[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_Racer_11

Φαντάσου έναν ασθενή ο οποίος βρίσκεται σε ημικωματώδη κατάσταση και ένα σύνολο ενεργειών ανάνηψης να προσπαθούν να τον επαναφέρουν στη ζωή, για να συνεχίσει την ένδοξη ιστορία του. Κάπως έτσι θα μπορούσα να χαρακτηρίσω τη περίοδο των τελευταίων 4-5 χρόνων την Alfa Romeo, με την δεδομένη αναγέννηση της να βρίσκεται στα σκαριά, με “γιατρικό” τη νέα Giulia και το μεσαίο SUV που ετοιμάζει.

Από το 2011 που που σταμάτησε και επίσημα η παραγωγή της πανέμορφης 159, η Μιλανέζικη εταιρία έχει μείνει πρακτικά με δύο μοντέλα στη γκάμα της, τη MiTo και την Giulietta, με την 4C να αποτελεί το τρίτο και να παράγεται κανονικά, αλλά σε περιορισμένο αριθμό κάθε χρόνο. Όπως καταλαβαίνεις η Alfa Romeo βρίσκεται στο μεταίχμιο μεταξύ της απλής ύπαρξης της και της καθιέρωσης της ως μια σοβαρή premium μάρκα με sport καταβολές. Από το 5-ετές πλάνο της Alfa Romeo γνωρίζουμε ότι το supermini μοντέλο της δεν θα αντικατασταθεί με κάποιο νέο, κάτι που σημαίνει ότι βαδίζει στα τελευταία βήματα της ύπαρξης του, με το επερχόμενο facelift να την κρατάνε στη ζωή για περίπου 2 χρόνια ακόμα. Ένας ακόμα τρόπος για να διατηρήσεις ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού για ένα μοντέλο, που διανύει το 8 έτος κυκλοφορίας του, είναι να το λανσάρεις σε διάφορες ειδικές εκδόσεις.

Αυτή είναι η πέμπτη φορά που είχαμε στην διάθεση μας για εβδομαδιαία δοκιμή το μικρό ιταλικό αυτοκίνητο, και για ακόμα μια φορά μας προσέφερε χαμόγελα, αν και κακά τα ψέμματα έχει αρχίσει να δείχνει τα χρόνια του, τουλάχιστον πιο εύκολα απ’ότι η Giulietta. Παρόλα αυτά, το 2015 οι πωλήσεις της MiTo αντιστοιχούσαν σχεδόν στο 1/4 των συνολικών της Alfa Romeo, με 15.000 πωλήσεις πανευρωπαϊκά.

[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Οδική Συμπεριφορά
  • Επιδόσεις εν κινήσει
  • Οικονομικός κινητήρας
  • Φρένα
  • Σχεδιασμός

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Σκληρή Ανάρτηση
  • Πρακτικότητα/χώροι για μικροαντικείμενα
  • Τιμή
  • Έλλειψη 6ης ταχύτητας

[/custom_list] [/one_half_last]
[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_Racer_13

Η Alfa Romeo MiTo Racer παρουσιάστηκε πριν ένα χρόνο και έκανε το ντεμπούτο της στην έκθεση της Γενεύης του 2015, ενώ στην ελληνική αγορά έγινε διαθέσιμη από τα μέσα του περασμένου Ιουλίου. Βασίζεται στην ανανεωμένη Mito, με την έκδοση να αφορά καθαρά ένα επίπεδο εξοπλισμού, όπου το σπορ στιλ της και η προσωπικότητα της στο δρόμο, στοχεύουν σε πιο ώριμο κοινό που ενδιαφέρεται για τις νέες τάσεις. Οι όποιες αλλαγές τονίζονται από τα νέα στιλιστικά στοιχεία χρωμίου στο εξωτερικό και την καφέ οικολογική δερμάτινη ταπετσαρία του σαλονιού, που συνθέτουν μια παραδοσιακή εμφάνιση με σύγχρονο και αψεγάδιαστο στιλ.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_Racer_07

