Red Bull Racing

Σε μια προσπάθεια να περιορίσει το κόστος εξέλιξης των κινητήρων, η Παγκόσμια Ομοσπονδία όρισε ένα σύστημα «μαρκών», όπου κάθε ένας κατασκευαστής θα έχει διαθέσιμες μάρκες για να τις ξοδέψει στην ανάπτυξη του power unit μέσα σε μία χρονιά. Όπως και το 2015, έτσι και φέτος, Mercedes, Ferrari, Renault και Honda ξεκίνησαν με 32 μάρκες, με τις φήμες να λένε πως η Mercedes χρειάστηκε μόλις 7 μάρκες για να ξεπεράσει τα 900 άλογα, κάτι που είναι εντυπωσιακό.

Ο στόχος των 1.000 αλόγων εξακολουθεί να υπάρχει για το 2017, ωστόσο αυτό δε θα γίνε μέσα από την αύξηση της ροής καυσίμου, αφού οι ανεφοδιασμοί κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχίσουν να λάμπουν διά της απουσίας τους. Έτσι, η FIA σκέφτηκε πως, αν αφήσει ελεύθερη την εξέλιξη, οι μηχανικοί θα καταφέρουν να πιάσουν 4ψήφια νούμερα, ενώ την ίδια στιγμή θα μπορούν να δικαιολογήσουν το κόστος για τα power units χωρίς να ζητούν επιπλέον χρήματα από τις πελατειακές ομάδες.

Η κίνηση αυτή δεν αρέσει στον Adrian Newey, καθώς ο Βρετανός τεχνικός πιστεύει ότι, με τον τρόπο αυτό, οι κατασκευαστές θα ξοδεύουν υπέρογκα ποσά στην εξέλιξη των power units, όταν εταιρείες όπως η Renault θα είναι ανίκανες να τις ακολουθήσουν. Αποτέλεσμα θα είναι η αύξηση της διαφοράς από την κορυφή όπως λέει.

Αν κοιτάξεις πίσω στις αρχικές τεχνικές συναντήσεις από το 2012 και 2013, η συμφωνία σ’ εκείνο το σημείο ήταν να παγώσουν εκείνοι οι κινητήρες, αλλά οι ομάδες στο παρασκήνιο θα μπορούσαν να τους βελτιώνουν. Αυτό δεν έγινε. Έτσι, γίνεται μια φρενίτιδα δαπανών, με τους αριθμούς που ξοδεύονται από τους μεγάλους να είναι τεράστιοι και νομίζω ότι οι διαφορές θα γίνουν μεγαλύτερες, επειδή οι εταιρείες όπως η Renault δε θα είναι σε θέση να ξοδεύουν τόσα μεγάλα ποσά.

Adrian Newey

Ο Τεχνικός Διευθυντής της Red Bull επισημαίνει το πρόβλημα του διαφορετικού λογισμικού, αφού οι εργοστασιακές ομάδες δεν είναι υποχρεωμένες από τους κανονισμούς να παρέχουν το ίδιο λογισμικό στις πελατειακές ομάδες, οι οποίες θα πρέπει να αναπτύξουν το δικό τους λογισμικό για τον κινητήρα που αγοράζουν.

Είναι πολύ περίεργο για ‘μένα ότι έχουμε κανονισμούς που υποχρεώνουν τους κατασκευαστές να δίνουν τον ίδιο κινητήρα σε άλλες ομάδες, αλλά χωρίς να είναι υποχρεωμένες να δίνουν το ίδιο λογισμικό, επομένως και την ίδια απόδοση. Κανένας δεν παραπονιέται γι’ αυτό, επειδή οι πελατειακές ομάδες δεν μπορούν να κάνουν παράπονα, όπως λένε τα συμβόλαιά τους.

Όσο για τη νέα σεζόν, ο Newey δεν τολμά να κάνει κάποια πρόβλεψη για τη σειρά ανταγωνιστικότητας. Πάντως, αυτό που πιστεύει είναι ότι η McLaren θα είναι σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με το 2015, ενώ και η Toro Rosso θα αποτελεί έναν δυνατό αντίπαλο, χάρη και στον κινητήρα της Ferrari, ακόμα κι αν αυτός θα είναι του 2015 και όχι ο φετινός, που είναι στα επίπεδα της Mercedes.

Είμαι σίγουρος ότι η Honda θα κάνει ένα καλό βήμα για τη McLaren. Ακόμα και η Toro Rosso με τον περσινό κινητήρα της Ferrari θα έχει ένα καλό βήμα στην απόδοση. Έτσι, είναι δύσκολο να κάνεις προβλέψεις για το πού θα είμαστε εμείς.

Είναι σαφές ότι τόσο το σασί όσο και το power unit είναι σημαντικά. Υπάρχει μια μεγαλύτερη δυνατότητα για διαφοροποίηση στο power unit σε σχέση με τους κανονισμούς για το σασί. Θα είναι δύσκολο,, αλλά υπάρχουν ακόμα ευκαιρίες για να κάνεις τη διαφορά στο σασί και θα δουλέψουμε σκληρά.

[Πηγές: Reuters, Sky Sports]