150428_Wallpaper_Website_1920x1200_0023_02.jpg.download.1431077854194

Με την έναρξη του πρωταθλήματος να είναι προ των πυλών, οι 3 εταιρείες (Audi, Mercedes, BMW) ετοιμάζονται πυρετωδώς για την 7η Μαϊου και τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, παραδοσιακά πλέον τα τελευταία χρόνια, στην πίστα του Hockenheim στο κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης.

Σήμερα, ανακοινώθηκαν,ύστερα από συμφωνία της αρμόδιας αρχής (ITR)  των τριών κατασκευαστών και του DMSB (Γερμανική Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού) οι αλλαγές στους κανονισμούς για το 2016, αλλαγές που ευελπιστούν οι φίλαθλοι να κάνουν το πρωτάθλημα πιο ανταγωνιστικό και πιο συναρπαστικό. Μεγάλος ντόρος είχε γίνει πέρσι με την ύπαρξη του συστήματος των επιπρόσθετων βαρών-έρματος (πλάκες 2,5 κιλών βολφραμίου) και ένας από τους οδηγούς που είχε δηλώσει ανοικτά την αντίθεσή του ήταν ο δυο φορές πρωταθλητής του DTM , Mattias Ekström.

Ενώ, λοιπόν, πέρσι, οι αλλαγές στο έρμα γίνονταν μετά την εκάστοτε επίδοση και στους δύο αγώνες του κάθε γύρου πρωταθλήματος, φέτος το επιπρόσθετο βάρος θα αποφασίζεται μετά την επίδοση στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του κάθε αγώνα. Έτσι, ακόμα και αν κάποιος από τους 24 οδηγούς σημειώσει νίκες, δε θα “τιμωρείται” για την επίδοσή του αυτή, όπως γινόταν πέρσι. Η αλλαγή αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα-λογικά- τα αυτοκίνητα να είναι σε ίδιο ή παρόμοιο επίπεδο απόδοσης στον αγώνα.

rs-5-dtm-920-8-700x466

Η δεύτερη αλλαγή εντοπίζεται στη χρήση του DRS (Drag Reduction System), το γνωστό σύστημα που βλέπουμε και στο μονοθέσια της Formula 1. Πρωτοεισήχθη στο DTM to 2013 και είναι το πτερύγιο στην αεροτομή που επιτρέπει, κατά την κίνησή του, υψηλότερη τελική ταχύτητα για σύντομο χρονικό διάστημα. Πέρσι, το σύστημα χρησιμοποιούταν τρεις φορές σε κάθε γύρο και όταν ο προπορευόμενος οδηγός ήταν λιγότερο από 1” μπροστά, όταν περνούσε την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Από φέτος, ο αριθμός των φορών που θα χρησιμοποιεί ο οδηγός το DRS περιορίζεται-δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα βέβαια ο αριθμός- και πρακτικά το βάρος θα δίνεται στην προσπέραση του προπορεύομενου οδηγού κι όχι στη βελτίωση του γυρολόγιου, που γινόταν κατά κόρον μέχρι πέρσι.

Η σημαντικότερη αλλαγή για το 2016 αφορά την M4 DTM. Μπορεί το 2014, ο Marco Wittmann να κατέκτησε το πρωτάθλημα με την M4 DTM, στο ντεμπούτο της τελευταίας στο DTM, πέρσι όπως τα πράγματα δεν ήταν ρόδινα για την εταιρεία από τη Βαυαρία. Ήδη στα πρώτα τεστ πριν την έναρξη του πρωταθλήματος, οι οδηγοί παραπονέθηκαν για την ισορροπία του αγωνιστικού, στο πρωτάθλημα, παρά την συντριπτική υπεροχή στο Zandvoort (με αρκετά ελαφρύτερο, λόγω κανονισμών, αυτοκίνητο εν συγκρίσει με τον ανταγωνισμό) η M4 DTM  δεν έπεισε με την απόδοσή της, αν και αναδείχθηκε πρωταθλήτρια, ελέω όμως του συστήματος με τα επιπρόσθετα βάρη. Όπως αναφέρει η επιτροπή του DTM, υπάρχει “έλλειμμα” στην απόδοση της M4 DTM, αρχής γενομένης από τους περιορισμούς στην κατασκευή της, οι οποίοι δεν μπορούν να αντισταθμιστούν μέσω της τεχνικής ανάπτυξης, δεδομένης της ύπαρξης των κανονισμών για το ομολογκάρισμα.

Έτσι, η M4 DTM θα ζυγίζει 7,5 κιλά λιγότερα από το RS DTM και C 63 DTM, 1112,5 κιλά έναντι 1120 κιλά, ενώ η πίσω αεροτομή θα είναι 50 χιλιοστά μεγαλύτερη στο αυτοκίνητο της BMW.