[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

First_Drive_Renault_Kadjar_13

Όταν το 2015, για πρώτη φορά στην ιστορία των Ευρωπαϊκών πωλήσεων αυτοκινήτων, τα SUV έγιναν η No1 σε πωλήσεις κατηγορία, αφού χάρη σε αύξηση της τάξης του 24%, ξεπέρασαν τόσο τα subcompacts όσο και τα compacts, θα πρέπει να είσαι τουλάχιστον χαζός σαν CEO μιας αυτοκινητοβιομηχανίας να μην έχεις στην γκάμα σου τουλάχιστον 2 τέτοια μοντέλα.

Το 38% περίπου όλων των SUVs είναι τα “small SUVs”, εκεί που η Renault είναι ηγείται με το Captur, αλλά ακόμα και με άνοδο της τάξης του 38%, που σημείωσε η συγκεκριμένη κατηγορία σε σχέση με το 2014, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία, πίσω από αυτή των “compact SUV” με μερίδιο αγοράς 40%, αλλά πολύ μικρότερη αύξηση της τάξης του 8%. Την μεγαλύτερη αύξηση σημείωσε η κατηγορία με τα μεσαία SUV, με 42%, εκεί που το γαλλικό εργοστάσιο παρουσίασε πρόσφατα το Koleos.

Στα compact SUV, όμως, η πρωτιά ανήκει στο Nissan Qashqai, με την πρώτη γενιά πρακτικά να ιδρύει την κατηγορία, και με την δεύτερη να θέτει τα δεδομένα αυτής. Η Renault, όμως, έχοντας ηγετικό ρόλο στην συμμαχία με την ιαπωνική εταιρία, δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός παιχνιδιού, και έτσι παρουσίασε τον περασμένο Φεβρουάριο το πρώτο της crossover στο C-segment, το Kadjar, και εχθές πραγματοποιήθηκε η πανελλήνια παρουσίαση του πρώτου μοντέλου της εταιρίας για τη συγκεκριμένη.

Με το Kadjar, η εταιρία εισέρχεται σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, με τους αντιπάλους να αυξάνονται κάθε χρόνο και μερικοί από αυτούς να είναι το Kia Sportage, Nissan Qashqai, το Ford Kuga, το Honda CR-V, το Peugeot 3008, το Hyundai ix35, το VW Tiguan, και για τους εκτός Ελλάδας ενδιαφερόμενους, Mazda CX-5.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

First_Drive_Renault_Kadjar_10

Το επίσημο ντεμπούτο του Kadjar έγινε στην έκθεση της Γενεύης, πριν σχεδόν 4 μήνες, με το αυτοκίνητο να αποτελεί μια ξεχωριστή παρουσία στην κατηγορία των crossover. Ο σχεδιασμός του είναι αδιαμφισβήτητα ελκυστικός και εντυπωσιακός, καθώς συνδυάζει ένα δυναμισμό και περιπετειώδη χαρακτήρα.

First_Drive_Renault_Kadjar_15

Κυριαρχούν χυτές και μυώδεις επιφάνειες, με την Renault να αναφέρει ότι το Kadjar αντλεί στοιχεία από τα SUV, τα station και τα κλασσικά οχήματα τριών όγκων. Σε αυτό συμβάλλουν και οι εξωτερικές του διαστάσεις, με το μήκος του να φτάνει τα 4.449 χλστ., το πλάτος του τα 1.836 χλστ., με το συνολικό του ύψος να φτάνει τα 1.607 χλστ (+5 χλστ με ράγες οροφής), ενώ το μεταξόνιο του φτάνει τα 2.646 χλστ. Η απόσταση από του έδαφος είναι 200 χλστ., με την γωνία προσέγγισης να φτάνει τις 18 μοίρες, και η γωνία διαφυγής τις 28 μοίρες, παρέχοντας έτσι ικανοποιητικές εκτός δρόμου δυνατότητες.

First_Drive_Renault_Kadjar_07

Σε σύγκριση με το Qashqai, το μήκος του Kadjar είναι 69 χλστ. μακρύτερο, 30 χλστ. πιο πλατύ και 17 χλστ πιο ψηλό, με το μεταξόνιο να είναι ακριβώς το ίδιο. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την χρήση της κοινής σπονδυλωτής πλατφόρμας CMF του γαλλοιαπωνικού ομίλου.

