GP AUSTRIA F1/2016

Από την 9η θέση ξεκινούσε ο Sebastian Vettel τον χθεσινό κυριακάτικο αγώνα στο Red Bull Ring. Στόχος του Γερμανού ήταν να ανέβει στο βάθρο (για 6η φορά φέτος), ωστόσο τα πάντα τελείωσαν στ0ν 27ο γύρο, όταν το πίσω δεξί ελαστικό της SF16-H κλάταρε, τερματίζοντας άδοξα τον αγώνα του τετράκις Παγκόσμιου Πρωταθλητή.

Πολλοί ξεκίνησαν να λένε διάφορα, όπως γιατί η Ferrari δεν τράβηξε μέσα τον Seb, ότι έφευγαν κομμάτια και τα ελαστικά ήταν στα τελευταία τους, αλλά οι χρόνοι και η τηλεμετρία τους διαψεύδουν πανηγυρικά. Κατ’ αρχάς, το γυρολόγιο του Vettel από τον 10ο γύρο και μετά ήταν αρκετά σταθερό, με τις διακυμάνσεις να μην είναι πάνω από μισό δευτερόλεπτο στη χειρότερη περίπτωση.

Μάλιστα, στον 25ο γύρο, ο χρόνος του Γερμανού ήταν στο 1:11.6, κάτι που σε καμία περίπτωση δε δείχνει ότι τα ελαστικά είχαν φτάσε σε σημείο μηδενικής παρεχόμενης πρόσφυσης, ώστε να μιλάμε -δικαιολογημένα τότε- για πιθανότητα κλαταρίσματος. Πέρα από τους χρόνους, όμως, η Scuderia τονίζει πως δεν υπήρξε κανένα σημάδι που να δείχνει κλατάρισμα, γιατί θέλω να σου θυμίζω ότι υπάρχουν μηχανικοί που δεν παίρνουν τα μάτια τους από τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του αγώνα, έτσι θα είχαν βάλει σίγουρα μέσα τον Vettel, σε περίπτωση που τα ελαστικά είχαν φτάσει στο τέλος της ζωής τους.

Έτσι, λοιπόν, το κλατάρισμα, σύμφωνα με τον Vettel και τη Scuderia ήταν κάτι τελείως ξαφνικό, όπως πράγματι επισημαίνει και ο 29χρονος οδηγός.

Ένιωσα κάτι όταν ήταν πολύ αργά και το ελαστικό κλάταρε εντελώς ξαφνικά. Δεν υπήρχε κάποιο σημάδι πριν από αυτό, όλα ήταν φυσιολογικά. Επίσης, μίλησα με τους μηχανικούς στο pit lane και όλα έδειχναν το ίδιο, ο ρυθμός ήταν ίδιος, οπότε…

Η Ferrari ήθελε να κάνει ακόμα περισσότερους γύρους με την πολύ μαλακή γόμα, με τον επί κεφαλής της ομάδας, Maurizio Arrivabene, να υπογραμμίζει ότι κι άλλοι οδηγοί έκαναν πολλούς γύρους με τα ελαστικά, ενώ δεν υπήρξε το παραμικρό σημάδι που να προμήνυε ό,τι ακολούθησε.

Προφανώς, θέλαμε να πάμε πιο μακριά από το κανονικό. Όλοι έκαναν περισσότερους γύρους με τα ελαστικά απ’ ό,τι περίμεναν. Κανένας δεν ήρθε μέσα στους πρώτους 10 γύρους, έτσι δεν υπάρχουν πολλά να πούμε. Αποτελεί ερωτηματικό γιατί κλάταρε το ελαστικό.

Ήταν μια ομαδική απόφαση. Ήταν σαφές ότι ο καθένας έκανε περισσότερους γύρους με τα ελαστικά, έτσι οι 27 γύροι δεν είναι πολλοί για αυτή τη γόμα. Ο Kimi έκανε περισσότερους από 20 γύρους με την υπέρ-μαλακή γόμα, ενώ άλλοι οδηγοί έκαναν περισσότερους γύρους με τα πολύ μαλακά. Από το τίποτα εμφανίστηκε κλατάρισμα.

Η Pirelli έχει ξεκινήσει έρευνα για το περιστατικό, σε συνεργασία με τη Ferrari.