maxresdefault

Η Tesla, με όλα τα καλά που έχει σαν εταιρία, έχει και ένα μικρό θέμα. Έχει την τάση να συμπεριφέρεται στο λανσάρισμα ενός μοντέλου, ως beta test. Ως δοκιμές που γίνονται από ανθρώπους που πλήρωσαν πολλές δεκάδες χιλιάδες δολάρια για να αποκτήσουν πρώτοι το “next big thing” της εταιρίας του Elon Musk. Αυτό το φαινόμενο, παρατηρείται και στο λανσάρισμα του Model X, με την Wall Street Journal να αναφέρει προβλήματα ποιότητας στο ηλεκτρικό SUV.

Συγκεκριμένα, οι falcon doors του Model X της Ann Carter αποφάσισαν να σταματήσουν να δουλεύουν ενώ όταν αυτή πήρε τηλέφωνο στην πλησιέστερη έκθεση της Tesla, της είπαν να περιμένει επειδή το service της φίρμας ήταν “υπερφορτωμένο με εντολές επισκευής”. Ένας άλλος ιδιοκτήτης Model X, ο Michael Karpf, διαπίστωσε κάποια στιγμή ότι οι falcon doors δεν κλείνουν ενώ και το ίδιο έκανε και ένα από τα παράθυρα του αυτοκινήτου, τουλάχιστον μέχρι να σπάσει ένα χρωμιωμένο διακοσμητικό που βρισκόταν στην πορεία του… Ο Karpf επίσης ανέφερε ότι το Autopilot μπερδεύεται και ότι ο κλιματισμός δεν μπορεί να ζεστάνει αποτελεσματικά την καμπίνα σε κρύες ημέρες. Ενδιαφέρον έχει επίσης και η ιστορία ενός ιδιοκτήτη Model X, που εξαιτίας του ύψους του –σχεδόν 2 μέτρα– το τεράστιο παρμπρίζ τον έκανε να τα βλέπει διπλά. Αργότερα, το ίδιο φαινόμενο –ghosting– αναφέρθηκε και από άλλους ιδιοκτήτες τόσο Model X, όσο και Model S ενώ η Tesla, μέσω  του εκπροσώπου της, δήλωσε ότι γνωρίζει για τα “μεμονωμένα” αυτά περιστατικά και δουλεύει για την εύρεση μίας λύσης.

Ενδιαφέρον έχει όμως το εξής: Οι πελάτες φαίνεται πως αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο μοντέλο από μία πολύ νέα εταιρία και είναι διατεθειμένοι να ανεχθούν κάποια προβλήματα. Η Ann Carter, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι “προτίθεται να παραβλέψει τα προβλήματα αν η Tesla τα διορθώσει”, συμπληρώνοντας ότι αν είχε παρόμοια θέματα με την Escalade της θα ήταν “έξω φρενών”.

Σε σχετικά με τον Elon Musk νέα, ο ιδρυτής και CEO της Tesla, μπορεί να μην απολαμβάνει κάποιον παχυλό μισθό όπως άλλοι CEOs, αλλά “αμείβεται” με μετοχές που συνδέονται με “ορόσημα”. Η Tesla έδωσε στον Musk 5,27 εκατομμύρια stock options και για να πάρει λεφτά αυτός, πρέπει να πετύχει κάποιους στόχους μέχρι το 2022. Για παράδειγμα, πρέπει να αυξήσει την παραγωγή της εταιρίας στα 300.000 αυτοκίνητα και πρέπει να λανσάρει στην αγορά το Model 3. Πρέπει να αυξήσει την αξία της εταιρίας κατά 28% επιπλέον και πρέπει να διατηρήσει ένα περιθώριο κέρδους της τάξης του 30% για 4 τρίμηνα. Το πλάνο του 2012, ορίζει ότι ο Musk κερδίζει το 1/10 των μετοχών της Tesla για κάθε 2 στόχους που πετυχαίνει και μέχρι στιγμής, ο CEO της εταιρίας έχει πετύχει 7 στόχους που σχετίζονται με την κεφαλαιοποίηση της Tesla αλλά μόλις 5 –από τους 10– στόχους που έχουν να κάνουν με την λειτουργία της. Αν και όταν πετύχει όλους τους στόχους, ο Musk θα κερδίσει 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι αυτό θα γίνει πριν από το 2022.

H Tesla επίσης θα προσφέρει δωρεάν για ένα μήνα το σύστημα Autopilot της, ως δοκιμαστική λειτουργιά σε όλους τους κατόχους των αυτοκινήτων της, προτού αυτοί αποφασίσουν να πληρώσουν το ποσό των 2.500 δολαρίων που ζητά η εταιρία για να το τοποθετήσει στα αυτοκίνητά της.