Σχεδιαστικά, δεν είναι υπερβολή να πω ότι αποτελεί ένα Captur σε μεγαλύτερη συσκευασία, με το εμπρός τμήμα να αποπνέει μια αίσθηση δύναμης. Ο τρόπος με τον οποίο το χρώμιο στη μάσκα συνεχίζει γύρω από τα φωτιστικά σώματα ενισχύει οπτικά το πλάτος του αυτοκινήτου και προβάλει τον ισχυρό χαρακτήρα του Kadjar, με την ενίσχυση του δυναμικού χαρακτήρα του μοντέλου να ολοκληρώνεται από τις ζάντες διαμέτρου 17 ή 19 ιντσών.

First_Drive_Renault_Kadjar_09

Οι ανάγλυφες γραμμές επιτείνονται από το φινίρισμα των θυρών, το τελείωμα των οποίων είναι στο ίδιο επίπεδο με τους θόλους. Τα προστατευτικά στοιχεία στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπογραμμίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου, αποτελώντας πρακτικά μια αποτελεσματική “ασπίδα”. Τέλος, τα μαύρα προστατευτικά των φτερών που προεκτείνονται μέχρι το πάτωμα, όπως και οι μπάρες οροφής από ανοδιωμένο αλουμίνιο, είναι στοιχεία που δείχνουν ότι το Kadjar δεν θα αρκεστεί στις αστικές μετακινήσεις, καθώς αποτελούν μια ακόμα ένδειξη της τάσης για περιπέτεια. Αυτό είναι ουσιαστικά το στοιχείο που κάνει το Kadjar να διαφέρει από το Qashqai.

First_Drive_Renault_Kadjar_20

Η προσωπικότητα του αυτοκινήτου ισχυροποιείται από τη νέα φωτεινή υπογραφή της μάρκας, που για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στο νέο Espace, με τα φωτιστικά σώματα να διαθέτουν LED φώτα ημέρας, που δημιουργούν ένα φωτεινό σχήμα «C».

Από πλευράς ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, το Renault Kadjar δοκιμάστηκε πριν 9 μήνες από τον ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP, και απέσπασε 5 αστέρια, με την επί μέρους βαθμολογία να είναι 89% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 81% στη προστασία παιδιών, 74% στη προστασία πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

First_Drive_Renault_Kadjar_64

Περνώντας προς τα μέσα, η πολύ καλή ποιότητα της καμπίνας του Kadjar είναι εμφανής από τα πρώτα λεπτά. Αποπνέει μια σοναρή εκλεπτυσμένη αίσθηση άνεσης και εκφραστικότητας, με το φινίρισμα να φάνηκε εξαιρετικό.

Το ταμπλό έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να είναι ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Οι οριζόντιες γραμμές της κεντρικής κονσόλας ενισχύουν το πλάτος της καμπίνας, ενώ ο πίνακας οργάνων και οι αεραγωγοί περιβάλλονται από ένα λεπτό και κομψό περίγραμμα χρωμίου. Οι γραμμές των χειρολαβών στις πόρτες, και στην κονσόλα στην πλευρά του συνοδηγούμ αποτελούν ακόμα ένα στοιχείο της “περιπετειώδους” καταγωγής του μοντέλου.

Το κατασκευασμένο από υλικά μαλακής υφής ταμπλό, υπογραμμίζει την προσοχή που έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια. Το σκούρο περιβάλλον γύρω από την κεντρική οθόνη αναδεικνύει την εμφάνισή του και βοηθά στο να είναι ακόμα περισσότερο ευδιάκριτες οι ενδείξεις. Η μόνη παρατήρηση που θα έκανα για τον σχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας είναι οι διακόπτες του συστήματος κλιματισμού, οι οποίοι είναι ίσως το μοναδικό στοιχείο που δανείζεται από το Qashqai.

First_Drive_Renault_Kadjar_60

Το Kadjar διαθέτει τη νέα κάρτα εισόδου, η οποία προσφέρει αυξημένη προστασία σε υγρασία και σκόνη, και έχοντας την στην τσέπη σου μπορείς να εισέρχεσαι στο αυτοκίνητο χωρίς απλά πιέζοντας το μικρό κουμπί στην εξωτερική χειρολαβή.

