[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_15

Έχουν περάσει 7 χρόνια από την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του C3, και σε περίπου 4 μήνες θα παρουσιαστεί το νέο μοντέλο, με την κυκλοφορία του να αναμένεται σε κάτι λιγότερο από ένα χρόνο. Παρόλα αυτά, αν κάποιος θέλει σήμερα ένα αξιοπρεπέστατο αυτοκίνητο της supermini κατηγορίας, σίγουρα πρέπει να το τσεκάρει.

Με το C3, η Citroen έχει άκρως αξιόλογη εμπορική παρουσία στην supermini κατηγορία όλα αυτά τα χρόνια, με περίπου 4 εκατ. πωλήσεις στα 14 χρόνια καριέρας του. Η επιτυχία του στη χώρα μας, ξεκίνησε από την πρώτη γενιά, και συνεχίστηκε και με τη δεύτερη. Αυτή βασίστηκε κυρίως στη πρακτικότητα του, στη σχεδίαση του, καθώς και στη σχέση τιμής/αξίας.

Σε συνδυασμό με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στην Ελλάδα, και την εξίσωση της τιμής του με την βενζινοκίνητη έκδοση, αυτό αποτέλεσε το κρυφό χαρτί της ελληνικής αντιπροσωπείας τα τελευταία 4 χρόνια για την εξαιρετική του πορεία και την διαχρονική προτίμηση από το ελληνικό κοινό.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Κατανάλωση/Αυτονομία
  • Κινητήρας
  • Χώρος πίσω θέσεων/αποσκευών
  • Πρακτικότητα
  • Άνετη κύλιση
  • Εξοπλισμός

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Ποιότητα πλαστικών στις πόρτες
  • Αντικαθίσταται σύντομα

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_29

Η δεύτερη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2009, για να κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης τρεις μήνες μετά. Το καλοκαίρι του 2012 κυκλοφόρησε στη Βραζιλία η ανανεωμένη έκδοση του, με την αντίστοιχη στην Ευρώπη να παρουσιάζεται στην έκθεση της Γενεύης στις αρχές της άνοιξης του 2013, και στην Ελλάδα στο τέλος του ίδιου χρόνου.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_23

Το facelift του αυτοκινήτου ήταν περιορισμένο, με τις διαφορές με το απερχόμενο μοντέλο να εντοπίζονται στα νέα φωτιστικά σώματα, στους νέους προφυλακτήρες με ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας, νέα μάσκα και χρωμιομένες λεπτομέρειες, με τις αλλαγές στο πίσω μέρος να εντοπίζονται στα γραφικά των φωτιστικών σωμάτων. Το C3 διαθέτει ένα μοναδικό σχεδιασμό, που το κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, αλλά κακά τα ψέμματα, έχει χάσει τη φρεσκάδα του. Παρόλα αυτά παραμένει διαχρονικό, καθώς συνδυάζει απαλές καμπύλες με δυναμικές γραμμές.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_21

Η ζήτηση της Ευρώπης καλύπτεται από την παραγωγή των εργοστασίων του PSA Group στη Γαλλία, Ισπανία και Σλοβακία, ενώ συναρμολογείται και στη Βραζιλία για τις αγορές της Λατινικής Αμερικής. Βασίζεται στη πλατφόρμα PF1 της PSA Peugeot Citroën, στην οποία έχουν βασιστεί πολλά αυτοκίνητα, όπως το πρώτο C3, το C2, το DS3, το C4 Cactus, και από την πλευράς της Peugeot το 207, το 208, το 1007 και το 2008.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_25

Οι διαστάσεις του είναι λίγο κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας, όντας από τα πιο συμπαγή αυτοκίνητα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το μήκος του φτάνει τα 3.941 χλστ., το πλάτος τα 1.728 χλστ. και το ύψος του τα 1.524 χλστ., με το μεταξόνιο του μοντέλου να αγγίζει 2.466 χλστ., με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να αγγίζει το Cd 0,307.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_17

Κλείνοντας περί του αυτοκινήτου, στο θέμα της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, αν και οι προδιαγραφές μετρήσεων του οργανισμού ασφαλείας EuroNCAP έχουν αλλάξει από το 2009 που δοκιμάστηκε το C3, αυτό τότε είχε αποσπάσει 4 αστέρια. Πιο συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 36% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 74% στη προστασία παιδιών, 33% στη προστασία πεζών και 40% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_33

Στο εσωτερικό, η καμπίνα είναι κατασκευασμένη με υψηλής ποιότητας υλικά, και σχεδιαστικά δανείζεται αρκετά στοιχεία από το DS3. Η αισθητική της είναι από τις πιο ευχάριστες της κατηγορίας, με καλοσχεδιασμένο, φωτεινό διάκοσμο, που ενισχύεται από το ασημένιο ένθετο στο κέντρο της κονσόλας, καθώς σπάει λίγο τη μονοτονία των σκουρόχρωμων επενδύσεων.

