ece8bb86c4

Θυμάσαι την Alfa Romeo 164 ProCar; Κατά κάποιον τρόπο, αυτή η “διαφορετική” 156 αποτελεί το διάδοχο της, ένα αυτοκίνητο που θα αγωνιζόταν στην κατηγορία Group E της Formula Libre και είναι one-off δημιουργία της Coloni. Ας τα πάρουμε από την αρχή τα πράγματα  ένα-ένα.

Η Formula Libre είναι πρακτικά μια κατηγορία αγώνων που σχεδόν όλα επιτρέπονται, δίνοντας τη δυνατότητα σε διάφορους τύπους αυτοκινήτων, κατασκευαστές,  να αγωνιστούν στην ίδια πίστα με ό,τι αυτοκίνητο θέλουν, ανεξαρτήτως ηλικίας, με τους κανονισμούς να ορίζουν όμως με ακρίβεια τον εξοπλισμό ασφαλείας. Στην ουσία, πρόκειται για τον παλιότερο τύπο αγώνων. με τη Formula Libe να είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στη Νότιο Αφρική.

alfamaxiluisvillamil

Το όνομα Coloni ίσως κάτι να σου θυμίζει. Η Coloni Motosport ή Scuderia Coloni ιδρύθηκε το 1982 από τον Enzo Coloni και η ομάδα δοκίμασε τις τύχες της από το 1983 έως το 1986 στη Formula 3 πριν μεταβεί στη F1, που δε τη λες και πετυχημένη, αφού από τις 82 προσπάθειες που έκανε,προκρίθηκε σε 14 GP μόνο. Βέβαια, ύστερα από την περιπέτεια στη F1, η ομάδα ήταν ιδιαίτερα πετυχημένη στη Formula 3, στο GP2 και στη Formula 3000. Και κάπου εδώ έρχεται αυτή η ιδιαίτερη Alfa Romeo 156, με την ονομασία Coloni S1 156 ή 156 Μaxiturismo.

156 Coloni V6 7

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν ένα project 5 ετών της ιταλικής ομάδας για να αγωνιστεί στο ισπανικό πρωτάθλημα της Formula Libre (Capeonato Maxiturismos) και η ιδέα ήταν αρκετά απλή. Η Coloni θα εφοδίαζε το carbon monocoque σασί για όλα τα αυτοκίνητα που θα συμμετείχαν και ο κάθε κατασκευαστής θα διαμόρφωνε το αμάξωμα, σύμφωνα με ένα αυτοκίνητο παραγωγής. Βέβαια, κάτω από το αμάξωμα, μόνο μια συμβατική 156 δεν κρύβεται. Ο κινητήρας έχει μεταφερθεί στο κέντρο, όπως κι ο οδηγός κάθεται στο κέντρο του αυτοκινήτου, το αγωνιστικό παίρνει κίνηση από έναν 3λιτρο V6 κινητήρα που απέδιδε από 380 έως 500 ίππους. Η γνωστή Hewland συνεργάστηκε με την ιταλική ομάδα για την κατασκευή του σειριακού 6-ταχυτου κιβωτίου ταχυτήτων. Οι carbon δίσκοι φρόντιζαν για την πέδηση του βάρους 900 περίπου κιλών αγωνιστικού, ενώ η 156 S1 Coloni “πατούσε” σε 18αρες ζάντες μαγνησίου της OZ. Η Coloni συνεργάστηκε στον τομέα της ανάρτησης με την Eibach.

Από επιδόσεις; Τα πρώτα 100 χλμ/ώρας έρχονταν από στάση σε 2 δευτερόλεπτα , τα 200 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 9 δευτερόλεπτα και η τελική του ήταν πάνω από 310 χλμ/ώρα!  Επίσης, πληροφορίες θέλουν την 156 S1 Coloni να “γυρνάει” στην πίστα της Jarama στην Ισπανία σε 1:34 (χωρίς το σωστό set up) ενώ το Viper που αγωνιζόταν στο πρωτάθλημα FIA GT σε 1:30. Διόλου άσχημα!