Παράλληλα, όταν η πόρτα του οχήματος ανοίγει ο πίνακας οργάνων “ζωντανεύει” μέσω μιας σειράς οπτικών και ηχητικών εφέ, με την οθόνη TFT στο κέντρο του πίνακα οργάνων να παρουσιάζει το εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου, του οποίου ανάβουν τα φώτα. Αντίστοιχα η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό δείχνει το λογότυπο R-Link.

First_Drive_Renault_Kadjar_65

Η οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων είναι διαθέσιμη με 4 στυλ εμφάνισης και 5 χρωματισμούς, ώστε να σου προσφέρει την ιδανική ατμόσφαιρα για κάθε περίσταση, με τα διαθέσιμα στυλ εμφάνισης να είναι:

  • κλασσικό ταχύμετρο, που συνδυάζεται με στροφόμετρο με “βελόνα”, ενώ υπάρχει και ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας στο κέντρο,
  • σπορ ταχύμετρο, με την ένδειξη της ταχύτητας να εμφανίζεται στο κέντρο και ένα απλοποιημένο στροφόμετρο,
  • ταχύμετρο με λειτουργία “οικονομίας”, με γράφημα που δείχνει την ιδανική διακύμανση της κατανάλωσης και στο κέντρο την ταχύτητα, και
  • μια απλοποιημένη έκδοση του ταχύμετρου χωρίς στροφόμετρο.

Τα καθίσματα είναι φαρδιά και άνετα, με εξαιρετική πλευρική στήριξη, ενώ παράλληλα είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να αφήνουν μεγάλο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ η ελαφριά κλίση των προσκέφαλων προς τα εμπρός διασφαλίζει την καλύτερη στήριξη και τη μέγιστη δυνατή άνεση. Στο εσωτερικό τους κάνουν χρήση αφρώδους υλικού διπλής πυκνότητας, ώστε να παρέχουν κορυφαία άνεση και στήριξη.

First_Drive_Renault_Kadjar_66

Η θέση οδήγησης του Kadjar είναι πιο ψηλή από το Qashqai, αλλά τα καθίσματα προσφέρουν αξιοσημείωτη άνεση, αντίστοιχη με αυτή ενός κλασσικού αυτοκινήτου 3 όγκων. Ο πολυμορφικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου ορίζεται από την εξαιρετική εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, με την κεντρική κονσόλα να είναι σχεδιασμένη ώστε να προσφέρει πολλαπλές θέσεις αποθήκευσης. Συνολικά διαθέτει σχεδόν 30 λίτρα αποθηκευτικούς χώρους, εκ των οποίων τα 7,5 λίτρα βρίσκονται στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Renault_Kadjar_50 Renault_Kadjar_61

Περνώντας στον χώρο αποσκευών, το πάτωμά του έχει τη δυνατότητα δύο διαφορετικών διαμορφώσεων, με την μέγιστη χωρητικότητα του να αγγίζει τα 472 λίτρα, όντας 42 λίτρα μεγαλύτερος από το Qashqai.

Μέσω των λαβών που βρίσκονται στο χώρο αποσκευών, το σύστημα Easy Break αυτόματα ξεκλειδώνει και αναδιπλώνει τα διαιρούμενα (60/40) πίσω καθίσματα. Παράλληλα το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί δημιουργώντας ένα μικρό τραπέζι, κάτι που επιτρέπει επίσης τη μεταφορά αντικειμένων με μήκος μεγαλύτερο από 2.5 μέτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρες” ]

First_Drive_Renault_Kadjar_70

Όσον αφορά τα κινητήρα σύνολα, εδώ δεν υπάρχει καμία έκπληξη, καθώς το γαλλικό εργοστάσιο προσφέρει το Kadjar με τρία επιλογές. Ένα βενζίνης και δύο πετρελαίου. Το αυτοκίνητο της σύντομης δοκιμή διέθετε τον 1,5-λίτρων dCi με τα 110 άλογα, με τους ιθύνοντες της εταιρίας να υπολογίζουν ότι αυτόν θα επιλέξει το 70% των αγοραστών. Αυτός έχει χωρητικότητα 1.461 κ.εκ., σχέση συμπίεσης 15.5:1, αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής, με τη μάξιμουμ τιμή να εμφανίζεται μόλις στις 1750 σ.α.λ. μέχρι τις 2.500 σ.α.λ. και συνδυάζεται είτε με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με επίσης 6-τάχυτο διπλού συμπλέκτη, ξηρού τύπου.

Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στον εμπρός άξονα, με το βάρος του αυτοκινήτου να φτάνει τα 1.380 κιλά με τις 17άρες ζάντες (+14 με τις 19άρες), με το αυτόματο κιβώτιο να προσθέτει 27 κιλά αντίστοιχα. Το γαλλικό μοντέλο είναι κατά 15 κιλά βαρύτερο από το ιαπωνικό “αδερφάκι” του. Η εργοστασιακή κατανάλωση ανακοινώνεται στα 3,8 λίτρα/100 χλμ είτε για το χειροκίνητο είτε για το αυτόματο, με τις μεγαλύτερες ζάντες να αυξάνουν την κατανάλωση κατά 0,1 λίτρο/100 χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι στα 99 και 103 γρ/χλμ. αντίστοιχα.

First_Drive_Renault_Kadjar_61

Από την άλλη, υπάρχει ο 1.6-λίτρων τετρακύλινδρος 16βάλβιδος dCi 130 turbodiesel κινητήρας, με κωδική ονομασία R9M. Όπως δηλώνει το όνομα του αποδίδει 130 άλογα στις 4.000 σ.α.λ. και 320 Nm ροπή στις 1.750 σ.α.λ. Έχει σχέση συμπίεσης 15,4:1, και είναι ένας από τους πιο ολοκληρωμένους και προηγμένους κινητήρες στην κατηγορία του και διαθέτει μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου αλλά και με μειωμένες εκπομπές CO2. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το χειροκίνητο 6-τάχυτο κιβώτιο, τουλάχιστον αρχικά, αλλά υπάρχει η επιλογή δικίνητης ή τετρακίνητης έκδοσης.

Το βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 1.415 κιλά με τις 17άρες ζάντες (+14 με τις 19άρες), με την τετρακίνηση να προσθέτει 121 κιλά αντίστοιχα. Η εργοστασιακή κατανάλωση ανακοινώνεται στα 4,3 λίτρα/100 χλμ με τις 17άρες ζάντες και 4,5 με τις 19άρες, ενώ με την τετρακίνηση οι τιμές είναι 4,8 και 4,9 λίτρα/100 χλμ αντίστοιχα. Οι εκπομπές ρύπων είναι στα 113 γρ/χλμ. με τις 17άρες, 117 γρ/χλμ. με τις 19άρες και αντίστοιχα 126 και 129 με την τετρακίνηση.

kadjarenginetce

Τέλος, υπάρχει και ο 1.200άρης βενζινοκινητήρα TCe 130. Διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού, είναι ένας από τους καλύτερους και πιο σύγχρονους κινητήρες βενζίνης αυτή τη στιγμή. Αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής από τις μόλις 2.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται είτε με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με επίσης 7-τάχυτο διπλού συμπλέκτη, υγρού τύπου.

Το βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 1.306 κιλά με τις 17άρες ζάντες (+14 με τις 19άρες). Η εργοστασιακή κατανάλωση ανακοινώνεται στα 5,6 λίτρα/100 χλμ με τις 17άρες ζάντες και 5,8 με τις 19άρες, με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν στα 126 γρ/χλμ. με τις 17άρες και 130 γρ/χλμ. με τις 19άρες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

First_Drive_Renault_Kadjar_17

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Renault δέχεται ήδη παραγγελίες για το νέο της μοντέλο, έχοντας ανακοινώσει τη τιμή για τη βασική έκδοση της βενζινοκίνητης έκδοσης, που ξεκινάει από τα €20.850, και την πετρελαιοκίνητη με τον 1.5-λίτρων dCi 110 από τα €22.340. Αναλυτικά τις τιμές του μπορείς να τις βρει εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

First_Drive_Renault_Kadjar_48

Μετά την προϊοντική και εμπορική παρουσίαση του αυτοκίνητου, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Kadjar για συνολικά 75 χλμ. εκ των οποίων τα 24 στην εθνική οδό και τα υπόλοιπα σε ορεινή διαδρομή.

