[nextpage title=”Εισαγωγή” ]test_drive_alfa_romeo_mito_my2014_24

Πως κάνεις το καλό, καλύτερο; Το ανανεώνεις στα σημεία, με μικρές και προσεγμένες επεμβάσεις. Αυτό επέλεξε να κάνει και η Alfa Romeo, με την ανανέωση της Mito, που αν και μετράει σχεδόν 6 χρόνια στην αγορά, δείχνει ακόμα φρέσκια και ζωντανή σαν την πρώτη μέρα παρουσίασης της. Αυτός ήταν και ο λόγος που η ιταλική εταιρία δεν ξόδεψε σχεδόν καθόλου χρόνο για την οποιαδήποτε εξωτερική αισθητική ανανέωση του μοντέλου, κάτι που έχει σαν συνέπεια να ονομαστεί η Mito ΜΥ2014, και όχι facelift.

Έτσι λοιπόν οι αλλαγές στη νέα Mito εντοπίζονται στη νέα γρίλια με επιχρωμιωμένο πλαίσιο, σε ένα ελαφρώς αλλαγμένο εσωτερικό με νέες επενδύσεις, που επιπλέον ενσωματώνει το νέο σύστημα Uconnect με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών και προαιρετικά συμπεριλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης. Στη παλέτα των χρωμάτων προστέθηκε και το γκρι Antracite, το οποίο ήταν και το χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής μας. Τα παραπάνω αναβαθμίζουν το στιλ της για να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού για όσα χρόνια ακόμα αποφασίσει η Alfa να την κρατήσει στο δρόμο.

Δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε στα χέρια μας μια Mito, τρίτη για την ακρίβεια, και από τις προηγούμενες φορές αυτό που μας έχει μείνει είναι ότι το μικρό ιταλικό αυτοκίνητο πρόκειται για ένα σύνολο με εμφανή τον σπορ χαρακτήρα του που συνδυάζει οδηγική ευχαρίστηση και στιβαρή κατασκευή, έχοντας όμως αρκετά σκληρή ανάρτηση. Αναπόφευκτα, λόγο ονόματος και ποιότητας, κατατάσσεται στη κατηγορία των premium mini, με τον ανταγωνισμό να μεγαλώνει με την πάροδο των χρόνων και να έχει απέναντι του τα Audi A1, Citroen DS3 και Mini Cooper. Σίγουρα, με την ανανέωση αλλά και ακούγοντας τον όρο premium θα περίμενες να έχει βελτιωθεί κατά πολύ η ποιότητα των πλαστικών του εσωτερικού, τα οποία κατά προσωπική άποψη είναι και το μοναδικό ψεγάδι του εσωτερικού. Όπως και να έχει όμως η Mito έχει κατακτήσει το αγοραστικό κοινό καθώς συνολικά έχει πουλήσει πάνω από 220.000 οχήματα στα χρόνια που κυκλοφορεί.

[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Οδική Συμπεριφορά
  • Επιδόσεις εν κινήσει
  • Οικονομικός κινητήρας
  • Φρένα
  • Σχεδιασμός

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Σκληρή Ανάρτηση
  • Πρακτικότητα/χώροι για μικροαντικείμενα
  • Τιμή
  • Έλλειψη 6ης ταχύτητας

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_07

Η ανανεωμένη Alfa Romeo Mito στοχεύει στην ενίσχυση του σπορ χαρακτήρα του μοντέλου και την τόνωση του ενδιαφέροντος ιδιαίτερα του νεανικού κοινού.Έτσι, οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση εστιάζουν σε λεπτομέρειες επηρεασμένες από την υπάρχουσα σπορ έκδοση QV. Ενώ τα επίπεδα εξοπλισμού παραμένουν ως είχαν, με τις εκδόσεις Progression, Distinictive και SBK να εξασφαλίζουν ευρεία γκάμα επιλογών, προστέθηκε και το πακέτο Sportiva που είχαμε για δοκιμή, το οποίο διαθέτει λεπτομέρειες από την Quadrifoglio Verde.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_30

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_17 Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_19

