2013-bmw-750i-engine-bayjpg


H BMW στο περιθώριο του International Vienna Motor Symposium στην Αυστρία παρουσίασε ένα νέο τετράτουρμπο εξακύλινδρο 3.0-λίτρων diesel κινητήρα.

Ο κινητήρας αποδίδει 394 άλογα με 760 Nm ροπής μεταξύ 2.000 – 3.000 σ.α.λ. Το πιο ενδιαφέρον είναι πως ο κινητήρας μπορεί να παράξει ακόμη μεγαλύτερη ροπή, αλλά η BMW την περιόρισε στα 760 Nm λόγω του περιορισμού του 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου της ZF.

Ο κινητήρας που αντικαθιστά τον tri-turbo εξακύλινδρο κινητήρα, όχι μόνο είναι ισχυρότερος, αλλά ταυτόχρονα καταναλώνει 5% λιγότερο καύσιμο, ενώ είναι και φθηνότερος στη κατασκευή του. Η μεγαλύτερη αλλαγή ανάμεσα στους δύο κινητήρες είναι η αντικατάσταση του μεγάλου turbo, με δύο μικρότερα, που παρά την προσθήκη ενός νέου turbo, οι μηχανικοί της BMW κατάφεραν και διατήρησαν το ίδιο ακριβώς βάρος.

Το πρώτο μοντέλο που θα τον φορέσει θα είναι η Σειράς 7, στην έκδοση 750d xDrive. Αυτή θα είναι σε θέση να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε περίπου 4,6 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Αργότερα τον κινητήρα θα τον φορέσουν και τα X5 M50d, X6 M60d και M550d xDrive.