Test_Drive_DS4_18


Υπάρχει μια έκφραση στην αγγλική γλώσσα που λέει “have some big shoes to fill” (έχει μεγάλα παπούτσια να γεμίσει), με την μεταφορική ερμηνεία της να σημαίνει ότι θα είναι δύσκολο να κάνει κάποιος μια δουλειά τόσο καλά όσο ο προηγούμενος.

Ο λόγος αυτής της αναφοράς, δεν είναι άλλος από την δοκιμή του ανανεωμένου DS4, που όπως πιθανών γνωρίζεις αποτελεί μοντέλο της ανεξάρτητης πλέον εταιρίας, θέλοντας να γίνει το πολυτελές παρακλάδι του γαλλικού ομίλου, ή η Audi της PSA, όπως ακριβώς έχει δηλώσει ο CEO της DS.

Η Citroën στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, ήθελε να ανανεώσει την εικόνα της, λόγω των 90-στών γενεθλίων της, και ανακοίνωσε στις αρχές του 2009 την επαναφορά του ονόματος DS, ένα όνομα που χρησιμοποίησε από το 1955 έως τ0 1975. Δεν θα κάνω εκτενή αναφορά στα μοντέλα DS 19/DS 21/ DS 23 που κυκλοφόρησαν εκείνα τα χρόνια, καθώς θα αποτελεί ύβρις αν κάποιος δεν γνωρίζει την ιστορία του “βατράχου”.

Ο εξαιρετικά φουτουριστικός σχεδιασμός του, που του χάρισε τον τίτλο του ομορφότερου αυτοκινήτου του 20ού αιώνα, η τρομερή αεροδυναμική του, μαζί με την επαναστατική και καινοτόμα τεχνολογία που διέθετε, ήταν οι κύριοι λόγοι που δημιουργήθηκε αυτός ο μύθος γύρω από το όνομα του. Αυτά ήταν και τα χαρακτηριστικά που η DS έθεσε νέα στάνταρτ για την ποιότητα κύλισης, στα κρατήματα του και το φρενάρισμα του, κάτι που μεταφράστηκε σε πωλήσεις σχεδόν 1,5 εκατ. οχημάτων.

Καταλαβαίνεις, λοιπόν, ότι είναι αρκετά βαριά η ιστορία του ονόματος “Déesse”, όπως προφέρεται στα Γαλλικά και σημαίνει θεά, για την αναγέννηση της φίρμας. Το 2009, παρουσιάστηκαν σε διάστημα ενός έτους, 3 νέα μοντέλα, τα DS3, DS4 και DS5, τα οποία τότε ανήκαν στην γκάμα της Citroen. Μετά την απόφαση της PSA να “αυτονομήσει” την DS, και τα τρία μοντέλα κατά το facelift τους (πρώτα το DS 5, μετά το DS 4 και τέλος το DS 3) “έχασαν” τα διακριτικά του λοχία, για να συνεχίσουν μόνα τους.

Η εμπορική της πορεία χαρακτηρίζεται από μικρά και σταθερά βήματα, καθώς δεν είναι εύκολο να καταξιωθείς από την πρώτη μέρα ως αυτόνομη εταιρία. Από τις 600.000 πωλήσεις παγκοσμίως, σχεδόν το 20% της πίτας καταλαμβάνει το DS4, με κύρια αγορά της εταιρίας να αποτελεί η Κίνα, εκεί όπου κυκλοφορούν μοντέλα που δεν εισάγονται στην Ευρώπη, με την DS να έχει θέσει ως στόχο, μέχρι το 2020 να ξανά μπει στην αμερικάνικη αγορά, έχοντας στη γκάμα της έξι μοντέλα.

Στα συν

  • Ποιότητα υλικών
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα κύλισης
  • Αυτόματο κιβώτιο

Στα μείον

  • Επιδόσεις
  • Χώροι πίσω
  • Ορατότητα πίσω
  • Απουσία ανοιγόμενων πίσω παραθύρων