P90206939-highRes

Η BMW στην CES παρουσίασε το i Vision Future Interaction concept, το i8 Mirrorless concept, ένα κράνος με head-up display, αλλά και λέιζερ φωτιστικά σώματα για τις μοτοσυκλέτες της. Το i Vision Future Interaction concept αποτελεί ουσιαστικά ένα αναβαθμισμένο i8 Spyder concept που διαθέτει ένα high-tech εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί για την αυτόνομη οδήγηση και δεν διαθέτει… πόρτες.

Το πρωτότυπο φέρει μια σειρά νέων τεχνολογιών, όπως το AirTouch, ένα σύστημα που επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν το σύστημα ψυχαγωγίας, το σύστημα πλοήγησης και τα συστήματα επικοινωνίας μέσω χειρονομιών (gestures), μπροστά από μεγάλες οθόνες αφής, χωρίς να χρειάζονται να τις αγγίξουν. Η τεχνολογία AirTouch χρησιμοποιεί μια σειρά αισθητήρων που παρακολουθούν και καταγράφουν τις κινήσεις των χεριών που γίνονται μεταξύ της κεντρικής κονσόλας και του εσωτερικού καθρέπτη. Το σύστημα AirTouch είναι πολύ πιο προχωρημένο από αυτό το Gesture Control που διαθέτει η Σειράς 7, με το νέο σύστημα να είναι σε θέση να επιτρέπει τρισδιάστατες χειρονομίες, αλλά και χειρονομίες από τον συνοδηγό. Σύμφωνα με την ΒMW, το σύστημα AirTouch μειώνει τον αριθμό των βημάτων που απαιτούνται για να κάνει ο επιβάτης μια επιλογή.

Στην πλευρά του συνοδηγού υπάρχει μια extra-wide οθόνη 21″ που όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε αυτόνομη λειτουργία, γίνεται ένα τεράστιο σύστημα ψυχαγωγίας που επιτρέπει στον οδηγό να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, να δει video αλλά και να διαβάσει τα emails του. Επίσης αυτή προβάλει όλες τις πληροφορίες σχετικά με το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών, αλλά και τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης. Ο πίνακας οργάνων είναι τεχνολογίας 3D, με το πρωτότυπο να φέρει και Head-Up Display. Η επιλογή λειτουργίας του αυτοκινήτου γίνεται μέσω ενός διακόπτη. Αυτός διαθέτει τρεις επιλογές, Pure Drive, Assist Drive και Auto Mode, με την πρώτη επιλογή να επιτρέπει στον οδηγό να οδηγεί αυτός το αυτοκίνητο, την δεύτερη να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παρεμβαίνει όταν εντοπιστεί μια πιθανή σύγκρουση, με την τελευταία να αποτελεί ουσιαστικά μια πλήρως αυτόνομη λειτουργία. Σε αυτήν, το τιμόνι φωτίζεται μπλε, κινείται προς τα εμπρός και προσφέρει στον οδηγό επιπλέον χώρο για να χαλαρώσει. Επίσης τα σπορ καθίσματα αλλάζουν ρυθμίσεις και προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση, ώστε ο οδηγός να μπορεί να δει πιο άνετα την οθόνη 21″.

P90206932-highRes

Το i8 Mirrorless concept δεν είναι τίποτα άλλο από ένα i8 που αντί για καθρέπτες έχει κάμερες, με μια τρίτη κάμερα να βρίσκεται στο πάνω μέρος του πίσω παρμπρίζ. Οι εικόνες από τις τρεις κάμερες συνδυάζονται σε μια ενιαία εικόνα που εμφανίζεται στην οθόνη υψηλής ανάλυσης που αντικαθιστά τον παραδοσιακό κεντρικό καθρέπτη. Η BMW λέει πως η εικόνα που προκύπτει από τις κάμερες παρέχει μια μεγαλύτερη γωνία θέασης από αυτές που μπορούν να παρέχουν οι παραδοσιακοί καθρέπτες, με τον ψηφιακό καθρέπτη να ειδοποιεί τον οδηγό στην περίπτωση που θέλει να αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας, αλλά ένα άλλο όχημα πλησιάζει.

Επίσης η BMW στην CES παρουσίασε και το i3 Extended Rearview Mirror concept, το οποίο διαθέτει μια κάμερα στην οροφή του οχήματος, με την εικόνα της να προβάλλεται στον κεντρικό εσωτερικό καθρέπτη. Εκεί παρουσιάστηκε και η Connected πλατφόρμα που πλέον περιλαμβάνει την λειτουργία Open Mobility Cloud, που συνδέει το i3 με το έξυπνο σπίτι του κατόχου του. Η BMW παρουσίασε επίσης μια K 1600 GTL με λέιζερ φωτιστικά σώματα, αλλά και ένα κράνος με ενσωματωμένο head-up display, μια εφαρμογή για smartphone που επιτρέπει την απομακρυσμένη στάθμευση ενός i3 μέσω gestures, μια τεχνολογία που λειτουργεί σαν “ρουφιάνος” στην περίπτωση εκείνη που κάποιος παρκαδόρος θέλει να ξεδώσει με την BMW σου, με την τεχνολογία να καταγράφει video και να στέλνει αμέσως στο smartphone σου live video και τέλος η BMW παρουσιάζει το Light & Charge, τις κολώνες φωτισμού που διαθέτουν ενσωματωμένους φορτιστές. Πιλοτικά, τέτοιες κολώνες θα τοποθετηθούν στο Μόναχο, στην Οξφόρδη και στο Λος Άντζελες.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις σε αυτό το PDF.