Επίσης, η νέα έκδοση χαρακτηρίζεται από το φινίρισμα σε “satin-chrome” στις χειρολαβές και τα εμπρός και πίσω πλαίσια των φώτων, με τον πίσω προφυλακτήρα να έχει σκούρο κάτω μέρος, που παραπέμπει σε διαχύτη. Τέλος, υπάρχει μια αρκετά διακριτική αεροτομή και μια χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμιση, με τα εμπρός φωτιστικά να είναι σκουρόχρωμα. Η MiTo Racer είναι διαθέσιμη σε οκτώ χρωματικούς συνδυασμούς και ζάντες 17 ιντσών σε ένα μπρονζέ χρώμα, με ελαστικά Pirelli PZero Nero διαστάσεων 215/45.

Ακόμη περισσότερη προσοχή έχει δοθεί στο εσωτερικό, όπου τα μαύρα χαρακτηριστικά πλαισιώνονται με γκρι υφασμάτινα καθίσματα, όπου τα άκρα τους είναι επενδυμένα με καφέ οικολογική δερμάτινη, που ταιριάζει με τις ραφές και το λογότυπο της Alfa Romeo στα εμπρός προσκέφαλα. Ίδιο υλικό, με καφέ ραφές, υπάρχει επίσης στο τιμόνι, τον επιλογέα των ταχυτήτων και το χειρόφρενο.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_Racer_16

Μηχανικά δεν υπάρχουν εκπλήξεις, και παρότι από την ονομασία της έκδοση θα περίμενες κάτι πιο ενδιαφέρον, κάτω από το καπό του αυτοκινήτου δοκιμής βρίσκεται ο χιλιοφορεμένος 1.3-λίτρων JTDM-2. Έχει χωρητικότητα 1.248 κ.εκ., διαθέτει άμεσο ψεκασμό τεχνολογίας Common Rail, κοινή γραμμή τροφοδοσίας και turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Αποδίδει 85 ίππους (ούτε καν με τους 95 που τοποθετείται αλλού), με τη ροπή να ανέρχεται στα 200 Nm με αποκορύφωση στις μόλις 1.500 σ.α.λ.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_Racer_09

Όμως, στη βάση της Racer έκδοσης υπάρχει ο 1.400αρης ατμοσφαιρικός κινητήρας των 78 ίππων, ενώ διατίθεται και με τον υπερτροφοδοτούμενος 1.4 MultiAir 140 ίππων, με το αυτόματο TCT κιβώτιο, όπου έχει τελική ταχύτητα 209 χλμ./ώρα και κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_Racer_24

Η MiTo Racer προσφέρει κορυφαία παθητική ασφάλεια, με 7 στάνταρ αερόσακους (οι δύο είναι πολλαπλών σταδίων), ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου, σύστημα ενεργών προσκέφαλων στα μπροστινά καθίσματα, οι 5 προειδοποιητικές λυχνίες που πληροφορούν τον οδηγό αν όλοι οι επιβάτες φορούν τις ζώνες τους και τα πίσω φώτα LED. Ακόμα, διαθέτει το σύστημα Alfa DNA (με e-Q2 και DST), ESC (με ASR και Hill Holder), αισθητήρα πίεσης ελαστικών, διζωνικό κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, προβολείς ομίχλης και σύστημα Start & Stop.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από τα €17.240 (€€16.280 με απόσυρση) με τον αδύναμο βενζινοκινητήρα των 75 ίππων, και από τα €21.840 (€20.880) με τον δυνατό των 140 ίππων. Τέλος, η βασική τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής με τον 1.300άρη πετρελαιοκινητήρα ξεκινάει από τα €19.990 και πέφτει στα €19.030 με το όφελος απόσυρσης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_Racer_05

Οδηγώντας το αυτοκίνητο, οι διαφορές σε σχέση με την Sportiva έκδοση που είχαμε δοκιμάσει πριν δύο χρόνια είναι απειροελάχιστες, και εντοπίζονται στην ελαφρώς ομαλότερη κύλιση εξαιτίας των πιο ήπιων ζαντών (215/45-17 έναντι 215/40-18). Παρόλα αυτά, από τα πρώτα κιόλας χλμ θα καταλάβεις ότι ρυθμίσεις των αναρτήσεων του είναι σκληρές, πόσο μάλλον για το κακό ελληνικό οδικό δίκτυο, που γίνονται ακόμα πιο έντονες όταν επιλέξεις το πρόγραμμα D από τον επιλογέα του DNA.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_Racer_12