Πιο συγκεκριμένα συνδυάζει δυναμισμό και στυλ και προσθέσει επιπλέον στοιχεία στον εξοπλισμό της Mito. Έτσι, αυτή περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου Quadrifoglio Verde 18 ιντσών με ελαστικά 215/40, εξωτερικό σήμα “Sportiva”, σατινέ καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών, σατινέ πλαίσια στα εμπρός και πίσω φώτα, σατινέ εξωτερικές λαβές στις πόρτες, σκουρόχρωμοι προβολείς, πίσω διακριτικό σπόιλερ, σπορ πίσω προφυλακτήρας με διαχύτη,  μαύρες επενδύσεις στο εσωτερικό και οροφή, καθίσματα επενδυμένα από ύφασμα και alcantara, δερμάτινο τιμόνι με πράσινες ραφές, σπορ πίνακας οργάνων με λευκό φωτισμό και μαρσπιέ αλουμινίου με το λογότυπο Quadrifoglio Verde.

Σε ότι αφορά την ασφάλεια, η Alfa Romeo MiTo έχει αποσπάσει κορυφαία βαθμολογία στις δοκιμές ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην αγορά, όπως αποδείχθηκε από τα 5 αστέρια που κέρδισε στις δοκιμές Euro NCAP.

Ταυτόχρονα, η Alfa Romeo MiTo προσφέρει επίσης και κορυφαία παθητική ασφάλεια, με 7 στάνταρ αερόσακους (οι δύο είναι πολλαπλών σταδίων), ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου, σύστημα ενεργών προσκέφαλων στα μπροστινά καθίσματα, οι 5 προειδοποιητικές λυχνίες που πληροφορούν τον οδηγό αν όλοι οι επιβάτες φορούν τις ζώνες τους και τα πίσω φώτα LED.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_52

Κάτω από το καπό δε συναντάμε εκπλήξεις, καθώς βρίσκεται ο χιλιοφορεμένος 1.3 JTDM-2, ίδιος με αυτόν που είχα κατά την πρώτη επαφή μου με το αυτοκίνητο. Τον συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα τον έχουμε συναντήσει σε ουκ ολίγα αυτοκίνητα, όντας πασπαρτού διαφόρων εταιριών (βλέπε Fiat, Alfa, Opel, Suzuki). Είναι προϊόν του FPT (Fiat Powertrain Technologies) και έχει χωρητικότητα 1.248 κ.εκ., διαθέτει άμεσο ψεκασμό τεχνολογίας Common Rail, κοινή γραμμή τροφοδοσίας και turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Αποδίδει 85 ίππους (γιατί όχι με τους 95, Alfa;), με τη ροπή να ανέρχεται στα 200 Nm με αποκορύφωση στις μόλις 1.500 σ.α.λ.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_21

Το αυτοκίνητο διαθέτει στάνταρ το σύστημα Start/Stop, το οποίο έδειξε να λειτουργεί καλύτερα σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο και γενικά απ’ότι έχουμε συνηθίσει στα υπόλοιπα ιταλικά αυτοκίνητα. Το ιταλικό εργοστάσιο ανακοινώνει ότι ανά 100 χλμ η Mito καίει μόλις 3,5 λίτρα, κάτι που σε πραγματικές συνθήκες και με αρκετά βαρύ το δεξί μου πόδι, καθώς σε προκαλεί το στήσιμο του αυτοκινήτου, η μέση κατανάλωση που έδειξε το trip computer ήταν 5,6 λίτρα/100 χλμ. Μέσα στα 840 χλμ. όμως που διένυσα κατά την εβδομαδιαία συμβίωση μου με ένα πλήρες ρεζερβουάρ 45 λίτρων, σε νορμάλ οδήγηση μέσα στη πόλη είδα μέση τιμή μέχρι και 4,3 λίτρα/100 χλμ, χωρίς κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια εξοικονόμησης καυσίμου. Παράλληλα, εκτός από τη χαμηλή κατανάλωση, ένα ακόμα πλεονέκτημα της είναι ότι ο ιδιοκτήτης της δεν θα αναγκαστεί να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, καθώς από την χρωμιωμένη εξάτμιση του αυτοκινήτου εκπέμπονται μόλις 90 γρ CO2 ανά χλμ.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_16

