vw logo volkswagen


Η ομάδα των 450 ερευνητών που εξετάζουν το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών της Volkswagen, ανακάλυψε πως οι προγραμματιστές της γερμανικής εταιρίας τοποθετούσαν μυστικές λέξεις (σημειώσεις) στον κώδικα του παράνομου λογισμικού (defeat device) έτσι ώστε να γνωρίζουν σε ποιες γραμμές του κώδικα υπάρχουν εντολές για το παράνομο λογισμικό που όπως αποδείχτηκε, είχε τοποθετηθεί σε περισσότερα από 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.

Οι έρευνες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του μήνα, με τους ερευνητές, εξετάζοντας διεξοδικά τα αρχεία που βρέθηκαν μέσα σε περισσότερους από 1.500 φορητούς υπολογιστές, να ανακαλύπτουν δεκάδες μυστικές λέξεις στον κώδικα των EA189 TDI κινητήρων, όπως πχ “acoustic software”, κάτι που αποδεικνύει πως όποιοι προγραμματιστές έγραψαν τον κώδικα που ενεργοποιούσε πλήρως το σύστημα ελέγχου των εκπομπών μόνο κατά τη διάρκεια των επίσημων μετρήσεων, ήθελαν να σημειώσουν τον επίμαχο κώδικα με μυστικές λέξεις στις σημειώσεις του.

Οι ερευνητές λένε πως η έρευνα εστιάζεται σε περίπου 20 μηχανικούς της VW και αυτή τη στιγμή δεν είναι σαφές το πόσοι εργαζόμενοι της VW γνώριζαν για το παράνομο λογισμικό, καθώς η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Όταν αυτή ολοκληρωθεί, η VW θα την δημοσιεύσει, στη προσπάθεια της να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του κόσμου. Ο πρόεδρος του VW Group Hans Dieter Pötsch, τον περασμένο Δεκέμβριο έριξε το βάρος του σκανδάλου σε μια μικρή ομάδα μηχανικών, αλλά η έρευνα θα αποδείξει αν αυτό είναι αλήθεια ή ψέμματα, μιας και η VW έχει παραδεχτεί πως ο πρώην CEO, αλλά και αρκετά μέλη του διοικητικού συμβουλίου, όπως και ανώτερα διευθυντικά στελέχη του τμήματος ποιότητας και ασφαλείας, γνώριζαν για το dieselgate από το 2014.

Η γερμανική Handelsblatt αναφέρει πως το παράνομο λογισμικό αναπτύχθηκε από την Audi το 1999. Ωστόσο, παρότι ήταν έτοιμο δεν χρησιμοποιήθηκε εκείνη τη στιγμή, μιας και η Volkswagen περίμενε 6 χρόνια για να το τοποθετήσει στα αυτοκίνητά της, όταν δεν ήταν σε θέση να μειώσει τις εκπομπές NOx κάτω από τα επιτρεπτά όρια.