Αυτός, όπως ξέρουμε αλλάζει το χαρακτήρας του αμαξιού, καθώς μεταβάλλει την απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού, ανάλογα με τη θέση του διακόπτη, Dynamic, Normal και All Weather. Το στιβαρό πλαίσιο του αυτοκινήτου σου εμπνέει απίστευτη εμπιστοσύνη, και πιο εύκολα θα φτάσεις στα δικά σου όρια, παρά του αυτοκινήτου. Η Mito είναι ακούνητη ακόμα και στα πολλά χλμ. όντας πολύ σταθερή στις γρήγορες καμπές, μπαίνοντας με πολλά περισσότερα χλμ. απ’όσα πίστευες ότι ήταν ικανή.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_Racer_04

Από την άλλη, και στις κλειστές διαδρομές θα συμπεριφερθεί άψογα, καθώς σε συνεργασία με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VDC και το ηλεκτρονικό διαφορικό, που ενεργοποιείται όταν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Dynamic και All Weather, θα νιώσεις ότι βιδώνει στην άσφαλτο, με την ροπή του κινητήρα να μετατρέπεται σε πλήρη επιτάχυνση. Το VDC δεν απενεργοποιείται πλήρως, αλλά οι Ιταλοί το έχουν ρυθμίσει κατάλληλα, ώστε να επεμβαίνει με κάποια καθυστέρηση και να σου αφήνει ένα μικρό περιθώριο παιχνιδιού με το πίσω μέρος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η Mito να μην εμφανίζει εύκολα υποστροφή, κάτι που είναι επίσης δύσκολο εξαιτίας των φαρδιών ελαστικών, αλλά να είναι και ιδανικά παιχνιδιάρικη. Η μη απενεργοποίηση του, όμως, είναι και ο λόγος που για την μέτρια τιμή στη μέτρηση του 0-100 χλμ/ώρα, καθώς το σύστημα φιμώνει αισθητά το γκάζι.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_Racer_30

Το τιμόνι έχει αρκετά μεταβλητή αίσθηση και στις χαμηλές ταχύτητες είναι πάρα πολύ ελαφρύ, κάτι που βοηθά το παρκάρισμα, ενώ όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, γίνεται αρκετά σκληρό και άμεσο, μεταφέροντας όλη τη πληροφόρηση από τον δρόμο. Ο κινητήρας παραμένει ως είχε και δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο, με την κακή επιτάχυνση (12,9 δευτ. για τα  0-100 χλμ/ώρα) να μετριάζεται από τις καλές ρεπρίζ, που χαρίζουν τα πλούσια 200 Nm της ροπής. Αυτά όπως προείπα εμφανίζονται από τις χαμηλές στροφές αλλά ο κινητήρας γίνεται ζωηρός από τις 2.200 μέχρι τις 3.800 σ.α.λ.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_Racer_27

Τέλος, απαράλλαχτο παραμένει και το κιβώτιο 5 σχέσεων με την αρκετά μακριά κλιμάκωση του, αν και φάνηκε να έχει καλύτερο κούμπωμα. Ιδανικό θα ήταν να υπήρχε άλλη μια σχέση, σε φάση overdrive, ώστε να ρίξει ακόμα περισσότερη τη κατανάλωση και τον θόρυβο. Κλείνοντας με την κατανάλωση, το ιταλικό εργοστάσιο ανακοινώνει ότι ανά 100 χλμ η Mito καίει μόλις 3,5 λίτρα, με την πραγματικότητα να βρίσκεται λίγο ψηλότερα, καθώς το trip computer του αυτοκινήτου όταν το επιστρέψαμε στην εταιρία έγραψε 5,4 λίτρα/100 χλμ, με το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων να σου “βγάζει” εύκολα 850 χλμ., με τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας να είναι απόρροια των μόλις 90 γρ CO2 ανά χλμ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_Racer_25

