πυξίδα σου είναι εντελώς λάθος και είσαι λάθος στην αεροδυναμική. Όταν δημιουργείς ένα μονοθέσιο και το κατασκευάζεις πάνω σε ένα θεμελιώδες λάθος, είναι εξαιρετικά δύσκολο να το αναπτύξεις έξω από αυτό.

Το 2012 στο Abu Dhabi, ήμασταν με διαφορά το ταχύτερο μονοθέσιο. Δεν είχαμε αλλαγές στους κανονισμούς, έτσι ήταν λάθος απόφαση να σχεδιάσουμε ένα νέο μονοθέσιο για το 2013. Θα έπρεπε να είχαμε επανέλθει σε αυτό το μονοθέσιο και να το βελτιώναμε. Έτσι, δε θα είχαμε χάσει, αντί να επιδιώκουμε συνεχώς κάτι, έχοντας το πλεονέκτημα της εμπειρίας.

Ron Dennis

Ο Βρετανός συνεχίζει να υποστηρίζει πως η μοναδική επιλογή που είχε η McLaren ήταν να στραφεί στη Honda, διότι μόνο έτσι θα είχαν πιθανότητες να κερδίσουν ξανά το παγκόσμιο πρωτάθλημα και όχι ως πελάτες της Mercedes. Επιπλέον, δεν ξεχνά τις υποσχέσεις για το 2016, όπου η ομάδα θα είναι βελτιωμένη σε σχέση με τη φετινή σεζόν.

Ήταν μια δύσκολη χρονιά, αλλά δε θα έλεγα ότι ήταν φρικτή χρονιά. Η ομάδα, εγώ και όλοι μας συνεχίζουμε να έχουμε την πεποίθηση ότι, για να κερδίσεις ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, θα πρέπει να υποστηρίζεσαι 100% από έναν εκ των 4 κατασκευαστών κινητήρων. Είμαστε εξαιρετικά τυχεροί που έχουμε το επίπεδο δέσμευσης από τη Honda. Φυσικά και ήταν μία πρόκληση, και δε λέω ότι ήταν 100% δική τους η ευθύνη, επειδή είμαστε μία ομάδα, αλλά ήμασταν πολύ αναλυτικοί αυτή τη σεζόν.

Ξέρουμε πού είμαστε κι έχουμε αρκετή αυτοπεποίθηση για το πού θα είμαστε στην αρχή της σεζόν. Απλώς πρέπει να σκάψουμε βαθιά, να κάνουμε κριτική και να δουλέψουμε λίγο πιο σκληρά. Αλλά, είναι παραπάνω από σίγουρο ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση, από τις δοκιμές που γίνονται στην Ιαπωνία και την αεροδυναμική σήραγγα. Είμαστε πολύ συγκεντρωμένοι και σκοπεύουμε να το κάνουμε.