Hamilton Vs Rosberg

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε η Formula 1 μας αποζημίωσε με το θέαμα και την αγωνία που μας έδωσε. Μετά από το καταστροφικό και συνάμα ανιαρό GP του Αζερμπαϊτζάν, ήρθε το Red Bull Ring να μας αλλάξει την διάθεση και πάλι. Το επεισόδιο της Βαρκελώνης μεταξύ των Lewis Hamilton και Nico Rosberg φαινόταν ότι είχε λυθεί, μιας και τα δημοσιεύματα έκαναν λόγο ότι οι σχέσεις των δύο είναι σε εξαιρετικό επίπεδο. Το GP της Αυστρίας ήρθε και μαζί με αυτό, ήρθε και η δεύτερη επαφή, μεταξύ των δυο, ουσιαστικά για τα χαλάσει και πάλι όλα.

nico-rosberg-ap

Στο Red Bull Ring, όλοι γίναμε μάρτυρες ενός συναρπαστικού τέλους, μιας και η επαφή μεταξύ των δύο team-mates της Mercedes, έδωσε μία άγρια ομορφιά στον αγώνα. Ποίος, όμως, πραγματικά φταίει; Είναι η ποινή του Rosberg σωστή; Προσπέρασε με καθεστώς κίτρινης σημαίας ο Hamilton; Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλα αυτά τα ερωτήματα όσο πιο αντικειμενικά μπορώ. Ας ξεκινήσουμε, όμως, να δούμε την στροφή 2 της πίστας πως είναι.

f1-austria-a1-ring1

Η επαφή των δύο οδηγών της Mercedes έγινε στην στροφή 2 της πίστας, που λέγεται Remus Kurve και είναι μια ανηφορική δεξιά στροφή. Τα φρένα παίζουν μεγάλο ρόλο, αλλά και η έξοδος από την στροφή 2,  καθώς μετά υπάρχει ευθεία με ενεργοποιημένο το DRS. Η στροφή 1 μαζί με την στροφή 2, είναι αρκετά δύσκολες για τους οδηγούς εξαιτίας, ότι πρώτoν, είναι ανηφορικές και δεύτερον, ότι τα χιλιόμετρα με τα οποία έρχονται σε αυτές οι οδηγοί, είναι πάρα πολλά.

Όπως βλέπεις στην εικόνα παραπάνω, στην στροφή 1 οι οδηγοί από 325 χλμ/ώρα, επιβραδύνουν στα 120 χλμ/ώρα, ενώ στην στροφή 2 από τα 320 χλμ/ώρα, επιβραδύνουν ακόμα περισσότερο, στα 70 με 80 χλμ/ώρα. Όσο λοιπόν πιο γρήγορα και καλά πάρει ο οδηγός την στροφή 1, τόσο μεγαλύτερη ταχύτητα θα έχει πριν τα φρένα της στροφής 2 και μετέπειτα αν είναι στο 1 δευτερόλεπτο από τον προπορευόμενο, έχει και DRS. Δες, στο βίντεο που ακολουθεί τις δύο πρώτες στροφές της πίστας.

Στην στροφή 1, ο Hamilton, από ό,τι βλέπουμε στο παραπάνω video, προτιμά να ξακρίζει στην άκρη της πίστα από αριστερά, θέλοντας να πατήσει με όσο μεγαλύτερη ταχύτητα την κορυφή της δεξιάς απότομης στροφής, κάτι που θα του δώσει και μεγαλύτερη ταχύτητα εξόδου από αυτή. Το ίδιο, όμως, κάνει και στην στροφή δύο, με τον Βρετανό Πρωταθλητή σε κανένα σημείο να μην κάθεται στην μέση ή στο δεξί μέρος της πίστας (πριν τις δύο στροφές αυτές).

