Toro Rosso


Οι μάχες για την κορυφή τα τελευταία χρόνια είναι πολύ περιορισμένες, με τη Mercedes να φτάνει με χαρακτηριστική άνεση στην κατάκτηση των πρωταθλημάτων το 2014 και το 2015. Άμεση συνέπεια είναι το σημαντικά μειωμένο ενδιαφέρον για τις θέσεις εκείνες, πράγμα που αναγκάζει τον κόσμο να κοιτάξει πιο πίσω, προκειμένου να βρει κάποια ζωντάνια στους ανιαρούς αγώνες.

Η Toro Rosso βρέθηκε στο μέσο του grid την περασμένη σεζόν, κάνοντας μια πολύ καλή συνολική εμφάνιση, με την ίδια να πιστεύει πως ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία της. Τα πράγματα για το 2016 αναμένεται να είναι ακόμα καλύτερα, για αρκετούς λόγους. Κατ’ αρχάς, διατηρεί στις τάξεις τις δύο γρήγορους κι εξαιρετικά ταλαντούχους οδηγούς: τον Max Verstappen και τον -εξαιρετικά άτυχο το 2015- Carlos Sainz.

Επιπλέον, ένας ακόμα λόγος είναι το γεγονός πως η STR11, που θα παρουσιαστεί στις 22 Φεβρουαρίου, θα έχει στο πίσω μέρος τον περσινό κινητήρα της Ferrari και όχι της Renault. Η αλλαγή του power unit μόνο απλή υπόθεση δεν είναι, γι’ αυτό και ο James Key, Τεχνικός Διευθυντής της ιταλικής ομάδας, λέει πως χρειάστηκε να γίνουν σημαντικές αλλαγές στο σχεδιαστικό κομμάτι.

Η σχεδιαστική αλλαγή ήταν τεράστια. Ήταν εντελώς διαφορετική. Αυτό που προσπαθήσαμε να κάνουμε ήταν να πάρουμε την ήδη υπάρχουσα φιλοσοφία -αεροδυναμικά και μηχανικά- και να την προσαρμόσουμε στην εγκατάσταση της Ferrari, παρά να ξεκινήσουμε ξανά, επειδή δεν μπορείς πραγματικά να ξεκινήσεις τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο.

Αλλά, ο αντίκτυπος ήταν τεράστιος. Όλοι έχουν δουλέψει εξαιρετικά σκληρά για δύο ή τρεις μήνες, για να τα καταφέρουμε. Και δεν είναι μόνο το σχήμα. Είναι οι προδιαγραφές των πάντων. Το σύστημα ψύξης είναι διαφορετικό, τα ηλεκτρονικά είναι διαφορετικά, οι αλλαγές στο λογισμικό, οι στρατηγικές διαχείρισης ενέργειας είναι επίσης νέες. Συνεπώς, υπήρξε τόσα πράγματα που έπρεπε να προσαρμοστούν και να μαθευτούν.

James Key

Ο Verstappen βλέπει κέρδος μέχρι και 1 δευτερόλεπτο από την αλλαγή του power unit, αλλά ο Key αρνείται να κάνει προβλέψεις, διότι υπάρχει το στοιχείο της άγνοιας, με τις πρώτες απαντήσεις να έρχονται στις χειμερινές δοκιμές που ξεκινούν τη Δευτέρα.

Οι προβλέψεις μας αλλάζουν όσο μαθαίνουμε όλο και περισσότερες πληροφορίες. Ένα δευτερόλεπτο είναι τεράστια διαφορά από τη μία χρονιά στην άλλη. Κανονικά, περιμένεις να κερδίσεις πιο λίγο από αυτό. Αν μεταφέρουμε την αεροδυναμική απόδοση που έχουμε βρει, τότε είναι ένα λογικό βήμα. Ο κινητήρας είναι ένα καλό βήμα, αλλά χρειάζεται πρώτα να δούμε στην πίστα πώς δουλεύει και τι μπορούμε να κάνουμε από αυτό.

Αλλά, όλα είναι σχετικά. Έχουμε έναν κινητήρα του 2015, που είναι ένα πραγματικά καλό βήμα από τη Ferrari. Οι άλλοι θα έχουν κινητήρες του 2016 και δεν ξέρω πολλά γι’ αυτό. Έτσι, ενώ θα κάνουμε εμείς ένα καλό βήμα, μπορεί να κάνουν και οι άλλοι. Θα πρέπει να δούμε την απόδοση, αλλά, αν οι καλύτερες προβλέψεις είναι σωστές, τότε η βελτίωση θα είναι γύρω στο ένα δευτερόλεπτο.