Η Alfa Romeo Mito με τον πετρελαιοκινητήρα και το επίπεδο εξοπλισμού Distinctive και το πακέτο Sportiva, όπως περιγράφηκε παραπάνω, κοστολογείται από την ελληνική αντιπροσωπεία με €20.200, όπου μετά από απόσυρση και έκπτωση πέφτει στα €18.040, με το μεταλλικό χρώμα να χρεώνεται €420. Τιμή αρκετά “αλμυρή” για το μέγεθος και τη κατηγορία του αυτοκινήτου, αλλά σε ανταμείβει με τον ατόφιο χαρακτήρα του, το στυλ του και την μοναδικότητα του.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_33

Οι αλλαγές στο εσωτερικό πρακτικά είναι ελαφρώς περισσότερες από αυτές της εξωτερικής εμφάνισης. Η σχεδίαση της κονσόλας δεν έχει προσθέτει κάτι καινούριο, αλλά σαν σύνολο η καμπίνα διαθέτει νέους χρωματισμούς και νέα εσωτερικά θυρών. Η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στο νέο πλαστικό πλαίσιο της κονσόλα του Uconnect, του συστήματος πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Αυτό αποτελείται από μια μικρή έγχρωμή οθόνη αφής 5 ιντσών, ράδιο/CD-MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι, σύνδεση με bluetooth από όπου μπορείς να χρησιμοποιείς την οθόνη για να καλείς κάποια επαφή σου, θύρα USB και AUX κάτω από το ψηλά τοποθετημένο υποβραχιώνιο, δυνατότητα ανάγνωσης SMS, αναγνώριση φωνητικών εντολών και τις λεπτομέρειες του trip computer.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_41

Κατά τ’άλλα φαίνεται να έχουν χρησιμοποιηθεί λίγο καλύτερης ποιότητας πλαστικά, που παρόλα αυτά ξενίζουν στην εμφάνιση τους, ειδικά στις πόρτες. Οι λεπτομέρειες, όμως, κερδίζουν τον υποψήφιο αγοραστή καθώς τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο, οι πράσινες ραφές στα καθίσματα, στο τιμόνι και στο λεβιέ των ταχυτήτων, ο όμορφος πίνακας οργάνων και η εξαιρετική θέση οδήγησης με τα αλουμινένια πεντάλ βάζουν σε δεύτερη μοίρα τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Στα μείον θα μπορούσε να προστεθεί και η έλλειψη θηκών για μικροαντικείμενα και το κινητό σου τηλέφωνο, ενώ όταν τοποθετηθεί κάτι στην ποτηροθήκη που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας, υπάρχει δυσκολία στη πρόσβαση των χειριστηρίων του κλιματισμού.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_46 Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_55

Από θέμα χώρων, δεν αλλάζει τίποτα και θα βολευτούν σχετικά άνετα τέσσερις ενήλικες, αν αναλογιστούμε το 3πορτο και συμπαγές αμάξωμα. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει ψηλό κατώφλι και έχει χωρητικότητα 270 λίτρων, νούμερο όχι ιδιαίτερα εντυπωσιακό για μεγάλες εξορμήσεις αλλά δε θα σε απογοητεύσει για τις καθημερινές μετακινήσεις.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_47

Αυτό που διατηρεί απαράλλαχτο και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο είναι ο κλειστοφοβικός χαρακτήρας, τα μικρά παράθυρα, το ψηλό κατώφλι της πόρτας που ουσιαστικά αφήνει έκθετο προς τα έξω μόνο το κεφάλι αλλά και η σκουρόχρωμη ταπετσαρία της οροφής που δημιουργούν πολεμικές διαθέσεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_15

Δε χρειάζεται να την οδηγήσεις παρά μόνο για λίγα χλμ για να καταλάβεις πόσο σκληρές είναι οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων του. Αν δε, επιλέξεις και το πρόγραμμα D από τον επιλογέα του DNA σε συνδυασμό με τις 18άρες ζάντες και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, τότε θα νιώσεις ότι ακόμα και η Αττική Οδός είναι γεμάτη ανωμαλίες.

