race

Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των Η.Π.Α, η γνωστή EPA, ίσως καταστήσει παράνομη την τροποποίηση επιβατικών αυτοκινήτων για αγώνες ταχύτητας, ενώ θα μπορούσε ακόμη να απαγορέψει την πώληση aftermarket αξεσουάρ, τα οποία κάνουν τα επιβατικά αυτοκίνητα να εκπέμπουν περισσότερους ρύπους.

Η EPA στην έκθεση της με τίτλο Greenhouse Gas Emissions and Fuel Efficiency Standards for Medium- and Heavy-Duty Engines and Vehicles—Phase 2 αναφέρει πως η τροποποίηση των αυτοκινήτων αποτελεί παραβίαση του νόμου περί καθαρού αέρα. Η EPA θέλει να διαχωρίσει τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν για χρήση σε δημόσιους δρόμου με τα οχήματα που πουλήθηκαν ως αγωνιστικά, ενώ από την πρόταση της δεν εξαιρούνται εκείνα τα επιβατικά αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες τους τα μετέτρεψαν σε αγωνιστικά και τα χρησιμοποιούν πλέον μόνο μέσα σε πίστα.

Ουσιαστικά αυτό που προτείνει η EPA είναι να απαγορέψει την αφαίρεση του καταλύτη ενός επιβατικού αυτοκινήτου, ή και την βελτίωση του κινητήρα μέσω αναβάθμισης της ECU ή με άλλον τρόπο. Η EPA αφήνει ανέγγιχτα τα παλιά αυτοκίνητα που δεν εξοπλίζονται από το εργοστάσιο με καταλυτικό μετατροπέα ή με άλλο εξοπλισμό ελέγχου των εκπομπών. Στην 629-σέλιδη έκθεσή της, η EPA αφήνει να εννοηθεί πως όποιος έχει αφαιρέσει τον καταλύτη του αυτοκινήτου του, ή έχει αναβαθμίσει την ECU του, τότε θα μπορούσε να αντιμετωπίσει χρηματική ποινή που θα μπορούσε να φτάσει τα 37.500 δολάρια για κάθε ανταλλακτικό που παραβιάζει τον νόμο.

Άνθρωποι της Specialty Equipment Market Association (SEMA) συναντήθηκαν με τους ανθρώπους της EPA και επιβεβαίωσαν τις προθέσεις του οργανισμού. Στην ανακοίνωσή της η SEMA αναφέρει:

Η EPA θα απαγορεύει την μετατροπή οχημάτων σε αγωνιστικά και θα απαγορέψει την πώληση ορισμένων ανταλλακτικών που σχετίζονται με την μετατροπή των κινητήρων των αυτοκινήτων, που τους κάνουν παράνομους, σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων.

Η SEMA θα συνεχίζει να αντιτίθεται στον νέο κανονισμό μέσω της διοικητικής διαδικασίας και θα επιδιώξει την υποστήριξη του Κογκρέσου καθώς και δικαστική παρέμβαση.

Η EPA θα ανακοινώσει την τελική της πρόταση για τους νέους κανονισμούς τον Ιούλιο.

Δελτίο Τύπου

EPA Seeks to Prohibit Conversion of Vehicles into Racecars

SEMA To Oppose Action As Threat to Modified Racecars and Parts Suppliers

WASHINGTON, Feb. 8, 2016 /PRNewswire/ — The U.S. Environmental Protection Agency (EPA) has proposed a regulation to prohibit conversion of vehicles originally designed for on-road use into racecars. The regulation would also make the sale of certain products for use on such vehicles illegal. The proposed regulation was contained within a non-related proposed regulation entitled “Greenhouse Gas Emissions and Fuel Efficiency Standards for Medium- and Heavy-Duty Engines and Vehicles—Phase 2.”

The regulation would impact all vehicle types, including the sports cars, sedans and hatch-backs commonly converted strictly for use at the track. While the Clean Air Act prohibits certain modifications to motor vehicles, it is clear that vehicles built or modified for racing, and not used on the streets, are not the “motor vehicles” that Congress intended to regulate.

“This proposed regulation represents overreaching by the agency, runs contrary to the law and defies decades of racing activity where EPA has acknowledged and allowed conversion of vehicles,” said SEMA President and CEO Chris Kersting. “Congress did not intend the original Clean Air Act to extend to vehicles modified for racing and has re-enforced that intent on more than one occasion.”

SEMA submitted comments in opposition to the regulation and met with the EPA to confirm the agency’s intentions. The EPA indicated that the regulation would prohibit conversion of vehicles into racecars and make the sale of certain emissions-related parts for use on converted vehicles illegal. Working with other affected organizations, including those representing legions of professional and hobbyist racers and fans, SEMA will continue to oppose the regulation through the administrative process and will seek congressional support and judicial intervention as necessary.

The EPA has indicated it expects to publish final regulations by July 2016.