pit stop williams

Η Williams έχει καταφέρει φέτος να γίνει η ομάδα η οποία διεξάγει τα ταχύτερα pit stop, όταν το 2015 αντιμετώπιζε μεγάλο πρόβλημα με τις στάσεις των μονοθεσίων της στο pit box της, έχοντας κατά μέσο όρο χρόνο αλλαγής ελαστικών τα 3,5 δευτ.

Ο παρακάτω πίνακας δείχνει τα ταχύτερα pit stops της ομάδας σε κάθε ένα από τους αγώνες που έχουν διεξαχθεί το 2016, με την βρετανική ομάδα να είναι ταχύτερη και στους 8 αγώνες, έχοντας παραλάβει το αντίστοιχο βραβείο.

Αγώνας Ομάδα Οδηγός Ταχύτερο Pit Stop
Αυστραλία Williams Valtteri Bottas 2.35 δευτερόλεπτα
Μπαχρέιν Williams Felipe Massa 2.27 δευτερόλεπτα
Κίνα Williams Felipe Massa 2.10 δευτερόλεπτα
Ρωσία Williams Felipe Massa 2.23 δευτερόλεπτα
Ισπανία Williams Felipe Massa 2.12 δευτερόλεπτα
Μονακό Williams Valtteri Bottas 2.43 δευτερόλεπτα
Καναδάς Williams Valtteri Bottas 2.11 δευτερόλεπτα
Αζερμπαϊτζάν Williams Felipe Massa 1.92 δευτερόλεπτα

Φαίνεται, ότι κατά την χειμερινή διακοπή η ομάδα της Williams δούλεψε αρκετά πάνω στις αδυναμίες της και κατάφερε να πάρει το τέλειο αποτέλεσμα. Ο μέσος χρόνος αλλαγής ελαστικών στα πρώτα 8 GP, είναι 2,19 δευτερόλεπτα, χρόνος που σύμφωνα με τον Pat Symonds, είναι πραγματικά μία επιτυχία, δηλώνοντας σχετικά για την νέα μορφή των pit stops:

Αν θυμάστε καλά, η περσινή χρονιά ήταν πραγματικά πολύ ντροπιαστική για εμάς. Είχαμε ένα θέμα με την εισαγωγή των τροχών και εξαιτίας αυτού επανασχεδιάσαμε τα μπουλόνια. Έτσι, είχαμε την ευκαιρία να αναλύσουμε όλους τους επιμέρους τομείς. Πραγματικά τώρα όλα λειτουργούν άψογα.

Τι άλλαξε, όμως, εκτός από τον τεχνολογικό τομέα; Ο Pat Symonds απάντησε:

Τρέξαμε πολλά πράγματα πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας, για παράδειγμα πολύ μεγάλο μέρος στην υπόθεση είχε και ο γυμναστής μας. Είχαμε πολλά μηχανικά προβλήματα με τα μονοθέσια και αυτό δεν φαινόταν, αλλά τώρα κάνουμε στάνταρ χρόνους στα 2 δευτερόλεπτα και κάτι.

13427988_1550894468307868_7561938039449393175_n

Από τη μεριά τους και οι δύο οδηγοί της της Williams δηλώνουν άκρως ευχαριστημένοι, με τον Valtteri Bottas να τονίζει:

Την πρώτη φορά που έκανα ένα τόσο γρήγορο pit stop, εξεπλάγην. Τα πράσινα φώτα άναψαν και νόμιζα ότι είχαν κάνει λάθος. Τώρα, όμως, το έχω συνηθίσει και προετοιμάζομαι γρηγορότερα για το πράσινο φως.

Από την άλλη ο Felipe Massa είπε:

Ήταν μία έκπληξη, όταν στον πρώτο αγώνα έκανα τόσο γρήγορο pit stop. Να φανταστείτε ότι χάσαμε και χρόνο γιατί δεν το περίμενα να τελειώσουν τόσο γρήγορα! Στην Κίνα και το Μπαχρέιν ήμουν έτοιμος και όλα πήγαν καλά.

Ας αρχίσουμε να περνάμε στο τεχνικό μέρος, με τον Pat Symonds να αναφέρει ότι δεν έχει χρησιμοποιηθεί κάποιο εξωτικό μέταλλο ή κάτι άλλο παρόμοιο, αλλά έχει γίνει ανασχεδιασμός της βάσης εισαγωγής του τροχού και του μπουλονιού. Εκτός από αυτό, που πιθανόν βοηθάει πολύ στην εισαγωγή και εξαγωγή του τροχού, η Williams έχει προσθέσει και κάποια νέα πράγματα στο pit stop της, με τα δύο παρακάτω video να δείχνουν ακριβώς τι γίνεται.

Στο πρώτο, σε καλώ να κοιτάξεις στο πίσω μέρος τον μηχανικό ο οποίος καθαρίζει, με γάντια από μικρο ίνες, την πίσω αεροτομή. Η δουλεία του δεν είναι μόνο αυτήν, αλλά και να ειδοποιήσει ότι το πίσω μέρος του μονοθεσίου είναι έτοιμο.

Στο δεύτερο video, θα δεις δύο μηχανικούς επιπλέον, να έχουν πάρει τέτοια θέση ώστε να επιταχύνουν την όλη διαδικασία. Ο πρώτος κάθεται αριστερά, κρατώντας ένα joystick (βλέπε στο 13ο δευτερόλεπτο), και εποπτεύει την έξοδο του μονοθεσίου, δίνοντας χρόνο στον επόμενο μηχανικό να κοιτά μόνο την διαδικασία. Ο δεύτερος μηχανικός κάθεται και αυτός στην αριστερή πλευρά, πίσω από τον σηματοδόρο του εμπρός αριστερού τροχού (βλέπε 15 δευτερόλεπτο), και αυτός πάλι κρατάει ένα joystick με το οποίο ειδοποιεί ότι όλα έγιναν οκ, με αποτέλεσμα να μην χάνετε παραπάνω χρόνος.

Θα μου πεις, απλό το όλο σύστημα γιατί δεν το σκέφτηκαν και οι άλλες ομάδες ή και γιατί δεν το αντέγραψαν, καθώς στην Formula 1 οι 8 αγώνες είναι πολλοί για τέτοια πράγματα. Η απάντηση βρίσκεται στο ότι η Williams φαίνεται να έχει δημιουργήσει και κάποιο λογισμικό που βασίζεται πάνω σε αυτές τις αλλαγές, με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολη η αντιγραφή του. Από την άλλη, η ισοφάριση του ταχύτερου pit stop, (το είχε η Red Bull) αυτό το Σαββατοκύριακο, δείχνει ότι πάμε για καλύτερο χρόνο από την Βρετανική εταιρεία. Αυτή είναι η Formula 1, νέες ιδέες και εξέλιξη, ή όπως λένε και οι Αμερικάνοι “I love this game”.