Όση διάθεση και να έχεις να το κακολογήσεις εξαιτίας των τακτικών της Alfa Romeo, όταν οδηγήσεις τη MiTo, ακόμα και με έναν ασθενικό πετρελαιοκινητήρα, στο τέλος της ημέρας θα σου προσφέρει πάλι χαμόγελα. Είτε από την ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά, είτε από τον οικονομικά της κινητήρα.Η τιμή παραμένει “αλμυρή” για το μέγεθος και τη κατηγορία του αυτοκινήτου, αλλά σε ανταμείβει με τον ατόφιο χαρακτήρα του, το στυλ του και την μοναδικότητα της, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού είναι αρκετά πλούσιο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Alfa Romeo MiTo Racer 1.3 JTDM-2 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 12,98 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 7,01 δευτ. (με 3η σχέση)
60-100 χλμ/ώρα 8,76 δευτ. (με 4η σχέση)
80-130 χλμ/ώρα 18,07 δευτ. (με 5η σχέση)
Τελική ταχύτητα 174 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 41,21 μέτρα σε 3,07 δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Εμπρός Ανεξάρτητη διάταξη μεταξύ των τροχών, τύπου McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, αντιστρεπτική δοκός με ντίζες σύνδεσης με μπίλια
Πίσω Τροχοί συνδεδεμένοι μέσω στρεπτού άξονα και αντιστρεπτικής δοκού, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ
ΒΑΡΗ – ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Βάρος κενού οχήματος (Kg) 1150
Ρυμολκούμενο βάρος με φρένα φρένα (kg) 1000
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου (lt) 45
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μεταξόνιο (mm) 2511
Μετατρόχιο Εμπρός / Πίσω (mm) 1483 / 1475
Μήκος / Πλάτος (mm) 4063 / 1720
Ύψος (χωρίς φορτίο) (mm) 1446
Χώρος αποσκευών VDA (dm3) ελαχ. 270
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Επιτάχυνση (sec) 0-100 km/h (1 άτομα + 30 κιλά) 12.9
Μέγιστη Ταχύτητα: km/h 174
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Χωρητικότητα μπαταρίας (Ah) 63
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (Οδηγία ΕΕ 2004/3/CE)
Kύκλος εκτός πόλης (λίτρα/100km) 2.9
Αστικός κύκλος (λίτρα/100km) 4.5
Εκπομπές ρύπων – CO2 (gr/km) 90
Μικτή διαδρομή (λίτρα/100km) 3.5
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 5 με DPF & Start&Stop
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη 4 σε σειρά, εγκάρσια εμπρός
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 69.6 x 82
Καύσιμο Πετρέλαιο
Κυβισμός (cc) 1248
Μέγιστη ισχύς HP (kW) / σ.α.λ. 85 (62) / 3500
Μέγιστη ροπή Nm (kgm) / σ.α.λ. 200 (19,7) / 1500
Σύστημα χρονισμού κινητήρα 2 εκκεντροφόροι επικεφαλής (πιανόλα με κοκοράκια και υδραυλικά ωστήρια)
Σχέση Συμπίεσης 16.8 : 1
Τροφοδοσία Καυσίμου Άμεσος ψεκασμός “Common Rail” Multijet II ηλεκτρονικά ελεγχόμενος με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και intercooler
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ
Κιβώτιο ταχυτήτων, αριθμός σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων + όπισθεν
Κίνηση εμπρός
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Κύκλος Στροφής (m) 11.25
Τύπος Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΤΡΟΧΟΙ (std εξοπλισμός)
Ατσάλινες Ζάντες 195/55 R 15 (Progression)
Ζάντες αλουμινίου 195/55 R 16 (Distinctive)
ΦΡΕΝΑ : Δ (Δίσκοι) T (Ταμπούρα) με ABS + EBD
Εμπρός: Ø mm Δ 281
Πίσω: Ø mm Δ 251

[/nextpage]