tesla-supercharger


Η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου εγείρει σοβαρά και κρίσιμα ερωτήματα. Αν θα μπορούσα να τα ταξινομήσω, θα έλεγα ότι ένα από τα πιο συχνά θα ήταν το “πώς θα μπορέσω να πάω ένα μεγάλο ταξίδι”; Απολύτως λογική ερώτηση, καθώς η κίνηση ποτέ δεν περιορίζεται μόνο μέσα σε μια πόλη, αλλά πολλές φορές μπορεί να περιλαμβάνει μεγάλα ταξίδια. Η λύση δόθηκε με τους ενδιάμεσους σταθμούς φόρτισης. Εδώ όμως έρχεται και ένα δεύτερο βασικό ερώτημα το “πόση ώρα θα πάρει να φορτίσει το αμάξι;”. Πολύ βασικό και αυτό, στο οποίο και πάλι δόθηκε λύση με τους λεγόμενους “Superchargers”, που δεν είναι κάτι άλλο από αυτό που λέει το όνομά τους: ταχυφορτιστές.

Έτσι λοιπόν, εκεί που σύμφωνα με την Tesla (μιλώντας για ένα Model S με μπαταρία 90kWh) ένα κοινό δημόσιο δίκτυο των 30Α σε μισή ώρα φόρτισης του “παρέχει” 16 χιλιόμετρα εμβέλειας, o Supercharger του δίνει 270 χιλιόμετρα!

Επομένως, έχοντας χτίσει ένα δίκτυο 661 τέτοιων σταθμών στις ΗΠΑ (όπου ο κάθε σταθμός μπορεί να έχει 6-7 θέσεις φόρτισης), έχει λύσει εν μέρει το πρόβλημα ενός μεγάλου ταξιδιού με ηλεκτροκίνητο όχημα. Και γιατί “εν μέρει” θα μου πεις; Γιατί εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο, όπως και το όσο περισσότεροι είναι τόσο καλύτερα!

Επειδή λοιπόν τέτοιες εταιρείες δεν είναι τυχαίες ασφαλώς, η Tesla βρήκε τρόπο για να εξαπλώσει ακόμη περισσότερο το δίκτυό της. Πληροφορίες της Washington Post αναφέρουν πως η Tesla πρόκειται να συνεργαστεί με την Sheetz, μια αλυσίδα πρατηρίων καυσίμων και καταστημάτων πώλησης διαφόρων αγαθών. Αυτό είναι κάτι που επιβεβαίωσε και ο Αντιπρόεδρος της Sheetz, Michael Lorentz, ενώ και η Tesla από την μεριά της παραδέχτηκε πως βρίσκεται σε συζητήσεις με πρατήρια καυσίμων, εστιατόρια και ξενοδοχεία για την επέκταση του δικτύου των Superchargers, χωρίς όμως να θέλει να σχολιάσει κάτι άλλο πάνω στις διαπραγματεύσεις.

Πιθανή συμφωνία θα είναι ωφέλιμη και για τις δύο πλευρές. Για την μεν Tesla, για το ότι θα επεκτείνει τους σταθμούς της μοιραζόμενη το κόστος και για την δε Sheetz, επειδή θα αποκτήσει ένα βασικό κοινό που θα χρησιμοποιεί τα καταστήματά της. Παράλληλα, θα λυθεί και το “βαρετό” της υπόθεσης, όπου ένα αμάξι φορτίζει και ο οδηγός του δεν έχει τι να κάνει.

Τέλος, θα είναι μια σημαντική συμφωνία και για τον τομέα των πρατηρίων καυσίμων, καθώς θα πρόκειται για τον επαναπροσδιορισμό του είδους, αφού τώρα θα μπει στο παιχνίδι και η εκμετάλλευση του “ελεύθερου χρόνου” του οδηγού που φορτίζει πλέον το αυτοκίνητο του.

Στις σχετικές ειδήσεις, η Tesla ανακοίνωσε πως κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016, κατασκεύασε 18.345 αυτοκίνητα, 20% περισσότερα από όσα κατασκεύασε το πρώτο τρίμηνο. Αυτό σημαίνει πως η Tesla κατασκεύασε 2.000 Model X και Model S ανά εβδομάδα, βάζοντας ως στόχο τη παραγωγή 2.200 αυτοκινήτων ανά εβδομάδα μέσα στο τρίτο τρίμηνο και τα 2.400 αυτοκίνητα, μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του έτους. Συνολικά η Tesla αναμένει να κατασκευάσει και να παραδώσει περίπου 50.000 αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του 2016, περίπου όσα πούλησε συνολικά μέσα σε όλο το 2015.

Ωστόσο η Tesla δεν κατάφερε να παραδώσει τον αριθμό των αυτοκινήτων, που αρχικά είχε προγραμματίσει. Οι παραδόσεις ήταν κατά 15% λιγότερες (14.370 έναντι του στόχου για 17.000). Είναι η δεύτερη φορά φέτος που η Tesla δεν καταφέρνει να πιάσει το στόχο παραδόσεων (το ίδιο συνέβη και το πρώτο τρίμηνο), κάτι που προκαλεί επιφυλάξεις για το αν θα καταφέρει να ανταπεξέλθει στις μαζικές παραγγελίες που λαμβάνει.

Δελτίο Τύπου

Tesla Q2 2016 Vehicle Production and Deliveries

PALO ALTO, CA — (Marketwired) — 07/03/16 — Tesla (NASDAQ: TSLA) produced 18,345 vehicles in Q2, an increase of 20% from Q1, and exited the quarter consistently producing just under 2,000 vehicles per week. Due to the steep production ramp, almost half of the quarter’s production occurred in the final four weeks.

With continued productivity improvements, Tesla expects output to reach 2,200 vehicles per week in Q3 and 2,400 vehicles per week in Q4. Current order rate trends and backlog support production at those levels. In total, Tesla expects to produce and deliver about 50,000 vehicles during the second half of 2016, approximately equal to all of 2015.

Due to the extreme production ramp in Q2 and the high mix of customer-ordered vehicles still on trucks and ships at the end of the quarter, Tesla Q2 deliveries were lower than anticipated at 14,370 vehicles, consisting of 9,745 Model S and 4,625 Model X. In total, 5,150 customer-ordered vehicles were still in transit at the end of the quarter and will be delivered in early Q3. That amount was higher than expected (there were 2,615 vehicles in transit to customers at the end of Q1) and is more than a third of the number of cars that completed delivery in Q2.

* * * * *

There may be small changes to the Q2 delivery count (usually under 1%), as Tesla only counts a delivery if it is transferred to the end customer and all paperwork is correct.

Tesla vehicle deliveries represent only one measure of the company’s financial performance and should not be relied on as an indicator of quarterly financial results, which depend on a variety of factors, including the cost of sales, foreign exchange movements and mix of directly leased vehicles.

Forward-Looking Statements Certain statements in this press release, including statements regarding future vehicle deliveries and vehicle production rates, are “forward-looking statements” that are subject to risks and uncertainties. These forward-looking statements are based on management’s current expectations. Various important factors could cause actual results to differ materially, including the risks identified in our SEC filings. Tesla disclaims any obligation to update this information.

Source: Tesla Motors, Inc.