Mercedes C200 CDI

Η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση Deutsche Umwelthilfe (DUH) αλλά και το TNO (Dutch Organisation for Applied Science) ζήτησαν από τις γερμανικές και τις ολλανδικές αρχές να αποσύρουν την έγκριση τύπου στην Mercedes C220 CDI (W204, την προηγούμενη γενιά της C-Class), όπως και την απόσυρση όλων των αυτοκινήτων από τον δρόμο λόγω υψηλών εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με τις δύο οργανώσεις, η C220 εκπέμπει στην πραγματικότητα 20 φορές περισσότερο NOx (οξείδιο αζώτου) από το επιτρεπτό. Οι δοκιμές έγιναν στην Βέρνη, από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, με την DUH να έχει μετρήσει επίσης την Mercedes C200 CDI Estate του 2011 και τα Renault Espace και Opel Zafira. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της DUH, οι δοκιμές της έδειξαν πως η Mercedes C220 CDI εκπέμπει πολύ περισσότερους ρύπους σε κρύες περιβαλλοντικές συνθήκες από αυτές που ανακοινώνονται, με την Mercedes-Benz να παραδέχεται πως όντως το αυτοκίνητό της εκπέμπει περισσότερους ρύπους σε χαμηλές θερμοκρασίες, μιας και το σύστημα περιορισμού των ρύπων απενεργοποιείται εν μέρη, για την προστασία του συστήματος BlueTec και του κινητήρα.

Η Renault πρόσφατα προχώρησε στην ανάκληση 15.800 Captur επειδή το σύστημα ελέγχου των εκπομπών ρύπων τους, δεν λειτουργεί σε θερμοκρασίες κάτω των 17 βαθμών Κελσίου. Το μεγάλο ερώτημα είναι το κατά πόσο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων απενεργοποιούν τα συστήματα ελέγχου των εκπομπών ρύπων για την προστασία των κινητήρων, ή αν είναι ένας τρόπος για να μειωθούν οι εκπομπές και η κατανάλωση, κατά τη διάρκεια των επίσημων μετρήσεων στο δυναμόμετρο. Όπως ισχυρίζεται η DUH, η Mercedes έχει αποστείλει εσωτερικό e-mail στους εργαζομένους της στο οποίο παραδέχεται πως θα υπάρξουν προσαρμογές των συνθηκών λειτουργίας του συστήματος ελέγχου των ρύπων και  αντ ‘αυτού, θα υπάρξει και επίδραση στην απόδοση του κινητήρα.

Η DUH και το ΤΝΟ συνεχίζουν λέγοντας πως η μη αποτελεσματικότητα του συστήματος ελέγχου των εκπομπών της Mercedes είναι εμφανής, κατά τη σύγκριση των εκπομπών NOx που μετρώνται πριν και μετά τον καταλύτη SCR. Η αποτελεσματικότητα του συστήματος ελέγχου των εκπομπών μειώνεται, σύμφωνα με το TNO έως και κατά 90 τοις εκατό. Υπάρχει μια τεράστια μείωση της αποτελεσματικότητας του συστήματος ελέγχου των εκπομπών όταν το αυτοκίνητο μετράται με σταθερή ταχύτητα 80/100/130/150 χλμ/ώρα, τόσο σε δοκιμές δρόμου, όσο και σε εργαστηριακές δοκιμές, με την εξωτερική θερμοκρασία να κυμαίνεται από 7 έως 10 βαθμούς Κελσίου. Η C220 CDI εκπέμπει περισσότερα από 800 mg NOx στις μετρήσεις 0-45 χλμ/ώρα και 0-60 χλμ/ώρα, ενώ σε άλλες μετρήσεις οι ερευνητές είδαν έως και 2.200 mg NOX. Η TNO έκανε τις ίδιες δοκιμές και σε μια BMW 530d και μέτρησε πως τα 0-45 χλμ/ώρα η BMW εκπέμπει 78 mg NOx, περίπου το 1/10 των εκπομπών της Mercedes.

