takata_airbag

Οι The New York Times δημοσίευσαν τα emails των υπαλλήλων της Takata, τα οποία αποκαλύπτουν πως γνώριζαν πως χειραγωγούν τα αποτελέσματα δοκιμών των αερόσακων, αποδεικνύοντας πως γνώριζαν ότι οι αερόσακοι που κατασκεύαζαν ήταν ελαττωματικοί.

Όπως αποκαλύπτουν τα emails, o μηχανικός της Takata Bob Schubert, αστειευόταν κιόλας στα email του, γράφοντας σε ένα από αυτά “Happy Manipulating!!!”, ενώ έγραψε πως ήταν πάγια τακτική της εταιρίας του να αλλάζει τα δεδομένα των δοκιμών στους πελάτες της και πως πλέον η χειραγώγηση ήταν πέρα από τα λογικά όρια, που πλέον αποτελούσε πιθανότατα απάτη.

Η Takata απάντησε στο δημοσίευμα ισχυριζόμενη πως οι The New York Times δημοσίευσαν μόνο τα κομμάτια που των emails που θα προκαλούσαν ντόρο και πως ο Schubert δεν άλλαζε τα δεδομένα των δοκιμών, αλλά αναφέρεται μόνο στην “μορφοποίηση των δεδομένων”, κάτι που δεν συνδέεται με τους ελαττωματικούς αερόσακούς της.

Δεν είναι η πρώτη φορά που βγαίνουν στην φόρα τα άπλυτα της Takata, μιας και τον περασμένο Νοέμβριο, έγινε γνωστό πως οι μηχανικοί της Ιαπωνικής εταιρίας στις Η.Π.Α εξέφρασαν τις ανησυχίες τους σχετικά με την απόκρυψη των δεδομένων δοκιμών των αερόσακων για τουλάχιστον μια δεκαετία, από το 2000 έως και το 2010. Τα εσωτερικά έγγραφα που είχαν διαρρεύσει, ανέφεραν πως η εταιρία έκρυβε τις αποτυχίες δοκιμών επικύρωσης των αερόσακων, κάτι που ελαχιστοποιούσε τα αποτελέσματα δυσλειτουργίας των αερόσακων κατά τη διαδικασία επικύρωσής τους. Αυτές οι δοκιμές πραγματοποιούνται ώστε να δείξει η Takata στις αυτοκινητοβιομηχανίες πως οι αερόσακοι της πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Η Takata έχει ήδη πάρει πρόστιμο 70 εκατ. δολαρίων από τις αρχές των Η.Π.Α, που θα μπορούσε να αυξηθεί στα 200 εκατ. δολάρια, ενώ όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, μαζί και μερικοί επενδυτές, της έχουν γυρίσει την πλάτη.