Ποίος, όμως, πραγματικά φταίει;

Hamilton-Rosberg

Κατά την διάρκεια του αγώνα μόλις είδα την επαφή είπα αμέσως, ότι ήταν αγωνιστικό συμβάν. Όμως με την βοήθεια του video άλλαξα γνώμη και πλέον θεωρώ, ότι όλη η ευθύνη πάει πάνω στον Rosberg. Το αναφέρω αυτό, γιατί πολύ απλά μέχρι την στροφή 2, έχει κάνει δύο λάθη, λενα ελαφρύ άφημα του γκαζιού στην στροφή 1 εξαιτίας ”λάθος” φρεναρίσματος, το οποίο επανέλαβε στην στροφή 2, λόγω και της πίεσης του Hamilton. Όπως ανέφερε η ομάδα του, τα λάθη αυτά του Γερμανού, προήλθαν από πρόβλημα στα φρένα που είχε το μονοθέσιου του.

Κάπου εδώ να σου υπενθυμίσω, ότι ο Hamilton φορούσε την μαλακή γόμα της Pirelli και ο Rosberg την πολύ μαλακή γόμα. Δηλαδή ο Γερμανός, ο οποίος είχε προβάδισμα περίπου 4 δευτερόλεπτα μετά το τέλος της διαδικασίας των pit stop και των δύο οδηγών, κατάφερε με πιο γρήγορη γόμα κατά 0,6 τουλάχιστον δευτερόλεπτα να τον φτάσει ο Hamilton.

Στο video που ακολουθεί μπορείς να δεις, ότι ο Hamilton αν και από την εξωτερική φρενάρει στην σωστή γραμμή όντας μπροστά από τον Rosberg. Αντί ο Γερμανός οδηγός να κρατηθεί στην εσωτερική και να στρίψει με την φορά που είχε, αυτός προτιμά να πάει ευθεία προφανώς θέλοντας να βγάλει εκτός πίστας τον Hamilton. Κάπου εκεί η συνέχεια είναι γνωστή. Ο Hamilton στην προσπάθεια του να στρίψει ήρθε σε επαφή με τον Rosberg του οποίου έσπασε η εμπρός αεροτομή.

 

Στην συνέχεια ο Hamilton βγήκε στην έξοδο διαφυγής και με τέρμα το γκάζι πήγε ουσιαστικά να βγει στο πλάι του Rosberg ο οποίος και πάλι δεν έκανε στην άκρη. Η κίνηση του Rosberg να μην στρίψει, κάτι που ουσιαστικά τον οδήγησε σε επαφή, ήταν τελείως λάθος. Η συνέχεια ήταν απλή, μιας και με σπασμένη εμπρός αεροτομή ήταν εύκολη λεία για τον Hamilton.

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν μπορείς να δεις με λεπτομέρεια την κίνηση που κάνει ο Γερμανός οδηγός:

Φωτογραφία #1

1

Στην μεγέθυνση φαίνεται ότι ο Rosberg δεν στρίβει όπως θα όφειλε να κάνει, αλλά καθυστερεί σημαντικά.

Φωτογραφία #2

2

Εδώ πλέον φαίνεται καθαρά από το γράφημα, η κίνηση που θέλει να κάνει ο Rosberg. Επίσης φαίνεται και το σκεπτικό του Γερμανού που είναι καθαρά, να βγάλει εκτός πίστας τον Hamilton.

Φωτογραφία #3

3

Στην φωτογραφία #3 φαίνεται πλέον καθαρά το αποτέλεσμα του σκεπτικού του Rosberg. Ο Γερμανός, παρόλο που έχει φτάσει στην άκρη τις πίστας, έχει μόλις ξεκινήσει να στρίβει.

Επίσης ακόμα μία πολύ σοβαρή ανάλυση μπορείς να δεις και μέσω της επίσης F1 εδώ.