Όπως ξέρουμε ο διακόπτης DNA αλλάζει το χαρακτήρας του αμαξιού και μάλιστα αρκετά το οποίο μεταβάλλει την απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού, ανάλογα με τη θέση του διακόπτη, Dynamic, Normal και All Weather. Στη θέση στο D, το αμάξι σχεδόν μεταμορφώνεται, νιώθοντας σαν να ηλεκτρίζεται και σε προδιαθέτει για επιθετική οδήγηση.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_39

Βασίζεται στη Small Platform ή αλλιώς SCCS (Small Common Components and Systems) που φοράνε πολλά ακόμα αυτοκίνητα του Groupo και της GM, και όσα χρόνια και αν περάσουν σου δίνει μια πολύ στιβαρή αίσθηση, εμπνέοντας σου απίστευτη εμπιστοσύνη. Η Mito είναι ακούνητη ακόμα και στα πολλά χλμ. όντας πολύ σταθερή στις γρήγορες καμπές, μπαίνοντας με πολλά περισσότερα χλμ. απ’όσα πίστευες ότι ήταν ικανή. Οι κλειστές βουνίσιες στροφές, από την άλλη, αποτελούν και αυτές βούτυρο στο ψωμί της καθώς σε συνεργασία με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VDC και το e-Q2, δηλαδή την ηλεκτρονική προσομοίωση της λειτουργίας του διαφορικού σε μηχανικό, που ενεργοποιείται όταν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Dynamic και All Weather, θα περιορίσει τα χαζοσπινιαρίσματα στην έξοδο των στροφών, με την ροπή του κινητήρα να μετατρέπεται σε πλήρη επιτάχυνση. Το VDC δεν απενεργοποιείται πλήρως, αλλά οι Ιταλοί το έχουν ρυθμίσει κατάλληλα, ώστε να επεμβαίνει με κάποια καθυστέρηση και να σου αφήνει ένα μικρό περιθώριο παιχνιδιού με το πίσω μέρος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η Mito να μην εμφανίζει εύκολα υποστροφή, κάτι που είναι επίσης δύσκολο εξαιτίας των φαρδιών ελαστικών, αλλά να είναι και ιδανικά παιχνιδιάρικη.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_38

Το τιμόνι έχει αρκετά μεταβλητή αίσθηση και στις χαμηλές ταχύτητες είναι πάρα πολύ ελαφρύ, κάτι που βοηθά το παρκάρισμα, ενώ όσο ανεβαίνουν τα χλμ γίνεται αρκετά σκληρό και άμεσο, μεταφέροντας όλη τη πληροφόρηση από τον δρόμο.

Ο κινητήρας κατά τ’άλλα δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο και δείχνει ξεκάθαρα ότι το πλαίσιο μπορεί να σηκώσει πολλά παραπάνω άλογα. Η επιτάχυνση του για τα 0-100 στα 12,9 δευτ. είναι αστεία αν θες να λέγεσαι Alfa, αλλά η κακή από στάση επιτάχυνση μετριάζεται με τις καλές ρεπρίζ που χαρίζουν τα πλούσια 200 Nm της ροπής. Αυτά όπως προείπα εμφανίζονται από τις χαμηλές στροφές αλλά ο κινητήρας γίνεται ζωηρός από τις 2.200 μέχρι τις 3.800 σ.α.λ.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_56 Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_44

Σε ότι αφορά την ηχομόνωση, στη καθημερινή χρήση δε θα προβληματίσει καθόλου και θα προσφέρει ιδανική απορρόφηση με το μόνο φάουλ τα λεπτά που ο κινητήρας είναι κρύος να περνάει προς τα μέσα αρκετός θόρυβος και κραδασμοί. Συνολικά βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, καθώς δύσκολα θα καταλάβεις από μέσα ότι οδηγείς πετρέλαιο και επίσης ακόμη και σε πολλά χιλιόμετρα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που μεταφέρονται στο εσωτερικό της καμπίνας είναι αμελητέας ποσότητας.

