fiat 500x emissions duh

Η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση Deutsche Umwelthilfe (DUH) συνεχίζει τις δοκιμές σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για να διαπιστώσει αν αυτά εκπέμπουν περισσότερους ρύπους από αυτούς που ανακοινώνουν και μετά τα Opel Zafira, Renault Espace και Mercedes C-Class, πλέον κατηγορεί και το Fiat 500X, λέγοντας πως εκπέμπει από 11 έως 22 φορές περισσότερο NOx από τα επιτρεπτά όρια.

Η DUH βρήκε πως οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου που εκπέμπει το Fiat 500X με τον 2.0-λιτρο diesel Euro 6 κινητήρα (που έχει διανύσει 4.400 χλμ) είναι από 11 έως 22 φορές περισσότερο από το επιτρεπτό όταν ο κινητήρας είναι ζεστός (έως και 1.777 mg NOx/χλμ) και παραμένει κοντά στο νόμιμο όριο των 80 mg ανά χιλιόμετρο μετά από μια “ειδική προετοιμασία” όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Η DUH λέει πως έκανε συνολικά 8 δοκιμές σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων στη Βέρνη της Ελβετίας, με τις τέσσερις να γίνονται στον κύκλο δοκιμών NEDC. Από αυτές, μόνο οι δύο έγιναν με κρύο τον κινητήρα, και μόνο τότε οι εκπομπές NOx ήταν κοντά στο όριο του Euro 6, μετρώντας 133 και 105 mg NOx/χλμ.

Όλες οι μετρήσεις που έγιναν σε θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα έδειξαν ακραίες αυξήσεις στις εκπομπές ρύπων, με την DUH να δηλώνει πως στο Fiat 500X των δοκιμών κατά τη διάρκεια ή μετά τις δοκιμές, άναψε η προειδοποιητική λυχνία του κινητήρα, δείχνοντας πως το ενσωματωμένο σύστημα διάγνωσης εντόπισε κάποιο σφάλμα.

Η Fiat αρνήθηκε να σχολιάσει τα αποτελέσματα της DUH, αλλά δήλωσε πως όλα τα μοντέλα της συμμορφώνονται πλήρως με τους ισχύοντες κανονισμούς, με τις εκπομπές των μοντέλων της να “ποικίλουν ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης”. H Fiat ξεκαθάρισε πως δεν χρησιμοποιεί κάποιο παράνομο λογισμικό, παρόμοιο με αυτό της VW που ενεργοποιούσε πλήρως το σύστημα ελέγχου των εκπομπών των αυτοκινήτων μόνο όταν αναγνώριζε πως το αυτοκίνητο περνά από επίσημες δοκιμές ελέγχου των ρύπων του.