Matthias Muller Volkswagen vw (3)


Με τις αρχές των Η.Π.Α να μην αποδέχονται τις μέχρι τώρα προτάσεις της Volkswagen για την επιδιόρθωση των TDI μοντέλων της που επηρεάζονται από το σκάνδαλο εκπομπών μέσω του παράνομου λογισμικού που χειραγωγούσε τις εκπομπές ρύπων, οι The New York Times αναφέρουν πως η Volkswagen αφήνει πλέον ανοικτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει στην επαναγορά όσων αυτοκινήτων diesel εμπλέκονται στο σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ, σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η επιδιόρθωση τους ώστε να συμμορφώνονται με τα όρια εκπομπών της χώρας.

Ο δικηγόρος της Sullivan & Cromwell, Robert Giuffra, εκπροσωπώντας την VW σε ακροαματική διαδικασία στο Σαν Φρανσίσκο, άφησε να εννοηθεί πως για αρκετά από τα επηρεαζόμενα αυτοκίνητα η Volkswagen δεν διαθέτει την απαιτούμενη τεχνολογία ώστε να περιορίσει τις εκπομπές χωρίς να μειώσει αντίστοιχα την ονομαστική απόδοση των κινητήρων. Ο Giuffra δήλωσε:

Σε βάθος χρόνου η Volkswagen πιθανότατα θα βρει μία λύση, αλλά εάν η επιδιωκόμενη πρόοδος καθυστερήσει, ενδεχομένως να προβούμε σε επαναγορά αυτών των οχημάτων.

Η ακρόαση έγινε στο πλαίσιο μιας μαζικής κίνησης μηνυτήριων αναφορών από Αμερικανούς ιδιοκτήτες VW με λογισμικό εξαπάτησης. Σύμφωνα με τους The New York Times “Μόνο οι δικηγόροι ήταν τόσοι πολλοί, που δεκάδες από αυτούς αναγκάστηκαν να παραμείνουν στον διάδρομο έξω από την αίθουσα του δικαστηρίου, επειδή δεν χωρούσαν σε αυτή.

Στην ίδια γραμμή με τον κ. Giuffra φαίνεται να βρίσκονται και αρκετά στελέχη της εταιρείας που εκτός από την επαναγορά των οχημάτων, άφησαν ανοικτό και το ενδεχόμενο δελεαστικών προσφορών ανταλλαγής των παλιών οχημάτων για νέα μοντέλα της εταιρείας.

Στην Ευρώπη οι αρχές έχουν κάνει δεκτές τις προτάσεις επιδιόρθωσης των 8,5 εκατ. αυτοκινήτων του VW Group, οι οποίες περιλαμβάνουν είτε απλή αναβάθμιση του επίμαχου λογισμικού, είτε και με την τοποθέτηση ενός εξαρτήματος “μετασχηματιστή ροής” στην εισαγωγή αέρα, που σύμφωνα με την VW, βελτιώνει την ροή του αέρα, κάτι που οδηγεί στην ακριβέστερη μέτρηση του αισθητήρα μάζας αέρα.

Εκτός από τους ιδιοκτήτες οχημάτων, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει να αντιμετωπίσει τις μηνύσεις Πολιτειών, τις μηνύσεις επενδυτών της, όπως και τις εκατοντάδες μηνύσεις των κατά τόπους πωλητών, που υποστηρίζουν πως το σκάνδαλο έριξε την αξία οχημάτων κάτω από τα συμφωνημένα όρια. Χαρακτηριστικό είναι πως στα τέλη του Δεκεμβρίου οι τιμές των diesel αυτοκινήτων της VW στις ΗΠΑ είχαν πέσει περίπου 16% από την αρχή του σκανδάλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της ιστοσελίδας αγοραπωλησιών αυτοκινήτων Kelley Blue Book.

Στον απόηχο αυτής της εξέλιξης, ειδικοί εκτιμούν πως η Volkswagen ενδέχεται να υποχρεωθεί να επαναγοράσει έως και μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα. Μετά την ακροαματική διαδικασία ο δικαστής Charles R. Bever όρισε μία κεντρική επιτροπή 21 δικηγόρων που θα εκπροσωπήσουν τους ιδιοκτήτες και τους πωλητές επί αμερικανικού εδάφους, στις διαπραγματεύσεις με την εταιρεία για συμβιβασμό.