Renault-Captur_2014

H Renault μετά την ανάκληση 15.800 Captur diesel που ανακοίνωσε το πρωί, προχώρησε και στην εθελούσια ανάκληση επιπλέον 700.000 πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στη προσπάθεια της να αποφευχθεί ένα δικό της dieselgate. Στα Captur η Renault θα πρέπει να επισκευάσει το σύστημα ελέγχου των εκπομπών ρύπων το οποίο δεν λειτουργεί σε θερμοκρασίες κάτω των 17 βαθμών Κελσίου, ενώ στα υπόλοιπα 700.000 αυτοκίνητα τεχνολογίας diesel θα αναβαθμίσει το λογισμικό ελέγχου καυσαερίων.

Η ανάκληση των 15.800 Captur αφορά κυρίως την πετρελαιοκίνητη dCi έκδοση των 110 ίππων. Σε αυτά η Renault θα επισκευάσει το σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων με την αντικατάσταση των λεγόμενων “παγίδων” οξειδίων του αζώτου, μια εργασία που απαιτεί μισή ημέρα παραμονής του κάθε κινητήρα στο συνεργείο. Στα υπόλοιπα 700.000 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της με κινητήρες diesel Euro 6, που για την ώρα δεν έχει διευκρινιστεί ποια μοντέλα επηρεάζονται, η Renault θα προχωρήσει στην αναβάθμιση του λογισμικού για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του αζώτου (Νοx). Η Renault θεωρεί πως ο τελικός αριθμός των επηρεαζόμενων αυτοκινήτων που θα χρειαστούν αναβάθμιση του λογισμικού θα είναι πολύ λιγότερος από τις 700.000. Εκπρόσωπος της Renault, ο Thierry Bollore δήλωσε:

Δεν έχουμε παραποιήσει στοιχεία, προσαρμοζόμαστε στις νόμιμες προδιαγραφές αλλά ούτε και προσπαθούμε να ξεγελάσουμε τους καταναλωτές.

Πως η Renault όμως έφτασε στην ανάκληση αυτή; Η γαλλική κυβέρνηση μετά το dieselgate της VW, αποφάσισε στα τέλη του περασμένου Σεπτέμβρη να διεξάγει ελέγχους στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη γαλλική επικράτεια επιλέγοντας ένα τυχαίο δείγμα 100 αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων 25 αυτοκινήτων της Renault. Την περασμένη εβδομάδα, κυκλοφόρησε η είδηση πως ορισμένα από τα αυτοκίνητα της Renault που ελέγχθηκαν εμφάνιζαν περισσότερες εκπομπές ρύπων από το νόμιμο όριο, με τις γαλλικές αρχές να πραγματοποίησαν εφόδους σε εργοστάσιά της και σε γραφεία στελεχών της Renault. Οι φήμες φούντωσαν, η μετοχή της Renault υποχώρησε, κάνοντας την χάσει χρηματιστηριακή αξία 3,3 δις ευρώ, με την Renault να βγάζει επίσημη ανακοίνωση αναφέροντας πως τα μοντέλα της δεν διαθέτουν παράνομο λογισμικό σαν της VW. Η Renault ξεκαθαρίζει πως εκτός από την παραπάνω εθελούσια ανάκληση, οι έλεγχοι των κρατικών υπηρεσιών της Γαλλίας δεν θα φέρουν ως αποτέλεσμα και άλλες ανακλήσεις.