file-photo-toyota-logo-showroom-toyota-dealership-warsaw


Δεν έχουν περάσει δύο 24-ωρα από τη στιγμή που μάθαμε ότι ο ιαπωνικός κολοσσός σκέφτεται την εξαγορά του υπόλοιποι μετοχικού κεφαλαίου της Daihatsu, και σήμερα η Toyota επιβεβαίωσε ότι το 48,8% των μετοχών της δεύτερης θα γίνει δικό της μέχρι τον Αύγουστο.

Η Toyota θα απορροφήσει τις υπόλοιπες μετοχές της Daihatsu ανταλλάσσοντας το 0,26% των δικών της μετοχών για κάθε μια της Daihatsu, με τις μετοχές της δεύτερης να μην είναι διαθέσιμες μετά την 26η Ιουλίου, και παρότι δεν έγινε γνωστό το ακριβές ποσό που θα καταβληθεί, προηγούμενη αναφορά έλεγε για περίπου €3 δις.

Daihatsu-Logo-729x486-baf1be4d58820e9e

Η κίνηση αυτή θα βοηθήσει την Toyota να επεκτείνει το πορτοφόλιο της, καθώς η Daihatsu ειδικεύεται στα μικρά kei-cars, ενώ παράλληλα προμηθεύει “σώματα” και κινητήρες των αυτοκινήτων στη Toyota και στη Fuji Heavy Industries. Η Daihatsu ανταγωνίζεται έντονα στην Ιαπωνία με την Suzuki, όπου οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες κατέχουν έκαστες περίπου το 30% της αγοράς των kei-cars.

Όμως, η πτώση των πωλήσεων σε αυτή τη κατηγορία, εξαιτίας της ταχείας γήρανσης του πληθυσμού στην εγχώρια αγορά αλλά και της έλλειψης ενδιαφέροντος για την αγορά αυτοκινήτου στους νέους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ψάχνουν να επεκταθούν περαιτέρω σε αγορές του εξωτερικού. Η Daihatsu κατέχει μερίδιο αγοράς 15% των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ινδονησία, ενώ στη Μαλαισία σε συνεργασία με μια τοπική κοινοπραξία κατέχει μερίδιο αγοράς της τάξης του 20%.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Daihatsu υποχώρησαν 13,3% το 2015 και αυτό ώθησε τις συνολικές πωλήσεις του ομίλου της Toyota να πέσουν κατά 0,8%, αλλά παρόλα αυτά, διατήρησε τον τίτλο της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο.