GP_SPAGNA_F1_2012

Το 2017 είναι χρονιά αλλαγών για τη Formula 1, με τα μονοθέσια να γίνονται ταχύτερα, ομορφότερα και πιο ασφαλή. Στο τελευταίο αναμένεται να βοηθήσει το Halo, το σύστημα προστασίας για το κεφάλι του οδηγού, που ανέπτυξε η Ferrari και ενέκρινε για χρήση η FIA, από το νέο κιόλας πρωτάθλημα.

Το συγκεκριμένο σύστημα σίγουρα θα κάνει κατά πολύ ασχημότερα τα μονοθέσια, ενώ έχουν υπάρξει αμφιβολίες και για την αποτελεσματικότητά του. Όμως, ο Niki Lauda θεωρεί πως μπορεί να κάνει μεγάλο κακό στο σπορ, αφού απειλεί το ίδιο του το DNA. Ο Αυστριακός δήλωσε χαρακτηριστικά σε πρόσφατη συνέντευξη:

Αν πας πολύ μακριά με αυτά τα πράγματα, τότε δεν αποτελεί καμία κατάπληξη ότι λιγότεροι άνθρωποι παρακολουθούν F1 αυτές τις μέρες. Νομίζω ότι -με πολύ σεβασμό- πρέπει να διατηρηθεί το DNA της Formula 1 και ότι σιγά-σιγά θα το καταστρέψουμε, αν συνεχίσουμε να εφεύρουμε -όπως φαίνεται σε εμένα- πάρα πολλά θέματα ασφάλειας.

Λόγω της βελτίωσης των αυτοκινήτων και των πιστών, η Formula 1 δεν ήταν ποτέ τόσο ασφαλής όσο είναι σήμερα. Οπότε το ερώτημα για μένα είναι το πόσο μακριά μπορούμε να πάμε σε θέματα ασφάλειας, χωρίς να χάνει το ενδιαφέρον του ο κόσμος. Αν κάποιος λέει ότι θέλει να παίρνει $40 εκατομμύρια το χρόνο, με ένα εύκολο αυτοκίνητο, και χωρίς να υπάρχει κίνδυνος, αυτό δεν είναι η πραγματικότητα…

Κι όλα αυτά τα λέει ένας άνθρωπος που παραλίγο να χάσει τη ζωή του μέσα σε μονοθέσιο της F1. Πάντως, η Παγκόσμια Ομοσπονδία προχωράει κανονικά με την εξέλιξη του Halo, και η Ferrari θα δοκιμάσει μια αναθεωρημένη έκδοσή του στο gp της Αυστρίας.

Το Halo 2, όπως λέγεται, θα είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο και θα έχει μικρότερες διαστάσεις. Για την ώρα δεν είναι γνωστό αν η Scuderia θα τρέξει με το σύστημα την Παρασκευή ή αν απλά θα διεξάγει κάποια στατικά τεστ, με τη συγκεκριμένη μορφή να είναι και η πιθανότερη που θα δούμε του χρόνου στα μονοθέσια.