vw volkswagen wolfsburg plant

Tρικ με εκπτώσεις των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, μέσω εμπόρων, προκειμένου να δείξουν ότι έχουν ζήτηση, αποκαλύπτει εκτενές δημοσίευμα της Deutsche Welle. Σύμφωνα με το γερμανικό μέσο,  η προσφορά αυτοκινήτων ξεπερνά τη ζήτηση στη Γερμανία, καθώς ήδη 44 εκατ. αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους, ενώ πάνω από ένας στους δύο Γερμανούς διαθέτει όχημα.

Η γερμανική αγορά, ουσιαστικά, πρέπει να ανταποκρίνεται σε ζήτηση που δεν ξεπερνά τα 3 εκατ. αυτοκίνητα τον χρόνο,

υπογραμμίζει ο Φέρντιναντ Ντιντενχόφερ, διευθυντής του Ινστιτούτου Car στο Πανεπιστήμιο Ντούισμπουργκ – Εσεν. Παρ’ όλα αυτά, επί χρόνια η προσφορά ξεπερνά κάθε χρόνο κατά πολύ τη ζήτηση.

Σύμφωνα με την Deutsche Welle, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δηλώνουν τα οχήματα που παράγουν και, ύστερα από λίγες μέρες, τα πωλούν στους εμπόρους για μία μόνο μέρα. Με τον τρόπο αυτό καταφέρνουν το εξής: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πωλούν τα προϊόντα τους και εν συνεχεία, μέσω του εμπόρου, τα προσφέρουν στους πελάτες με έκπτωση μέχρι και 25%. Με άλλα λόγια τα πωλούν με έκπτωση, χωρίς όμως να φαίνονται οι ίδιες ότι «κόβουν» τις τιμές.

Ο στόχος είναι να εμφανίζεται ότι η παραγωγή είναι συνεχής και αδιάλειπτη,

εξηγεί ο Ντιντενχόφερ και συνεχίζει:

Γιατί μια μονάδα παραγωγής που δεν λειτουργεί κοστίζει περισσότερο απ’ ό,τι μια έκπτωση της τάξεως του 25%.

Αλλά επειδή οι εκπτώσεις περιορίζουν το κέρδος, τίθεται το εύλογο ερώτημα, γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν σταματούν απλά να παράγουν πάνω από τις δυνάμεις τους; Ο Ντιντενχόφερ λέει πως ο λόγος είναι απλός:

Ο λόγος είναι απλός. Θέλουν να δείξουν στους μετόχους ότι κατέχουν υψηλή θέση στην αγορά και ότι η πορεία τους είναι ικανοποιητική. Άρα κάνουν παρατυπίες με ιδιαίτερη επιτυχία.

Η πρακτική αυτή ξεκίνησε από τη Volkswagen. Τα Skoda, που παράγονται στην Τσεχία, έχουν την ίδια τεχνολογία και ποιότητα, όπως τα αυτοκίνητα της εταιρείας που κατασκευάζονται στο Βόλφσμπουργκ στη Γερμανία, μόνο που είναι πολύ πιο φθηνά. Αυτό εξαναγκάζει τη VW να κάνει εκπτώσεις σε άλλα μοντέλα της. Ο Ντιντενχόφερ κάνει λόγο για «κανιβαλισμό» μέσα στην ίδια εταιρεία. Και όταν η VW αντιδρά στον εσωτερικό ανταγωνισμό με εκπτώσεις, αναπόφευκτα ωθεί και τους ανταγωνιστές της να κάνουν το ίδιο. Εάν μάλιστα γίνει σε υπερβολικό βαθμό, μπορεί να οδηγήσει σε φαινόμενα μαζικών πτωχεύσεων.