Σχεδιαστικά επικρατούν λιτές γραμμές, με το μαύρο “piano black” φινίρισμα της κεντρικής κονσόλας να χαρίζει μια όμορφη εικόνα. Κάτω από τα χειριστήρια του κλιματισμού υπάρχει μια εσοχή, που θεωρητικά εξυπηρετεί την αποθήκευση αντικειμένων, αλλά το μικρό της βάθος δεν βοηθάει σε κάτι τέτοιο, καθώς ούτε ένα κινητό δεν θα βολευτεί.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_40

Το ξεχωριστό στιλ και η γαλλική φινέτσα του εσωτερικού του C3 προδίδεται από τον περιστροφικό διακόπτη του αρωματικού χώρου, που υπάρχει αριστερά της οθόνης, και χαρίζει στην καμπίνα μια όμορφη και ευχάριστη ατμόσφαιρα.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_38

Η προαιρετική οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι της SMEG και έχει τοποθετηθεί ψηλά. Είναι γνωστή από τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου και δίνει την απαραίτητη τεχνολογική αισθητική, αναβαθμίζοντας το εσωτερικό, αλλά το κουμπί του κεντρικού μενού, καθώς και της ρύθμισης του ήχου είναι στη βάση της κονσόλας, σε εντελώς μη εργονομικά σημείο.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_42 Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_41

Πάνω στη κολόνα του τιμονιού και σε “κακό” σημείο βρίσκεται, επίσης, ο διακόπτης ρύθμισης της δέσμης των φώτων, αν και κακά τα ψέμματα σπανίως θα τον χρησιμοποιήσεις. Γενικά θα χρειαστείς κάποια λεπτά για να βρεις που βρίσκονται όλοι οι διακόπτες, καθώς με την παντελή απουσία χειριστηρίων από το τιμόνι, αυτά των ηχοσυστήματος και του cruise control βρίσκονται από πίσω του.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_64

Διαθέτει σύστημα πλοήγησης, bluetooth, θύρα USB και τα συστήματα MirrorLink και CarPlay, με τα οποία συνδέεις τα smartphones με Android και iOS, με την οθόνη να απεικονίζει τις κυριότερες λειτουργίες.

Τα πλαστικά στα περισσότερα σημεία είναι μεν σκληρά, αλλά δεν έχουν κούφια αίσθηση, και μόνο το πάνω μέρος (με το οποίο δεν έρχεσαι ποτέ σε επαφή) έχει μαλακή αφή. Το γενικό φινίρισμα τους, όμως είναι αρκετά καλό, με τη συναρμογή τους να είναι σε ψηλά επίπεδα.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_56

Ο πίνακας οργάνων είναι μια μίξη αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων και έχει οπίσθιο φωτισμό σε λευκό χρώμα, κάνοντας τον πιο εύκολο στην ανάγνωση των πληροφοριών κατά την οδήγηση. Προσωπικά βρίσκω αρνητική την έλλειψη δείκτη της θερμοκρασίας του νερού του κινητήρα, καθώς στη θέση του υπάρχει ένα μπλε και ένα κόκκινο λαμπάκι, τα οποία ανάβουν όταν ο κινητήρας δεν είναι στην επιθυμητή θερμοκρασία.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_45

Χωροταξιακά, οι ημι-υψηλές θέσεις προσφέρονται για εύκολη πρόσβαση και δίνουν στους επιβαίνοντες μία πανοραμική θέα προς τα έξω, κάτι που συμβάλλουν και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, ενώ παραδόξως, διαθέτουν καλή πλευρική στήριξη. Θα φιλοξενήσει με χαρακτηριστική ευκολία 4 ενήλικες, με την εσοχή του ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό, να χαρίζει επιπλέον χώρο για τα γόνατα του, κάτι που αντίστοιχα κερδίζει και ο πίσω επιβάτης. Παρόλα αυτά, το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι αρκετά μεγάλο, καθώς χωράει 13 λίτρα.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_32 Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_30