Προσπέρασε υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας ο Hamilton;

4

Εδώ, όμως, ξεκινάνε τα περίεργα για τον Βρετανό οδηγό μιας και, όπως βλέπεις στο παραπάνω video, η προσπέραση πάνω στον Rosberg, γίνεται υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας (μόνο στο sector 2, δηλαδή στο σημείο εκείνο υπήρχε), εξαιτίας του ατυχήματος του Sergio Perez! Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes, είναι σίγουρο ότι βλέπει τις κίτρινες σημαίες, όπως είναι σίγουρο ότι όταν αυτές γίνονται ορατές και στους δύο, με τον Hamilton σε καμία περίπτωση να μην είναι μπροστά από τον Rosberg.

Όμως, ο Rosberg, έχει υποστεί σοβαρή ζημιά και βάσει των κανονισμών, ο Hamilton μπορεί να τον περάσει. Η προσπέραση του Hamilton υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας, είναι κατάσταση στην οποία θα έπρεπε να επέμβουν οι αγωνοδίκες, παρά το ότι ο Rosberg έχει υποστεί ζημιά. Η κίτρινη σημαία λόγω ατυχήματος, θα έπρεπε να υπερισχύσει, όπως και το να κόψει ταχύτητα ο Rosberg για λόγους ασφάλειάς. Μπερδεμένη κατάσταση, η οποία θα έπρεπε να διαλευκανθεί από τους αγωνοδίκες άμεσα.

Είναι η ποινή του Rosberg σωστή;

Nico Rosberg

Κατά την γνώμη μου η παραπάνω φωτογραφία #2 αποδεικνύει ότι ο Γερμανός οδηγός δεν είχε πρόθεση να στρίψει και με την κίνησή του αυτή, προσπαθεί να βγάλει εκτός τον Hamilton. Να προσθέσω επίσης ότι γνώριζε το σοβαρό πρόβλημα που είχε στα φρένα του μονοθεσίου, κάτι που επιβαρύνει σοβαρά την θέση του. Η κίνησή του αυτή, αποσκοπούσε στην καταστροφή του αγώνα του team-mate, έτσι ώστε αυτός στο τέλος να επωφεληθεί αυτού. Η ποινή που δέχθηκε ήταν τουλάχιστον χάδι, σε σχέση με την ποινή που έπρεπε να πάρει. Για την ακρίβεια οι αγωνοδίκες επέβαλαν στον Rosberg ποινή 10 δευτερολέπτων, γιατί όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, ο Γερμανός παραβίασε το άρθρο 38.1 των αγωνιστικών κανονισμών της FIA.

13612196_294916170843535_9176578064351782253_n

Επίσης αν διαβάσεις το σκεπτικό των αγωνοδικών, η ποινή του Rosberg είναι όντως χάδι, μιας και ουσιαστικά του ρίχνουν το βάρος όλου του ατυχήματος καθώς όπως αναφέρουν, δεν έδωσε καθόλου χώρο στον Hamilton. Η ποινή λοιπόν των 10 δευτερολέπτων, είναι ό,τι καλύτερο μπορούσε να του δώσουν. Κατά την άποψή μου, θα μπορούσε να είχε δεχτεί 10 θέσεις στο επόμενο GP, όπως επίσης και παραπάνω χρόνο στο συγκεκριμένο αγώνα έως και ακύρωση. Επίσης, ο Rosberg, έλαβε και προειδοποίηση γιατί οδήγησε το μονοθέσιο του για αρκετή ώρα με σπασμένη αεροτομή. Δέχτηκε δηλαδή 10 δεύτερα για την επαφή και προειδοποίηση για το ότι για 2 χρονομετρημένα κομμάτια της πίστας, έφευγαν από το μονοθέσιο του θραύσματα επικίνδυνα για τα μονοθέσια που τον ακολουθούσαν. Περίεργα πράγματα θα έλεγα.

Η χρονιά, όσο θα έχει βαθμολογικό ενδιαφέρον, θα μας δώσει ακόμα πολλά επεισόδια μεταξύ Hamilton και Rosberg, εκτός κι αν εφαρμοστούν team orders, ένα σενάριο που εξετάζει η Mercedes. Μέχρι τότε, ο αγώνας του Silverstone έρχεται και αναμένεται συναρπαστικός.