Alfa_Romeo_Tipo_33_Stradale_01


H Alfa Romeo Tipo 33 Stradale είναι από τα ομορφότερα και σπανιότερα αυτοκίνητα της Ιταλικής εταιρίας, με 18 μόνο αυτοκίνητα δρόμου να έχουν κατασκευαστεί. Από αυτά, μόνο τα 10 έχουν επισήμως αναγνωριστεί πως έχουν σωθεί, καθιστώντας τα άκρως συλλεκτικά.

Λανσαρίστηκε το 1967, και μαζί με την Lamborghini Miura, θεωρείται από τα πρώτα αυτοκίνητα που πήραν τον όρο supercar. Τότε ήταν το ακριβότερο αυτοκίνητο του κόσμου, καθώς όταν ήταν καινούριο, ένας μέσος Ιταλός έπρεπε να δουλεύει 65 χρόνια και να μην ξοδεύει τίποτα, για να το αποκτήσει, με την τιμή της να ήταν 9.750.000 λίρες Ιταλίας, και της Miura 7.700.000 λίρες, όταν ο μέσος ετήσιος μισθός της Ιταλίας τότε έφτανε τις 150.000 λίρες.

Alfa_Romeo_Tipo_33_Stradale_03

Ένα από αυτά θα βγει σε δημοπρασία από τον οίκο Coys στις 14 Μαΐου στο Μονακό, με την Alfa Romeo να έχει αριθμό πλαισίου 750/02, και μηχανικά φοράει έναν V8, 2 λίτρων κινητήρα απόδοσης 230 ίππων, που κινεί πολύ γρήγορα τα 700 κιλά του αυτοκινήτου, κάνοντάς το ένα από τα γρηγορότερα αυτοκίνητα της εποχής του. Το 6-τάχυτο κιβώτιο και οι 10.000 σ.α.λ. που μπορούσε να φτάσει η Stradale, επιτάχυναν το αυτοκίνητο σε 5,5” στα 100 χλμ/ώρα  και στα 260 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας.

Ως συνήθως, το παρελθόν των κλασικών αυτοκινήτων είναι εξίσου ενδιαφέρον με την σπανιότητά τους. Ο Giovanni Giordanengo, ένας από τους καλύτερους τεχνίτες της Ιταλίας στην ανακατασκευή ιταλικών σπορ αυτοκινήτων, έχτισε ένα νέο σώμα αλουμινίου με τις ακριβείς προδιαγραφές, μετά τον δανεισμό από την Alfa Romeo μιας Tipo 33 από το μουσείο αυτοκινήτων της για να αντιγράψει τέλεια το όμορφο αμάξωμα της και εκτιμάται ότι Giordanengo έχει κατασκευάσει έξι από αυτά τα μοντέλα.

Alfa_Romeo_Tipo_33_Stradale_05

Το συγκεκριμένο βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης, καθώς διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σώμα, ένα πλήρες εσωτερικό, ανάρτηση και φρένα, καθώς επίσης εγκατεστημένα είναι και τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου. Το μόνο που έμενε είναι η μηχανή και η εύρεση μιας αυθεντικής είναι πρακτικά αδύνατη, με τον πωλητή να ήταν σε θέση να προμηθευτεί ένα αυθεντικό μπλοκ, κυλινδροκεφαλές και κιβώτιο της Tipo 33. Αυτά συναρμολογήθηκαν, μαζί με έναν επίσης αυθεντικό στρόφαλο, με τα έμβολα να είναι από τον μεταγενέστερο 3-λίτρο κινητήρα V8 της Montreal.

Γενικώς είναι μια μοναδική ευκαιρία για τους συλλέκτες, να αποκτήσουν ένα τόσο σπάνιο αυτοκίνητο, που δεν βγαίνει σχεδόν ποτέ προς πώληση. Με την τιμή της να μην έχει ακόμα ανακοινωθεί, το λογικό είναι πως θα ξεπεράσει τα €2.000.000.