Οι θέσεις για μικροαντικείμενα και οι ποτηροθήκες είναι οι ενδεδειγμένες και θα συμβάλλουν στην ομαλή καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο. Τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος, καθώς χωρά 300 λίτρα, παρότι διαθέτει ρεζέρβα ανάγκης και όχι κιτ επισκευής ελαστικού.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_50

Κάτω από το καπό υπήρχε ο ίδιος πετρελαιοκινητήρας που είχαμε δοκιμάσει στο C4 Cactus. Έτσι, μιλάμε για τον 1.600άρη (1.560 κ.εκ.) BlueHDi 100 STT, που πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και αποδίδει 100 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 254 Nm ροπή διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Διαθέτει υπερσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό και ουσιαστικά πρόκειται μια detuned έκδοση του κινητήρα που δοκιμάσαμε στο νέο Peugeot 308. Για τα 0-100 χλμ/ώρα, το βάρους 1.85 κιλών αμάξωμα (χωρίς οδηγό) χρειάζεται 10,8 δευτ., με το VBox μας να δείχνει 10,5 δευτ., με τελική του φτάνει τα 189 χλμ/ώρα.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_51

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 5-τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων, που διαθέτει σύστημα και start/stop. Το γαλλικό εργοστάσιο ανακοινώνει μέση μικτή κατανάλωση 3,4 λίτρων/100 χλμ, με την εκπομπές ρύπων να είναι μόλις 87 γρ/χλμ. κάτι που φυσικά σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, με αυτές να συνοδεύονται από αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου NOx, χάρη στον καταλύτη SCR, που μετατρέπει τις συγκεκριμένες ενώσεις σε νερό και άζωτο.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_53

Στα 820 χλμ. που έγραψα κατά την εβδομαδιαία δοκιμή, σχεδόν τα μισά έγιναν σε εθνική οδό και τα άλλα μισά στην Αττική. Η μικτή κατανάλωση που έγραψε το trip computer ήταν 4,7 λίτρα/100 χλμ, με μέση κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο με 130 χλμ/ώρα ταχύτητα στο cruise control να πέφτει στα 4 λίτρα/100 χλμ., ενώ μέσα στην πόλη με φυσιολογική οδήγηση (ούτε πολύ οικονομική, ούτε με πολύ βαρύ πόδι) δεν έκαψε ποτέ πάνω από 5,3 λίτρα/100 χλμ.

Έτσι, με το ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 46 λίτρων, μπορείς εύκολα να κάνεις το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη με ένα ρεζερβουάρ, ενώ με το μέσο όρο ετήσιων χλμ. του Έλληνα να είναι πλέον τα 12.000 χλμ. και το πετρέλαιο στα 1,1 €/λίτρο δε θα χρειαστείς πάνω από €530.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_63

Μεγάλο ατού του αυτοκινήτου αποτελεί ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός της έκδοσης Attraction iStreet του αυτοκινήτου δοκιμής, καθώς από τα €18.200 που έχει αρχική τιμή, μετά το bonus της εταιρίας πέφτει στα €15.500, αν και ακόμα δεν μας έχει γίνει γνωστός ο τιμοκατάλογος που ισχύει από την 1η του μήνα. Αναλυτικά τις τιμές, αλλά και τον πλήρη εξοπλισμό του μοντέλου μπορείς να δεις εδώ και εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_02

Η οδήγηση του C3 είναι αυτή που αρμόζει στη φιλοσοφία της γαλλικής εταιρίας. Η απαλή αίσθηση που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να απορροφάει τις λακκούβες στο δρόμο, χαρίζει μεγάλη άνεση στις αστικές μετακινήσεις, “σιδερώνοντας” τη πλειοψηφία των ανωμαλιών του οδοστρώματος.