Τέλος, απαράλλαχτο παραμένει και το κιβώτιο 5 σχέσεων με την αρκετά μακριά κλιμάκωση του, αν και φάνηκε να έχει καλύτερο κούμπωμα. Ιδανικό θα ήταν να υπήρχε άλλη μια σχέση, σε φάση overdrive, ώστε να ρίξει ακόμα περισσότερη τη κατανάλωση και τον θόρυβο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τελικά” ]

Test_Drive_Alfa_Romeo_Mito_MY2014_32

Το φθηνότερο από τα τρία μοντέλα της γκάμας της Alfa χρειαζόταν επιτακτικά τη χειρουργικής ακρίβειας ανανέωση στα σημεία. Τα καλύτερα υλικά και η προσθήκη του συστήματος πολυμέσων UConnect, σε συνδυασμό με το πλούσιο εξοπλισμό και το πακέτο Sportiva, το καθιστούν ακόμα αρκετά θελτικό και ποθητό αυτοκίνητο, παρά την αδικαιολόγητα τσιμπημένη τιμή, όπως όλα τις κατηγορίας. Ο πετρελαιοκινητήρας δεν της στερεί χαρακτήρα και επιπλέον της χαρίζει εξαιρετική οικονομία.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Εμπρός Ανεξάρτητη διάταξη μεταξύ των τροχών, τύπου McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, αντιστρεπτική δοκός με ντίζες σύνδεσης με μπίλια
Πίσω Τροχοί συνδεδεμένοι μέσω στρεπτού άξονα και αντιστρεπτικής δοκού, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ
ΒΑΡΗ – ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Βάρος κενού οχήματος (Kg) 1150
Ρυμολκούμενο βάρος με φρένα φρένα (kg) 1000
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου (lt) 45
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μεταξόνιο (mm) 2511
Μετατρόχιο Εμπρός / Πίσω (mm) 1483 / 1475
Μήκος / Πλάτος (mm) 4063 / 1720
Ύψος (χωρίς φορτίο) (mm) 1446
Χώρος αποσκευών VDA (dm3) ελαχ. 270
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Επιτάχυνση (sec) 0-100 km/h (1 άτομα + 30 κιλά) 12.9
Μέγιστη Ταχύτητα: km/h 174
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Χωρητικότητα μπαταρίας (Ah) 63
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (Οδηγία ΕΕ 2004/3/CE)
Kύκλος εκτός πόλης (λίτρα/100km) 2.9
Αστικός κύκλος (λίτρα/100km) 4.5
Εκπομπές ρύπων – CO2 (gr/km) 90
Μικτή διαδρομή (λίτρα/100km) 3.5
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 5 με DPF & Start&Stop
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη 4 σε σειρά, εγκάρσια εμπρός
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 69.6 x 82
Καύσιμο Πετρέλαιο
Κυβισμός (cc) 1248
Μέγιστη ισχύς HP (kW) / σ.α.λ. 85 (62) / 3500
Μέγιστη ροπή Nm (kgm) / σ.α.λ. 200 (19,7) / 1500
Σύστημα χρονισμού κινητήρα 2 εκκεντροφόροι επικεφαλής (πιανόλα με κοκοράκια και υδραυλικά ωστήρια)
Σχέση Συμπίεσης 16.8 : 1
Τροφοδοσία Καυσίμου Άμεσος ψεκασμός “Common Rail” Multijet II ηλεκτρονικά ελεγχόμενος με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και intercooler
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ
Κιβώτιο ταχυτήτων, αριθμός σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων + όπισθεν
Κίνηση εμπρός
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Κύκλος Στροφής (m) 11.25
Τύπος Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΤΡΟΧΟΙ (std εξοπλισμός)
Ατσάλινες Ζάντες 195/55 R 15 (Progression)
Ζάντες αλουμινίου 195/55 R 16 (Distinctive)
ΦΡΕΝΑ : Δ (Δίσκοι) T (Ταμπούρα) με ABS + EBD
Εμπρός: Ø mm Δ 281
Δ 251

[/nextpage]