Εξετάζοντας τα δεδομένα της κατηγορίας, καταλαβαίνεις ότι τα crossovers είναι φτιαγμένα για να περάσουν τουλάχιστον το 90% της ζωής τους στην άσφαλτο. Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιαζόταν με ασφάλτινα ελαστικά διαστάσεων 225/45 με ζάντες 19 ιντσών και από τα πρώτα κιόλας μέτρα είναι εμφανής η διαφορά σε σχέση με το Qashqai. Το γαλλικό μοντέλο είναι πιο άνετο από το μοντέλο της Nissan, παρότι το πρώτο φορούσε 19άρες ζάντες και το δεύτερο 17άρες.

First_Drive_Renault_Kadjar_54

Το εξαιρετικό πλαίσιο με τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονα πίσω (πολλαπλών συνδέσμων στις τετρακίνητες εκδόσεις), ισοπεδώνει εξαιρετικά όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ το set up των αναρτήσεων να είναι ξεκάθαρα ρυθμισμένο προς την άνεση. Στη σύντομη διαδρομή φάνηκε, όμως, να έχει βρει την χρυσή τομή, ώστε να μην “πλέει” στις υψηλές ταχύτητες αλλά και να μην εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Όλο το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν ένα σώμα, όντας πολύ στιβαρό, με το οδηγό να νιώθει ασφάλεια και άνεση στην πλειονότητα των μετακινήσεων του. Το να το πιέσεις στα όρια δεν είναι σώφρον καθώς δεν έχει σχεδιαστεί για σπορ μετακινήσεις, αλλά για άνετες.

First_Drive_Renault_Kadjar_26

Η επιτυχία του φαίνεται να εντοπίζεται στην απομόνωση από την καμπίνα κάθε εξωτερικού παράγοντα, καθώς και ότι μπορεί να κινείται σχεδόν παντού με την ίδια ευκολία και άνεση. Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο, και θα επηρεαστεί από πλευρικούς ανέμους σε ταχύτητες πάνω από 150 χλμ/ώρα. Ειδικά, από τον κινητήρα μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. δεν ακούς σχεδόν τίποτα, που με την απουσία κραδασμών συμβάλει στις ξεκούραστες διαδρομές. Το τιμόνι φάνηκε να έχει καλή απόκριση, αν και θα ήθελα να το επεξεργαστώ καλύτερα στην εβδομαδιαία δοκιμή που θα ακολουθήσει σύντομα.

Το αυτοκίνητο όταν το πήρα στα χέρια μου είχε μόλις 211 χλμ. στο οδόμετρο, και ίσως αυτός ήταν ο λόγος που κατά την οδήγηση του ο κινητήρα του μου φάνηκε ότι δυσκολευόταν λίγο να κινήσει το αμάξωμα, κάτι που επιφυλάσσομαι να παρατηρήσω κατά την εμπεριστατωμένη δοκιμή. Η ροπή του, πάντως, είναι ο καλύτερος σύμμαχος σου, δείχνοντας την γνωστή προθυμία του να ανεβάσει στροφές. Προφανώς, ο 1.600άρης με τα 130 άλογα θα κάνει το σύνολο ακόμα πιο ελκυστικό.

First_Drive_Renault_Kadjar_52

Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ευέλικτο, με μόλις 5,36 μέτρα ακτίνα στροφής, ενώ είναι εφοδιασμένο και με μια σειρά προηγμένων οδηγικών βοηθημάτων, εξαιρετικά χρήσιμων στις καθημερινές μετακινήσεις, όπως αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορίας. Τέλος, για την πέδηση εφοδιάζεται με δίσκους σε όλες τις γωνίες, με τους εμπρός ααεριζόμενους να έχουν διάμετρο 296 χλστ., και οι πίσω, απλοί, 290 χλστ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

First_Drive_Renault_Kadjar_59

Το νέο Renault Kadjar είναι σίγουρα από τα πιο ελκυστικά μοντέλα της compact SUV κατηγορίας. Οι συγγένειες με το εξαιρετικό Nissan Qashqai δεν το καθιστούν ταυτόχρονα και αντιγραφή του, καθώς οι μεγαλύτεροι χώροι και οι διαφορετικές ρυθμίσεις της ανάρτησης του προσδίδουν έναν πιο ταξιδάρικο και άνετο χαρακτήρα, όπως ακριβώς είναι τα περισσότερα Renault.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

kadjar specs
Κλικ για μεγέθυνση

[/nextpage]