tesla model 3

Οι μέτοχοι της Daimler κατά την γενική συνέλευση δεν ασχολήθηκαν μόνο με το πόσα λουκάνικα θα φάει ο καθένας, μιας και η τεράστια απήχηση που έχει γνωρίσει το Tesla Model 3, με 325.000 παραγγελίες έχει κάνει τους μετόχους της Γερμανικής εταιρίας να ανησυχούν, μιας και εξέφρασαν την ανησυχία τους για την απειλή τόσο τη Tesla, όσο και των άλλων εταιριών από την Silicon Valley (Apple, Google κτλ).

Κατά την ετήσια συνεδρίαση των μετόχων της Daimler στο Βερολίνο, ο Ingo Speich, ο διαχειριστής του χαρτοφυλακίου της Union Investment, είπε πως οι αγορές ανησυχούν πως τα “καλά παχιά χρόνια των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών” θα μπορούσαν σύντομα να τελειώσουν. Ο ίδιος προειδοποίησε πως η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει “μια ριζική ανατροπή, οδηγούμενη από επιθέσεις από την Silicon Valley“. Εκτός από την Tesla, η Alphabet, η εταιρία της Google που ασχολείται με το τμήμα αυτοκινήτων, ετοιμάζει το δικό της αυτόνομο όχημα.

Ένας άλλος μέτοχος της Daimler παραπονέθηκε για την διαχείριση της εταιρίας λέγοντας:

Δεν έχουμε ένα πραγματικό προϊόν που θα ανταγωνιστεί τη Tesla. Στα σκαριά μπορεί να έχουμε μοντέλα που θα ανταγωνιστούν τα αυτοκίνητα της Tesla, αλλά για την ώρα δεν έχουμε τίποτα.

Ένας τρίτος μέτοχος είπε πως δεν υπήρχε κάποιος ανταγωνιστής του Tesla Model 3 από την Ευρώπη και διερωτήθηκε ποιος είναι ο λόγος που συνέβη αυτό. Ένας άλλος μέτοχος έθεσε το ερώτημα γιατί η Daimler, η μητρική εταιρία της Mercedes-Benz, πούλησε τόσο νωρίς τις μετοχές της Tesla που κατείχε στο χαρτοφυλάκιό της. Η Daimler είχε αγοράσει το 9,1% των μετοχών της Tesla τον Μάιο του 2009, όταν κόστιζαν περίπου 50 εκατ. δολάρια. Οι μετοχές πουλήθηκαν τον Οκτώβριο του 2014 έναντι του ποσού των 780 εκατ. δολαρίων, αλλά από τότε η μετοχή της Tesla έχει αυξηθεί τουλάχιστον κατά 10%.

Dieter Zetsche

O Dieter Zetsche, ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler, απάντησε λέγοντας πως η εταιρία του είναι στην πρώτη γραμμή των νέων τεχνολογιών. Επεσήμανε πως μέσα στο 2017 η Mercedes-Benz θα έχει 10 plug-in υβριδικά αυτοκίνητα στην αγορά, ενώ δεσμεύτηκε πως πριν το τέλος της δεκαετίας θα έχει φέρει στην αγορά ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα έχει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χλμ. Εγώ απλά να θυμίσω παλαιότερες δηλώσεις του Zetsche όπως το γεγονός πως βρίσκει την Tesla πολύ μικρό παίκτη γι’αυτούς, ενώ είχε προτρέψει την Google να ερευνήσει τη χρήση του αυτοκινήτου, όχι την κατασκευή του! Μάλλον έχει μετανοιώσει πλέον για αυτές του τις υπεροπτικές δηλώσεις.

Σήμερα η Mercedes έχει στην αγορά ένα ηλεκτρικό B-Class και ένα ηλεκτρικό Smart ForTwo, αλλά τα δύο μοντέλα δεν μπορούν να συγκριθούν σε τίποτα με τα σημερινά μοντέλα της Tesla. Μια δημοσκόπηση στη Γερμανία, στην οποία συμμετείχαν 6.200 Γερμανοί, έδειξε πως τα 2/3 εξ αυτών θέλουν να αγοράσουν ένα Tesla Model 3, με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης αυτής να είναι σημαντικά, δεδομένου της λατρείας που έχουν οι Γερμανοί στις εγχώριες μάρκες τους.

Αναλυτές κατηγορούν την Daimler, την BMW και την VW για την καθυστέρηση των σχεδίων τους σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που έχει ευνοήσει εν μέρει, την επιτυχία της Tesla. O Manfred Bischoff, ο πρόεδρος της Daimler, συμφώνησε πως η εταιρία του πρέπει να είναι πιο γρήγορη, πιο θαρραλέα, και σε ορισμένες περιπτώσεις θα πρέπει να βγει από την πεπατημένη οδό. Όπως είπε, πρόκειται για μια “πράξη εξισορρόπησης” για την Daimler, να καινοτομεί στον τομέα των τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας της αυτόνομης οδήγησης, διατηρώντας ωστόσο τη δύναμη της ως ηγέτης στα παραδοσιακά πολυτελή αυτοκίνητα.