Η Mercedes-Benz απάντησε στην DUH λέγοντας πως τόσο η C220 CDI, όσο και τα υπόλοιπα μοντέλα της συμμορφώνονται πλήρως με τους ισχύοντες κανονισμούς, λέγοντας πως οι μετρήσεις που έκαναν οι δύο οργανισμοί έγιναν σε πραγματικές συνθήκες, και είναι φυσικό να εμφανίζονται αποκλείσεις σε σχέση με τις πιστοποιημένες μετρήσεις στο εργαστήριο, όπως προβλέπουν οι ισχύοντες κανονισμοί, λόγω διαφόρων παραγόντων, κάτι που δεν μπορεί να οδηγήσει στο συμπέρασμα πως η Mercedes χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων της. Επίσης αρνείται πως διαθέτει παρόμοιο λογισμικό σαν αυτό της VW που ενεργοποιούσε πλήρως το σύστημα ελέγχου των εκπομπών μόνο όταν αναγνώριζε πως το αυτοκίνητο περνά από επίσημες δοκιμές ελέγχου των ρύπων του.

Ωστόσο το DUH ισχυρίζεται πως με την παραδοχή της Mercedes-Benz πως τα αυτοκίνητα της απενεργοποιούν το σύστημα περιορισμού των ρύπων σε χαμηλές θερμοκρασίες, για την προστασία του κινητήρα, αποτελεί ξεκάθαρη παραβίαση του άρθρου 5 (1) του κανονισμού της Ε.Ε 715/2007, ενώ κατηγορεί την Mercedes-Benz για εξαπάτηση κατά των πελατών της, μιας και διαφήμιζε πως πουλά καθαρά αυτοκίνητα.

Η ανακοίνωση της Mercedes κλείνει λέγοντας πως η γερμανική εταιρία υποστηρίζει πλήρως εδώ και χρόνια στην εισαγωγή των προτύπων WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) και RDE (Real Driving Emissions), που έχουν ως στόχο στην δημοσιοποίηση από τις εταιρίες των εκπομπών ρύπων αλλά και της κατανάλωσης των μοντέλων τους σε πραγματικές συνθήκες.

Δελτίο Τύπου

Vehicles from Mercedes-Benz fully comply with applicable regulations

In recent weeks, media reports and publications by various institutes and organisations have repeatedly attempted to demonstrate that various automobile manufacturers illegally influence their vehicles’ emission values. Recent reports also refer to a product of the Mercedes-Benz brand. Daimler AG once again absolutely rejects the inherent accusation of manipulation.

Mercedes-Benz vehicles fully comply with the national regulations in force at the time of vehicle registration. Current allegations refer to measurements performed by the Dutch Organisation for Applied Science Research (TNO) on a Mercedes-Benz C220 CDI. The measurement results were discussed by representatives of Daimler AG with the TNO and were classified as plausible by the experts there.

Owing to various misinterpretations of the TNO report by parties, we would again point out that it is common that deviations occur in real driving conditions compared with the certified norm values. That is no reference to manipulation; they result primarily from conditions different to the legally-prescribed laboratory conditions, for example when ambient temperatures differ, the vehicle is operated under different loads or additional equipment such as air-conditioning or seat heaters is switched on. Furthermore, the exhaust gas-aftertreatment is controlled flexibly within the permissible limits, depending on the particular operating state, in order to ensure engine protection and safe operation of the vehicle. It is thus possible to meet the statutory requirement of ensuring full functionality of the exhaust gas aftertreatment system up to at least 160,000 kilometres. These facts were accepted and confirmed in full by the TNO.

We absolutely reject speculation or interpretation that possible deviations between test-bench measurements and measurements made during real driving conditions can only be explained by manipulation. No defeat device, i.e. a function that improperly restricts the effectiveness of exhaust-gas aftertreatment, is used by Mercedes-Benz. Neither do Mercedes-Benz vehicles have a function that automatically recognises when a vehicle is being tested.

For several years, Mercedes-Benz has fully and actively supported the early introduction of the WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) and the measuring procedure for Real Driving Emissions (RDE). Both activities have the aim of converging norm and real values as far as possible in the future.

Mercedes-Benz has always been a pioneer in diesel technology and, during recent years, has complied with new statutory requirements before they have even come into force in many cases. The next logical step is the introduction of an all-new diesel engine for the new E-Class. This engine marks the start of a new engine family and achieves new records in terms of efficiency, emissions and environmental compatibility. The E 220 d achieved combined NEDC average consumption of 3.9 litres per 100 kilometres, for instance, which equates to CO2 emissions of 102 grams per kilometre – a figure that until now only significantly smaller vehicles have been able to deliver.