Jaguar_XK180_concept_27


H Jaguar για να γιορτάσει τα 50 χρόνια των ΧΚ μοντέλων της, παρουσίασε στην έκθεση του Παρισιού το 1999 την XK180 concept. Με το πρωτότυπο η βρετανική εταιρία ήθελε να δείξει τις ικανότητες του σχεδιαστικού τμήματος της, της μηχανολογίας και της εμπειρίας που διαθέτει.

Jaguar_XK180_concept_25

Το πλήρως λειτουργικό διθέσιο πρωτότυπο ήταν προϊόν του ειδικού τμήματος Special Vehicle Operations (SVO) της Jaguar και υπεύθυνος σχεδίασης ήταν ο Keith Helfet, ο άνθρωπος που σχεδίασε τα XJ220 Concept και F-Type Concept. Η κατασκευή του ήταν εξολοκλήρου χειροποίητη και έγινε στο εργοστάσιο της εταιρίας, στο Browns Lane στο Coventry της Αγγλίας.

Jaguar_XK180_concept_39

Μηχανικά φορούσε έναν 4,2-λίτρων κομπρεσοράτο V8 κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, απόδοσης 450 ίππων και 605 Nm ροπή. Η κίνηση μεταφερόταν στους πίσω τροχούς, μέσω ενός 5-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, κάνοντας τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,5 δευτ., καλύπτοντας το 400άρι σε 13,5 δευτ. με ταχύτητα εξόδου 170 χλμ/ώρα, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 290 χλμ/ώρα.

Jaguar_XK180_concept_29

Όλο το σώμα της ήταν από αλουμίνιο, ενώ βασιζόταν στο σασί της XKR (της γρήγορης έκδοσης της XK8), το οποίο όμως είχε μικρύνει κατά 12,7 εκατοστά. Οι αναρτήσεις του XK180 προέρχονταν και αυτές από την XKR, αλλά είχαν εξελιχθεί με την βοήθεια του κέντρου μηχανολογίας της Jaguar στο Whitley της Αγγλίας, με τα αγωνιστικά αμορτισέρ του να ήταν κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Πατούσε σε 20άρες ζάντες της BBS, με ελαστικά 265/35 εμπρός και 285/30 πίσω, ενώ για την πέδηση του διέθετε δισκόφρενα διαστάσεων 355 χλστ. εμπρός και 305 πίσω.