takata airbag

Το σκάνδαλο με τις εκατομμύρια ανακλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως λόγω προβληματικής λειτουργίας των αερόσακων της Takata είναι λίγο πολύ σε όλους μας γνωστό.

Μη μπορώντας να πράξει διαφορετικά, ο CEO της εταιρίας, Shigehisa Takada, δήλωσε ότι θα υποβάλει την παραίτηση του αμέσως μόλις βρεθεί ένα νέο διοικητικό καθεστώς. Μία αλλαγή που σύμφωνα με πολλές φωνές μέσα από την εταιρία, θα ανοίξει το δρόμο για την αντιμετώπιση της τεράστιας ανάκλησης, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Τα πρώτα προβλήματα με τους αερόσακους της Takata ξεκίνησαν το 2008, διογκώθηκαν όμως τα τελευταία 3 χρόνια καθώς έχουν συνδεθεί με απώλειες ανθρωπίνων ζωών. Ο αριθμός των ανακλήσεων έχει φτάσει σε τέτοιο ύψος ώστε πολλοί αναλυτές φτάνουν σε σημείο να αμφισβητούν το μέλλον της εταιρίας. Μέχρι σήμερα υπάρχουν επιβεβαιωμένοι 14 νεκροί λόγω αερόσακων της Takata, αλλά αναμένεται να προστεθεί ακόμη ένας.

Πρόκειται για μια 44 χρονη από τη Μαλαισία, η οποία έχασε τη ζωή της το περασμένο Σάββατο, μετά από ατύχημα, με την γυναίκα να φέρει τραύματα στο στήθος της, που προήλθε από την έκρηξη του αερόσακου του οδηγού. Για την ώρα, η αιτία θανάτου της άτυχης γυναίκας δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά το αυτοκίνητο που οδηγούσε, ένα Honda City, είχε ανακληθεί από τον Μάιο του 2015. Η Honda δήλωσε πως έστειλε τρεις επιστολές στην γυναίκα, αλλά αυτή δεν πήγε ποτέ το αυτοκίνητό της για επιδιόρθωση.

Στην ετήσια συνάντηση των μετόχων, ο Takada όπου βρέθηκε αντιμέτωπος με την κατηγορία ότι απέτυχε να διαχειριστεί την κρίση, υποστήριξε ότι ο ρόλος του, είναι να προστατεύσει την εταιρία, μέχρι να περάσει αυτό το εμπόδιο.

Στην ίδια συνάντηση των μετόχων, έδωσε και κάποια στοιχεία σχετικά με τις διοικητικές αλλαγές που θα επέλθουν στην εταιρία. Την αναδιαμόρφωση της Takata θα αναλάβει μία ανεξάρτητη επιτροπή, η οποία σε συνεργασία με την επενδυτική τράπεζα Lazard, θα αλλάξει το μοντέλο διοίκησης και θα διαχειριστεί τα έξοδα των ανακλήσεων. Επίσης, ειπώθηκε, ότι σχεδόν 30 επενδυτές δηλώνουν ενδιαφέρον να στηρίξουν την εταιρία. Από ανθρώπους εκ των έσω, ακούγεται ότι μέχρι το Νοέμβριο θα έχει βρεθεί λύση στο πρόβλημα της χρηματοδότησης.

Σφυροκοπημένη από τη κρίση αυτή, η εταιρία του Takada ανακοίνωσε για τρίτη φορά μέσα σε 4 χρόνια, απώλειες και οι μετοχές της γνωρίζουν πτώση ως και 90% από τις αρχές του 2014.

Υπάρχει αδυναμία προμήθειας ανταλλακτικών στις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς σχεδόν 100 εκατομμύρια μονάδες αερόσακων της Takata, έχουν χαρακτηριστεί ελαττωματικές και επικίνδυνες να εκραγούν ύστερα από πολύωρη έκθεση σε υψηλή θερμοκρασία και υγρασία. Μέχρι τώρα, μεγάλο μέρος του φορτίου, το έχουν επωμιστεί οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά στο σύντομο μέλλον αναμένεται το βάρος να πέσει στην ίδια την Takata.

Εάν αποδειχθεί η ευθύνη της Takata για την ελαττωματική λειτουργία των προϊόντων της, τότε ο “λογαριασμός” μπορεί να φτάσει και τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Το ποσό αυτό προκύπτει, αν σκεφτεί κανείς ότι το κάθε σετ αντικατάστασης του αερόσακου στοιχίζει περίπου 100 δολάρια. Και σαν μην έφταναν αυτά η εταιρία έχει να αντιμετωπίσει και τις μηνύσεις.