Το τιμόνι δεν εκπλήσσει και έχει ελαφριά αίσθηση, με μέτριο feedback, όντας ιδανικός σύμμαχος στις καθημερινές μετακινήσεις. Δεν προσποιείται ότι έχει σπορ καταβολές και χρειάζεται 3,1 στροφές από άκρη σε άκρη με τη διάμετρο του κύκλο περιστροφής να φτάνει τα 10,2 μέτρα, να είναι τέλεια καθορισμένος για οδήγηση στην πόλη.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_07

Από μηχανικής πλευράς, φοράει γόνατα τύπου Macpherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η ρύθμιση των ελατηρίων και αμορτισέρ έχει ξεκάθαρα προσανατολισμένη στην άνεση, γι’αυτό και θα εμφανίσει κλίσεις στις στροφές, και κάποια πλεύση στις υψηλές ταχύτητες. Έχεις, όμως, πάντα τον έλεγχο, με τις μετακινήσεις να γίνονται με ασφάλεια και χωρίς δράματα, καθώς το ESP επεμβαίνει άμεσα. Τα περιθώρια πρόσφυσης των ελαστικών της Michelin, διαστάσεων 185/65, είναι καλά, και λογικά θα ήταν καλύτερα αν δεν φορούσε ελαστικά εξοικονόμησης καυσίμου και χαμηλής τριβής.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_20

Αν επιχειρήσεις να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα, θα διακρίνεις ότι παρά τα χρόνια του, το πλαίσιο είναι στιβαρό, με το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται σαν ένα σώμα, και την υποστροφή να εμφανίζεται προοδευτικά, όντας ελέγξιμη. Σε γενικές γραμμές η συμβίωση μαζί του, κυρίως στη πόλη, σε γεμίζει χαρά και ικανοποίηση καθώς οι συμπαγείς διαστάσεις του, το καθιστούν εύκολο στις μανούβρες.

Η θέση οδήγησης είναι πιο ψηλή από το αναμενόμενο, αλλά σωστή σε σχέση με το τιμόνι. O λεβιές των ταχυτήτων έχει πολύ χαλαρή αίσθηση, αλλά δε θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα στις αλλαγές των σχέσεων.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_28

Στον αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο, ασφαλές, άνετο και μέχρι τα 130 χλμ/ώρα ήσυχο. Από εκεί και πάνω οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και οι θόρυβοι από τον δρόμο θα κάνουν την εμφάνιση τους, ενώ θα αποκτήσει μια μικρή ευαισθησία στους πλευρικούς ανέμους. Το βάρος του βοηθάει τον κινητήρα να απλώσει τη δύναμη, όντας αρκετά ελαστικός, καθώς θα νιώσεις τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, εκεί που δείχνει ότι αρέσκεται να λειτουργεί. Η κλιμάκωση του πεντατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου είναι σχετικά αραιή και οι επιταχύνσεις του, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, παρόλο που δεν είναι καθόλου κακές, σου δίνουν την αίσθηση ότι θα μπορούσε να γίνει πιο σβέλτο, αλλά ίσως να μην ταίριαζε με τον χαρακτήρα του.

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_19

Το μειωμένο βάρος συμβάλει και στην καλή επιβράδυνση του αυτοκινήτου, με την αποτελεσματικότητα των φρένων (δισκόφρενα εμπρός/πίσω, τα μπροστά αεριζόμενα) να είναι πολύ καλή, καθώς χρειάζεται κάτι παραπάνω από 39 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα, με την αίσθηση από το πεντάλ να είναι η πρέπουσα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Citroen_C3_1.6_BlueHDI100_09

Μπορεί να βρίσκεται στη δύση της καριέρας του, αλλά συνεχίζει να αποτελεί μια άκρως ολοκληρωμένη και σοβαρή πρόταση. Εξακολουθεί να διακρίνεται για το ξεχωριστό του στιλ, την φινέτσα του εσωτερικού, και το χαμηλό κόστος χρήσης του, παρά τα 1.600 κ.εκ.. Αποτελεί ένα προσιτό “παίχτη” της κατηγορίας, με πολύ καλή οικονομία καυσίμου και πλούσιους χώρους.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Citroen C3 1.6 BlueHDI100 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,49 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 6,57 δευτ. (με 3η σχέση)
60-100 χλμ/ώρα 6,02 δευτ. (με 4η σχέση)
80-130 χλμ/ώρα 12,19 δευτ. (με 5η σχέση)
Τελική ταχύτητα 187 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 39,21 μέτρα σε 3,08 δευτ.

[/nextpage]